Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW: Tu sa bude vyrábať najdrahšie auto v SR

VIDEO
Volkswagen Slovakia oficiálne spúšťa kompletnú výrobu superluxusného športového SUV. Do prevádzky vstúpila nová karosáreň a montážna hala, v každom okamihu tam spolupracuje 600 ľudí a 700 robotov.
7 61 príspevkov 15.12.2017 / Filip Kadlečík

Od roku 1991 sa pod hlavičkou továrne Volkswagen Slovakia vyrobilo 5 000 000 vozidiel, po dvoch dekádach produkcia konečne dostala svoj zlatý klinec. V Devínskej Novej Vsi, neďaleko Bratislavy, z výrobných liniek už od septembra schádza nová generácia Porsche Cayenne. Až doteraz sa vždy finalizovalo v nemeckom Lipsku.

Cayenne vo vyhotovení Turbo štartuje na cene 141 969 eur 7 fotografií v galérii Cayenne vo vyhotovení Turbo štartuje na cene 141 969 eur Zdroj: Marián Peiger

Dnes fabrika VW oficiálne otvorila novú karosáreň a montážnu halu určenú špeciálne pre Porsche, odteraz teda bude výroba nemeckého športovo-úžitkového vozidla prebiehať kompletne na Slovensku. Jedno z najluxusnejších SUV súčasnosti s cenovkou, ktorá vo výkonnejších variantoch poľahky presiahne hranicu 100 000 eur, tak dostáva štítok “Made in Slovakia”.

Zároveň sa stáva najdrahším autom vyrábaným na Slovensku. V bratislavskom Volkswagene sa síce čiastočne vyrába aj exkluzívnejšie Bentley Bentayga, to sa však dokončuje v domácej Británii. Cayenne sa produkuje v úplne novej karosárni, ktorú slávnostne otvorili len pred niekoľkými hodinami. V každom okamihu tam pracujú stovky robotov a zamestnancov.

Kompletizácia prebieha v montážnej hale s rozlohou 90 000 m², tá je prostredníctvom tunela a mosta priamo prepojená s lakovňou. Celková výška investície dosiahla hodnotu 800 miliónov eur, za tieto peniaze sa postavil aj testovací okruh, ktorý musí pred opustením továrne úspešne absolvovať každé jedno Porsche Cayenne.

V novej karosárni a montážnej hale spolupracuje 600 ľudí a 700 robotov 7 fotografií v galérii V novej karosárni a montážnej hale spolupracuje 600 ľudí a 700 robotov Zdroj: Marián Peiger

Ralf Sacht, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť VW SK, zdôraznil, že “Rozšírenie výroby so sebou prinieslo aj stovky nových pracovných miest.”. Dôležitým faktom pritom podľa neho je, že napriek náročnej situácii na pracovnom trhu sa bratislavskému Volkswagenu podarilo nájsť dostatok nových zamestnancov na Slovensku. Počas prejavu apelovali zástupcovia VW aj na slovenských politikov, výraznejšie rozšírenie duálneho vzdelávania je vraj jednou z podmienok budúcej konkurencieschopnosti našich absolventov.

Porsche Cayenne: Viac 911-ky v génoch

Športovejší charakter SUV sa konštruktéri snažili dosiahnuť diétou či kompletne modifikovaným podvozkom. Duo modelov sa už začína predávať.

V obrovskej továrni sme sa pýtali aj na prípadnú výrobu komponentov športového Lamborghini Urus, o tom však zatiaľ nechcel hovoriť nik. Isté je, že už budúci rok sa v závode začne vyrábať tretia generácia Volkswagenu Touareg a úplne nové SUV-kupé Audi Q8.


Najnovšie články
Vyvarujte sa chýb pri kúpe diaľničnej známky

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×