Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai Veloster dostal rovno aj verziu N

Netradičný kríženec kupé a hatchbacku sa rozmerovo takmer nezmenil. Má však upravený dizajn, lepšie vybavenie a tri pohonné jednotky.
53 2 príspevky 16.01.2018 / Marek Pokrývka

Niektoré experimenty automobiliek sa skončia fiaskom, iné zasa urobia dieru do sveta. Napríklad kontroverzné BMW X6 významne zmenilo segment SUV. Hyundai Veloster predajné rekordy netrhal, napriek tomu sa automobilka rozhodla jeho zaujímavý recept zopakovať.

Hyundai predstavil v Detroite druhú generáciu typu Veloster 53 fotografií v galérii Hyundai predstavil v Detroite druhú generáciu typu Veloster Zdroj: Hyundai

O nástupcovi originálneho zjavu spadajúceho rozmerovo do nižšej strednej triedy sa hovorilo dlhé mesiace. Na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite sa odohrala jeho svetová premiéra, ktorá dokázala prekvapiť. Nečakane ju totiž okorenil športový model. Ten prišiel s genofondom modelu i30 N, ktorý v ostatných mesiacoch žne takmer výhradne pochvalné slová.

Asymetrické dvere zostali zachované

Veloster nie je ľahké zaškatuľkovať do tradičných mantinelov automobilových segmentov, označiť ho možno za kupé i dynamicky tvarovaný hatchback. Výraznou ingredienciou v jeho nevšednosti je počet dverí. Vodič má k dispozícii jedny dlhé, na strane spolujazdca sa nachádza dvojica kratších. Asymetrická konfigurácia zostala zachovaná. Odlišné je veko batožinového priestoru, ktoré už nezasahuje tak hlboko do strechy a tiež neobsahuje okno rozdelené spojlerom.

Hyundai Nexo prejde na vodík až 800 km

Novinka prekonáva svojho predchodcu priestrannosťou, výkonom elektromotora i dojazdom. Predávať sa začne počas tohto roka.

Zadné sklo s upravenými líniami tentokrát tesne lemujú svetlá obsahujúce segmenty pripomínajúce tvarom písmenom ypsilon. Veľké odrazky sú na svojom mieste, rovnako ako difúzor rozdelený centrálny umiestnenou dvojicou výfukových koncoviek. V bočných partiách sú opäť výrazné oblúky blatníkov. Majú však modifikovaný tvar, rovnako ako celá predná časť. Dominantná maska chladiča zostala jej súčasťou. No kapota, nárazník i svetlomety prešli retušou a dizajnom nasledujú aktuálny štýl ambicióznej ázijskej značky.

Zadná časť netradične tvarovaného auta sa výrazne zmenila 53 fotografií v galérii Zadná časť netradične tvarovaného auta sa výrazne zmenila Zdroj: Hyundai

Originálnu vizuálnu stránku druhej generácie kríženca kupé a hatchbacku možno doladiť farbami, v predstavenej forme dopĺňa červenú karosériu čierna strecha a spodná časť bodykitu. Difúzor má kontrastný strieborný lak. Hyundai roluje na osemnásťpalcových diskoch kolies, ktoré spájajú leštený okraj s tmavým vnútrom. Najmä v pohybe vytvára ich finiš zaujímavý efekt.

Atmosférický benzín alebo Turbo

Z hľadiska rozmerov neprešlo netradičné kórejské vozidlo prakticky žiadnou úpravou, rozdiely sú zanedbateľné. Rázvor náprav si zachoval dĺžku 2 650 mm. Pôdorys karosérie meria 4 240 x 1 800 milimetrov, výška sa zaokrúhlila na 1,4 metra. Štandardný objem batožinového priestoru nepoznáme. Výrobca hovorí o hodnote 564 litrov, čo je však evidentne pri naložení až po strechu.

Dominantou palubnej dosky je obrazovka infotainmentu 53 fotografií v galérii Dominantou palubnej dosky je obrazovka infotainmentu Zdroj: Hyundai

Interiér obsahuje množstvo komponentov známych z iných zástupcov kórejskej značky, zabelené sú však do odlišného kabáta. Veloster dostal vlastnú palubnú dosku s dominantne postaveným displejom multimediálneho systému. V predstavenej verzii oživuje vnútorný priestor plejáda červených detailov, okrem prešívania čalúnenia má túto farbu viacero plastových prvkov i okraj prístrojov pred vodičov. Samozrejmosťou je množstvo dostupného vybavenia na strane komfortu i bezpečnosti.

Na obrázkoch predviedol Hyundai verziu Turbo, ktorú poháňa 1,6-litrový prepĺňaný štvorvalec s najvyšším výkonom 148 kW (201 k) a krútiacim momentom 265 Nm rastúcim dočasne na 275 Nm. Vybrať si k nemu možno šesťstupňový manuál alebo dvojspojku s prevodom navyše. Rolu štandardu však zastúpi atmosférický dvojliter produkujúci parametre 108 kW (147 k) a 180 Nm, ktorý možno okrem mechanickej prevodovky doplniť aj klasickým automatom. Obe skrine majú šesť stupňov. Podvozok prešiel viacerými zmenami a na rozdiel od predchodcu má vzadu štandardné viacprvkové zavesenie kolies. Silnejší model disponuje väčšími stabilizátormi i strmším riadením.

Ostrý variant s génmi modelu i30 N

Kým štandardné verzie typu Veloster viac-menej naplnili očakávania, odhalenie športového vyhotovenia N prekvapilo. Špička portfólia prišla s génmi výborného modelu i30 N. Vidieť to už na dizajne zabalenom v charakteristickej modrej farbe, ktorú dopĺňajú čierne a červené detaily. Bodykit je prepracovaný. Popri ostrejšom prednom nárazníku má vozidlo odlišné prahy, masku chladiča a difúzor lemovaný veľkými komínmi výfuku. Na streche našlo miesto veľké krídlo s trojuholníkovým brzdovým svetlom.

Športový model môže disponovať výkonom 275 konských síl 53 fotografií v galérii Športový model môže disponovať výkonom 275 konských síl Zdroj: Hyundai

Blatníky vypĺňajú štandardne osemnástky, no za príplatok ich možno vymeniť za 19-palcové ráfiky. Spod nich vykúkajú komponenty posilnených bŕzd. V ponuke sú dve verzie spomaľovacieho ústrojenstva, ktoré budú takmer určite súvisieť s balíkom Performance podobne ako pri spomínanom hatchbacku. Samozrejmosťou je špecificky naladený podvozok.

Hyundai i30 N: Prioritou bol úsmev vodiča

PRVÁ JAZDA Prvý zástupca novej divízie ohuruje svojou vyváženosťou a perfektným fungovaním. Okamžite sa zaradil medzi najlepšie hot-hatche.

Pohonná jednotka pochádza priamo z päťdverového kompaktu, ide teda o prepĺňaný benzínový dvojliter. Hyundai aktuálne hovorí o jedinom naladení. Spomína najvyšší výkon 202 kW (275 k) a krútiaci moment 353 Nm, čo sú v prípade i30 N parametre silnejšej verzie. Z vety v tlačovej správe obsahujúcej formulku „až do“ veštíme aj dostupnosť modelu produkujúceho 250 konských síl.

Farbou laku či krídlom Veloster N pripomína hatchback 53 fotografií v galérii Farbou laku či krídlom Veloster N pripomína hatchback Zdroj: Hyundai

Tak či onak, Veloster N má byť dostupný výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho dynamické parametre nepoznáme. Možno však predpokladať, že budú blízko hatchbacku. Otázna zostáva cena. Hyundai chce druhú generáciu originálnej novinky uviesť v USA do predaja počas druhého štvrťroku, Európa pravdepodobne nebude veľmi zaostávať.


Najnovšie články
Rýchla krádež: Mercedes zmizol za 20 sekúnd

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×