Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes S 400d: Vie jazdiť autonómne?

VIDEO
Automobily kalibru Mercedesu-Benz triedy S v našej redakčnej garáži rozhodne neparkujú každý týždeň. Preto sme sa prémiovej nemeckej vlajkovej lodi na zúbok pozreli do detailu. Aké dobré je S-ko v skutočnej premávke?
56 32 príspevkov 21.12.2017 / Filip Kadlečík

Už dlhočizný oficiálny názov “Mercedes-Benz S 400 d 4Matic LWB” naznačuje, že toto auto nie je úplne bežné. Ide o vlajkovú loď nemeckej prémiovej značky, ktorá pod kapotu dostala úplne nový vznetový šesťvalec, pohon všetkých kolies a naviac ešte extra dlhý rázvor.

S luxusným modelom sme sa zoznámili už na medzinárodnej prezentácii, kde sme po prvýkrát dostali možnosť vyskúšať si vylepšený tempomat Distronic. Tentokrát sme sa na neho pozreli ešte detailnejšie a preverili ho nielen na diaľniciach, ale aj na cestičkách, kde by už jeho pomoc nikto neočakával. Tak ako, dokáže toto auto jazdiť aj bez pomoci šoféra? Väčšinu dojmov z jazdy v pokročilom režime asistenčných systémov nájdete vo videu, venujeme sa v ňom okrem iného aj dizajnu exteriéru a interiéru či jazdným vlastnostiam.

Dlhý záznam má slúžiť aj ako malá satisfakcia za priazeň, ktorú ste nám prejavovali počas celého roka. Dajte nám v diskusii vedieť, či by vás potešilo viac podobných videí. Ďakujeme vám, našim čitateľom, za ďalší pekný rok plný automobilových noviniek, testov a zaujímavostí a prajeme vám pokojné prežitie nadchádzajúcich sviatkov. AUTO BILD vám ich po celý čas bude spríjemňovať dvomi desiatkami exkluzívnych tém!

Moderná a nestarnúca elegancia

Dizajn Mercedesu-Benz triedy S je rokmi overený a v podstate vyznáva stále rovnaký recept. Samozrejme, svetlomety či napríklad čelná maska sa rokmi menia, základný tvar karosérie však stále zostáva rovnako majestátny a elegantný. Plavné línie jednoducho len tak ľahko nezostarnú. Je však nepopierateľným pozitívom, že Stuttgart nemyslí spiatočnícky a svoju limuzínu rokmi detail po detaile vylepšuje.

Dizajn sa rokmi mení skôr evolučne, vďaka tomu má trieda S punc nestarnúceho a elegantného auta 56 fotografií v galérii Dizajn sa rokmi mení skôr evolučne, vďaka tomu má trieda S punc nestarnúceho a elegantného auta Zdroj: Filip Kadlečík

Zmeny sú zreteľné aj po facelifte. Architektúra predných diódových svetlometov je úplne odlišná a omnoho krajšia, časom dozreli aj koncové svetlá. Tie svojim vzhľadom po efektnom rozsvietení pripomínajú červený kryštáľ. V našom prípade vlajkovú loď skrášľoval aj príplatkový paket AMG Line, ktorý obsahuje nielen upravené nárazníky, ale aj veľké disky kolies označené trojicou rýchlych písmen. Napriek športovejšiemu ladeniu trieda S naďalej ukazuje, že jej vzhľad si vyslúži označenie “moderná a nestarnúca elegancia”.

Dychvyrážajúci dizajn

Exteriér do sveta možno nekričí, no po vstupe do interiéru vlajkovej lode Mercedesu môže laik dostať malý infarkt. Jeho dizajn je na prvý pohľad dychvyrážajúci. Opäť pritom platí, že sa tu striedajú moderné prvky s tými tradičnými. Materiály ako drevo, koža a hliník tu nesmú chýbať a sú v podstate všade.

Pracovisko snov? V tomto aute sa myslelo aj na šoféra - dostáva sa mu rovnaký komfort ako cestujúcim v druhom rade sedadiel 56 fotografií v galérii Pracovisko snov? V tomto aute sa myslelo aj na šoféra - dostáva sa mu rovnaký komfort ako cestujúcim v druhom rade sedadiel Zdroj: Filip Kadlečík

Na druhú stranu ich vyvažuje prítomnosť supermoderných prvkov. Dnešok a budúcnosť reprezentujú dotykové plôšky na volante či obrovské displeje infotainmentu. Toto spojenie patrí rozhodne k najlepším riešeniam práce s informačno-zábavným systémom, aké sa dnes v automobiloch nachádza.

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už mali možnosť vyskúšať si ju na vlastnej...

Nezabudlo sa samozrejme ani na komfort. Štyri elektricky ovládané sedadlá sú dostatočne pohodlné, nechýba ani možnosť rôznych druhov masáže či vyhrievania. Mimochodom, teplo sa šíri aj cez volant, lakťovú opierku na dverách a stredovom tuneli. Vyhrievanie a ventilovanie si užijú aj pasažieri v druhom rade sedadiel. Tí majú k dispozícii ohromné priestorové podmienky. Veľmi sa nám páčil aj príjemný vankúšik nasadený na opierkach hlavy.

Nenápadný silák

Pod kapotou testovaného vozidla pracuje trojlitrový vznetový agregát so šiestimi valcami uloženými v rade za sebou. Niekto by si mohol povedať, že do takto luxusného auta už patrí benzín a nie “trápny” naftový trojliter. Toto však rozhodne nie je len tak nejaký agregát a dokazuje to nielen na papieri, ale aj v realite.

Nový šesťvalec ohromuje nielen výkonom, ale aj spotrebou a tichým chodom 56 fotografií v galérii Nový šesťvalec ohromuje nielen výkonom, ale aj spotrebou a tichým chodom Zdroj: Filip Kadlečík

Verziu S 400d poháňa jednotka s kódovým označením OM656 a vo faceliftovanej vlajkovej lodi si odbíja svoju premiéru. Ide o úplne nový motor z dielne Mercedes-Benz, ktorý automobilu prepožičiava 250 kW (340 k) a 700 Nm v rozmedzí od 1 200 do 3 200 ot./min. V praxi to znamená, že auto s pohotovostnou hmotnosťou na úrovni 2 000 kg na stovku zrýchli za 5,2 sekundy a dosiahne maximálne tempo 250 km/h. Aj pri dosahovaní týchto hodnôt sa správa suverénne a neohrozene.

Pri tempomatovej rýchlosti 130 km/h si S-ko doslova len pradie. Na otáčkomeri svieti cifra 1 400 ot./min. a v kabíne je absolútne ticho. To panuje aj po naštartovaní - do vnútra sa zvuk motora príliš nedostáva a podľa ticha by ste rozhodne netipovali, že disponuje takým výkonom. Vonku je ho už počuť výraznejšie a svoj dieselový charakter nezaprie.

Zadné svetlá sa zasvecujú podarenou animáciou, v porovnaní so staršími vyzerajú podstatne lepšie 56 fotografií v galérii Zadné svetlá sa zasvecujú podarenou animáciou, v porovnaní so staršími vyzerajú podstatne lepšie Zdroj: Filip Kadlečík

V porovnaní s predchádzajúcim šesťvalcom OM642 síce má o málo menší objem, no jeho výkonnostný potenciál stúpol o rovných 60 kW (82 k). Tento skok je snáď najlepším dôkazom toho, že jeho vývoj nebol zbytočný a že naftový trojliter sa posunul míľovými krokmi vpred.

Ako na vankúšiku

Testovaná trieda S mala vzduchový podvozok a bolo to cítiť za každých okolností. Jazda totiž ozaj pripomínala sedenie na mäkkom a pohodlnom vankúšiku. Škoda len, že S-ko nemalo menšie disky kolies. Áno, tieto 20-palcové sú efektné a aj s nimi ide o jedno z najkomfortnejších áut dnešných dní, s menším rozmerom by sa však komfort posunul ešte na omnoho vyšší level.

Predné kreslá majú funkciu prifukovania bočného vedenia, ktoré vodiča i spolujazdca stabilizuje pri prejazde zákrutami 56 fotografií v galérii Predné kreslá majú funkciu prifukovania bočného vedenia, ktoré vodiča i spolujazdca stabilizuje pri prejazde zákrutami Zdroj: Filip Kadlečík

Na druhú stranu treba zdôrazniť, že aj veľké ráfiky prispievajú k suverénnym jazdným vlastnostiam za každých okolností. Zákruty vlajková loď reže s nečakanou vervou a sebaistotou, rozhodne sa na ňu pri rýchlej jazde dá spoľahnúť. Páčil sa nám režim, v ktorom si automobil zvýšil svetlú výšku - vtedy bol komfort na najvyššej úrovni.

Spotreba menšieho auta

Avizovaná nekompromisná efektivita a výkon nového agregátu našťastie nezostali len na papieri. Dynamický je dostatočne, plní pritom aj predstavu o hospodárnej prevádzke. Mercedes-Benz hovorí, že na 100 kilometrov jazdy by mu malo stačiť 5,7 l nafty. Tento údaj je pomerne vzdialený realite, nám sa s ním totiž v bežnej premávke v kombinovanom cykle podarilo jazdiť za 7,1 l/100 km.

Profil sa rokmi príliš nemení, my to však za negatívum nepovažujeme 56 fotografií v galérii Profil sa rokmi príliš nemení, my to však za negatívum nepovažujeme Zdroj: Filip Kadlečík

Priemer najviac zdvíha mestská premávka, tam S-ko spotrebuje 7,7 l/100 km, mimo mesta a na diaľnici ide o zhodnú hodnotu - 6,9 litra paliva na každých sto kilometrov. V každom prípade však platí to, že takúto umiernenosť by od auta s pohotovostnou hmotnosťou 2 000 kg, ktoré navyše na stovku vyšprintuje za 5,2 sekundy, čakal len málokto. Preto za jeho korunný šperk popri technológiach a komfortných prvkoch považujeme práve nový šesťvalec.

Mastná cenovka

Hodnotiť cenu auta na tejto úrovni je v podstate zbytočné, treba však vedieť, na koľko si ho značka cení. Verziu s predĺženým rázvorom vám Mercedes-Benz predá od 92 004 eur, naša začína na hodnote 100 644 eur. Po pridaní množstva príplatkových prvkov stúpla ešte o viac než 50 percentuálnych bodov, na cenovke testovaného vozidla totiž svieti cifra 156 864 eur.

BMW M760Li: Dvanásťvalcový elektromobil

EXKLUZÍVNA JAZDA Najdrahšie bavorské vozidlo ohúri nielen motorom od značky Rolls-Royce, ale tiež absolútnym luxusom na štyroch kolesách.

Rozhodne to nie je málo, treba si však uvedomiť, že toto auto má jeden z najlepších dieselových šesťvalcov súčasnosti, supermoderné technologické vybavenie a množstvo komfortných elementov, o ktorých môžu bežné automobily len snívať. V tomto segmente by už cenovka aj tak úlohu rozhodne zohrávať nemala. Takéto auto si musí kúpiť človek alebo firma, ktorú investícia do neho nezruinuje.

Najlepšie auto sveta?

Finálnu odpoveď na to, či S-ko dokáže jazdiť autonómne a do akej miery to zvláda, nájdete v našom videu. A či je tým najlepším automobilom sveta? To závisí už len od preferencií. Najmä faceliftovaný Mercedes-Benz triedy S a novučičké Audi A8 si navzájom môžu hľadieť do očí so vztýčenou hlavou a doťahovať sa o to, kto je alfa samcom súčasného automobilového priemyslu.

Pozeráte sa na najlepšie auto sveta? To si musí každý rozhodnúť za seba - rozhodne však patrí k najvyššej elite 56 fotografií v galérii Pozeráte sa na najlepšie auto sveta? To si musí každý rozhodnúť za seba - rozhodne však patrí k najvyššej elite Zdroj: Filip Kadlečík

Finálne rozhodnutie však závisí hlavne na preferenciách toho-ktorého majiteľa. V tomto segmente sa automobily často kupujú na základe pocitu príslušnosti k istej značke a osobných preferencií. Odpoveďou teda je, že rozhodne patrí k absolútne najlepším automobilom planéty, finálny rebríček by si však každý zostavil s jemnými rozdielmi. Jeho kúpou, ani v menej imidžovej naftovej verzii, chybu rozhodne neurobíte. Viac detailov o jazde na nemeckej vlajkovej lodi nájdete v priloženom videu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 925 cm3
Max. výkon
250 kW/340 k
pri otáčkach
3 600 - 4 400/min
Max. krútiaci moment
700 Nm
pri otáčkach
1 200 - 3 200/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
5 271 mm
Šírka
1 905 mm
Výška
1 496 mm
Rázvor náprav
3 165 mm
Pohotovostná hmotnosť
2 000 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
2 075 kg
Užitočná hmotnosť
800 kg
Celková hmotnosť
2 800 kg
Objem batožinového priestoru
510 l
Objem palivovej nádrže
70 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,2 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
7,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,9 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
150 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 92 004 €
Základná cena verzie
od 100 644 €
Cena testovaného exemplára
156 864 €

Najnovšie články
Pravda o stáčaní km: 20 populárnych jazdeniek

Novinka má rozmermi tesne podliezť klasický Tiguan, predávať sa bude pravdepodobne výhradne na čínskom trhu.

Tharu: Volkswagen pripravuje ďalšie SUV

Omladená verzia SUV vyrábaného aj v Žiline prichádza s odlišnými svetlami, nárazníkmi či volantom. Hlavnou novinkou je sústava EcoDynamics+.

Kia Sportage: Bestseller prešiel faceliftom

Po minuloročnom uvedení na autosalóne v Šanghaji by malo SUV z francúzskej dielne koncom tohto roka zaútočiť aj na európske trhy. V čele útoku bude najsilnejší...

Citroën C5 Aircross prichádza na starý kontinent

Najväčšie plány má aktuálne Škoda Auto, ktorá už v Indii pôsobí. Vlani dodala zákazníkom na tamojšom trhu 17 400 vozidiel.

České automobilky investujú v Indii

Rumunská firma ACF Track vystrojila populárne SUV gumenými pásmi, hlavnou nevýhodou tejto úpravy je cena.

Dacia Duster ako tank do ťažkého terénu

K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu.

Čína zníži clo na dovoz áut z 25 % na 15 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×