Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q8: SUV-kupé z Bratislavy prezradené

Na čerstvých fotkách má dynamicky tvarovaný súrodenec typu Q7 fóliou prelepené len označenia a centrálnu časť zadných svetiel.
15 príspevkov 10.01.2018 / Marek Pokrývka

Portfólio slovenského závodu automobilky Volkswagen prechádza zásadnými zmenami. Nedávno spustila továreň výrobu Porsche Cayenne tretej generácie, ktorá už prebieha kompletne v jej priestoroch, a medzičasom má v tichosti z jej pásov schádzať aj nástupca typu Touareg. Toho sa nedávno podarilo odfotiť úplne bez maskovania. Čerstvým cieľom objektívov bol ďalší budúci produkt z Bratislavy, imidžové Audi Q8. Vďaka novým fotkám je viac-menej prezradené vopred.

O príprave veľkého SUV-kupé sa Ingolstadt rozhovoril pred vianočnými sviatkami v roku 2016 a jeho koncept predviedol krátko na to. Na ženevský autosalón priniesol evolúciu Q8 Sport. Odvtedy sme prototypy videli na množstve fotografií, no väčšinou pod hrubou vrstvou kamufláže. Výnimkou bol obrázok zachytávajúci takmer odhalenú zadnú časť. Teraz prichádzajú ďalšie zábery s minimom maskovania, ktoré na sociálnej sieti Twitter publikovali magazíny Autocar či Carwow.

Čierne vozidlo na čerstvých fotkách má fóliou prelepené označenia a centrálnu časť zadných svetiel, no domyslieť si štyri kruhy a diódové prepojenie nie je veľký problém. O dizajne máme teda dobrú predstavu. Evidentný je minimálny odklon od tvarov štúdie, zachované budú vertikálne priečky grilu, relatívne malé svetlomety i mohutné blatníky zvýraznené horizontálnymi hranami. Od konvenčnejšieho súrodenca Q7 však bude novinku odlišovať najmä klesajúca strecha zakončená veľkým spojlerom.

Audi Q8 bude mať v porovnaní s kvé-sedmičkou aj rozdielny interiér, ten má byť luxusnejší. Očakávať možno prevzatie komponentov z limuzíny A8. Naznačili to už koncepty, ktoré vo vnútri disponovali ostrými tvarmi a trojicou veľkých displejov. Z vlajkovej lode by kupé-SUV mohlo čerpať aj technicky. Hovorí sa o použití 48-voltového elektrického okruhu, pod kapotou sa majú objaviť motory so šiestimi a ôsmimi valcami. Vylúčiť nemožno ani príchod športovo orientovaného modelu SQ8.

Audi Q8 Sport: Stovka za 4,7 sekundy

Ostro rezaná štúdia luxusného SUV si na ženevskom autosalóne obliekla oranžový lak, pod kapotu sa nasťahoval elektrický kompresor.

Podľa informácií britského magazínu Autocar má budúci produkt bratislavskej fabriky stáť na nezmenenom rázvore 2 990 mm, no bude mať pôdorys 5 050 x 1 970 mm. Strecha by mala byť približne v 1,7-metrovej výške. Konštrukcia vozidla má v značnej miere pozostávať z hliníka, vďaka čomu by v nižších verziách mohla hmotnosť podliezť magické dve tony. No zatiaľ ide len o predbežné informácie. Na ich potvrdenie alebo vyvrátenie si počkáme, dátum premiéry typu Q8 zatiaľ známy nie je. No podľa všetkého príde počas najbližších mesiacov.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×