Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Edge: Facelift a špičková verzia ST

SUV prešlo pomerne výrazným dizajnovým prerodom, dostalo osemstupňový automat a nový model s maximálnym výkonom 250 kW (340 k).
13 3 príspevky 13.01.2018 / Marek Pokrývka

Po európskych cestách začal Ford Edge jazdiť len vlani, na domácom trhu ho však zákazníci poznajú podstatne dlhšie. Do amerických obchodov prišiel približne pred tromi rokmi. Automobilka preto pristúpila k jeho medzigeneračnému omladeniu, ktoré chce verejnosti predstaviť už o niekoľko dní na autosalóne v Detroite. Facelift okrem zmien prináša aj rozšírenie ponuky.

Ford po troch rokoch predaja modernizuje typ Edge 13 fotografií v galérii Ford po troch rokoch predaja modernizuje typ Edge Zdroj: Ford

Z dizajnového hľadiska prešlo SUV pomerne výrazným prerodom. Jeho charakteristická zavalitá silueta síce zostala zachovaná, ale predná časť sa kompletne zmenila. Na scénu prišla v prvom rade prepracovaná maska chladiča. Sekundujú jej odlišne tvarované svetlomety, ktoré už priamo nesusedia s okrajom grilu. Okrem toho tvorcovia preštylizovali aj nárazník.

Situácia sa vzadu opakuje, objavila sa tam imitácia difúzora a nová grafika diódových svetiel. Tie prišli o svoje prepojenie. Namiesto jednoliateho tela sú teraz rozdelené, medzi nimi sa objavil dielec lakovaný čiernou tvoriaci optické pokračovanie zadného okna. Zmenám sa nevyhla paleta farieb karosérie, diskov kolies či materiálov použitých v kabíne vozidla. Interiér je na prvý pohľad bez úprav, v skutočnosti je však prepracovaný kompletný centrálny tunel. Jeho súčasťou sa stal otočný ovládač samočinnej prevodovky.

Predný nárazník novej verzie má charakteristický tvar 13 fotografií v galérii Predný nárazník novej verzie má charakteristický tvar Zdroj: Ford

Tento prvok nevelí známemu šesťstupňovému automatu, ale modernejšej osemstupňovej skrini. Tá môže byť opäť spojená s viacerými motormi. Namiesto dvoch verzií naftového dvojlitra známeho z našich končín je v USA dostupný benzínový agregát s rovnakým objemom, ale tiež dva šesťvalce: 3,5-litrová atmosféra a EcoBoost s objemom 2,7 litra. Pohonné jednotky prešli viacerými úpravami zameranými na zvýšenie výkonu i obmedzenie spotreby paliva a produkcie škodlivých emisií.

Test Ford Edge: Splnený americký sen

SUV vyšľachtené pre Spojené štáty boduje vnútorným priestorom i výborným podvozkom, slabinou je vysoká základná cena a úzka ponuka motorov.

Najzásadnejšou súčasťou omladenia je nová špičková verzia. Má označenie ST, ktoré sme doposiaľ na vozidle kategórie SUV nevideli. Tento štítok nesie na upravenej maske chladiča i piatych dverách. Okrem toho disponuje špeciálne tvarovanou spodnou časťou bodykitu, integrovanými výfukovými koncovkami a 21-palcovými diskami kolies, ktoré majú v predstavenej forme čierny finiš.

V interiéri SUV sa objavil prepracovaný centrálny tunel 13 fotografií v galérii V interiéri SUV sa objavil prepracovaný centrálny tunel Zdroj: Ford

V interiéri sa objavilo čalúnenie kombinujúce kožu s mikrovláknom, na operadlách sedadiel nechýbajú logá ST. Obsahuje ich aj grafika palubných systémov. Objavila sa aj bižutéria v podobe kovových pedálov, no inak je interiér vo veľkej miere zachovaný. To nemožno povedať o technike. Najsilnejšia verzia typu Edge má upravený podvozok, vylepšené brzdy a najmä posilnený motor.

Základom nového modelu bol variant Edge Sport vybavený 2,7-litrovým dvakrát prepĺňaným šesťvalcom. Motor prešiel viacerými zásahmi, ktoré jeho maximálny výkon posunuli z 235 kW (320 k) na 250 kW (340 k), pričom krútiaci moment sa posunul z 475 na 515 Nm. Dynamické parametre verzie ST nepoznáme. Známa nie je ani jej cena, Ford ju pravdepodobne zverejní až časom.


Najnovšie články
Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Pokochať sa pohľadom na podarené tuningové auto, tomu neodolá snáď žiadny motoristický fanúšik. V niektorých prípadoch by sme si však radšej vypichli oči...

Tuning: Najgýčovejší Mercedes-Benz histórie?

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie

Zatýkanie vysoko postavených manažérov veľkých firiem nebýva častým zvykom. V prípade šéfa Audi Ruperta Stadlera však hrozilo ovplyvňovanie svedkov a marenie...

Šéf Audi sa snažil ovplyvňovať svedkov

Volkswagen reaguje na čoraz prísnejšie emisné normy snahou o vytvorenie aliancií a partnerstiev. Jedno také chce navrhnúť Fordu a malo by sa týkať zlúženia...

VW chce s Fordom vyrábať dodávky

Prototypy elektromobilu sa momentálne nachádzajú v Španielsku, v minulosti ich nemecká automobilka skúšala v mnohých ďalších štátoch.

Mercedes-Benz: Ako testuje model EQC?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×