Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Niro EV: Štúdia prináša veľké úpravy

V koncepte crossoveru nezostal kameň na kameni. Výrazne prekopaný je exteriér i kabína, elektrický pohon má nečakané parametre.
17 1 príspevok 10.01.2018 / Marek Pokrývka

Pred niekoľkými dňami Kia prezradila, že svojmu typu Niro daruje čistokrvný elektrický pohon. Skopíruje tak postup použitý pri príbuznom menom Hyundai Ioniq. Už prvotné avízo konceptu naznačilo, že nepôjde len o technickú stránku. Menil sa aj dizajn. Štúdia prináša skutočne veľké úpravy a popri svojom výzore trochu prekvapuje parametrami pohonu.

Kia Niro EV debutovala na výstave CES v Las Vegas 17 fotografií v galérii Kia Niro EV debutovala na výstave CES v Las Vegas Zdroj: Kia

Karoséria crossoveru si síce ponechala svoje základné tvary, no reálne nezostal kameň na kameni. Pôvodný je pravdepodobne len skelet s bočnými dverami. Vpredu je predĺžená kapota nadväzujúca na plnú masku chladiča, ktorej súčasťou je displej. O niečo vyššie sú zmenšené plne diódové svetlomety. Nárazník je výrazne upravený a obsahuje ďalšie LED moduly.

Pôvodné nezostali ani blatníky, okrem toho kórejská automobilka zmenila spätné zrkadlá, prahy i strešný spojler. Zadné partie sú opäť kompletne iné. Plocha svetiel je menšia, piate dvere sú kratšie a modifikovaný nárazník dostal diódy i podsvietené označenie Niro EV. Okrem základného laku obsahuje aj leštené segmenty čiernej a medenej farby. Tie nájdeme vo viacerých častiach karosérie, nechýbajú ani na diskoch kolies s dizajnom evidentne podriadeným prúdeniu vzduchu.

Interiér štúdie dostal výrazne modernejší nádych 17 fotografií v galérii Interiér štúdie dostal výrazne modernejší nádych Zdroj: Kia

Kabína konceptu je prekopaná ešte výraznejšie než exteriér. Obsahuje štíhle sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, odlišnú palubnú dosku, centrálny tunel, panely dverí či stropný modul, reálne tu asi nie je jediný komponent ponechaný zo sériovky. Interiér pôsobí minimalistickým dojmom. Prím v ňom hrajú displeje a dotykové ovládače, ktoré dopĺňa kruhový volič režimu prevodovky. Na palube je pritom rozhranie rozumejúce gestám a automaticky nastavujúce vozidlo rozoznaním tváre a hlasu vodiča.

Test Kia Niro: Funguje na jednotku

Hybridný crossover sa kórejským konštruktérom podaril. Jeho pohon výrazne neobmedzil praktickú stránku, no vďaka nemu dokáže jazdiť naozaj úsporne.

Z hľadiska techniky sme očakávali prevzatie pohonu od príbuzného liftbacku Hyundai Ioniq Electric, no minimálne v rámci štúdie sa tento scenár nekoná. Kia Niro EV nečakane disponuje silnejším elektromotorom dosahujúcim 150 kW (204 k). Okrem toho má batériu typu LiPo s kapacitou 64 kWh, ktorá má poskytnúť maximálny akčný rádius 383 kilometrov. To znie celkom použiteľne. Kórejská automobilka už pracuje na sériovej verzii tohto modelu, očakávať ju môžeme v najbližších rokoch.


Najnovšie články
Vyvarujte sa chýb pri kúpe diaľničnej známky

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×