Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Duster druhej generácie prichádza na trh

Dacia uvádza do slovenských obchodov novú verziu svojho populárneho SUV. Ponúkať ju bude v štyroch úrovniach a s piatimi motormi.
38 40 príspevkov 13.12.2017 / Marek Pokrývka

Renault pretvoril kedysi nevýraznú značku Dacia na synonymum vozidiel ponúkajúcich dobrú protihodnotu za nízku cenu. Jedným zo stavebných pilierov tohto prerodu bol typ Duster, ktorý oslovil zákazníkov v mnohých častiach sveta. Po siedmich rokoch od jeho uvedenia však nastal čas na výmenu. Nástupca debutoval vo Frankfurte a my sme s ním nedávno absolvovali prvé kilometre.

Dacia Duster bude u nás opäť štartovať tesne pod hranicou 10-tisíc 38 fotografií v galérii Dacia Duster bude u nás opäť štartovať tesne pod hranicou 10-tisíc Zdroj: Dacia

Teraz prichádza rumunská hviezda druhej generácie na trh. Tuzemské zastúpenie automobilky Dacia uvádza do slovenských obchodov novú verziu svojho populárneho SUV, ktorú plánuje predávať od 9 990 eur. Základná cena sa teda napriek kvalitatívnemu posunu nepohla. Technická paleta pripomína originál, no z hľadiska komfortu a vybavenia došlo k viacerým vylepšeniam. Tie odrážajú o niečo vyššie ceny bohatších modelov.

Duster začína importér ponúkať v štyroch úrovniach so zmenenými označeniami a s piatimi motormi. Štartovací model so zaužívaným prívlastkom Access dostane výhradne atmosférický benzín 1.6 SCe s najvyšším výkonom 84 kW (114 k), ktorý poháňa predné kolesá cez päťstupňový manuál. Základ možno navonok spoznať podľa 16-palcových „plecháčov“ alebo čiernych kľučiek a spätných zrkadiel. Vybavenie ktovieako bohaté nie je, no obsahuje LED denné svietenie, el. ovládanie predných okien, šesť airbagov, viacero bezpečnostných prvkov, palubný počítač s LCD displejom, obmedzovač rýchlosti a prípravu na rádio.

Vyššie verzie možno spoznať okrem kolies aj podľa koncovky výfuku 38 fotografií v galérii Vyššie verzie možno spoznať okrem kolies aj podľa koncovky výfuku Zdroj: Dacia

O stupeň vyššie figurujúci model Essential stojí od 11 290 eur, čo je o 100 eur viac než predchádzajúci Cool. K spomínanému štvorvalcu poskytne aj systém 4x4 kombinovaný len so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou. Najlacnejšia štvorkolka vyjde u nás na 13 090 eur, čo je zasa o stovku menej než v minulosti. Pri ďalších dvoch agregátoch tento pohon k dispozícii nie je. V ponuke figuruje mierne upravený 1,6-litrový zážihový agregát s fabrickou zástavbou LPG (80 kW/109 k) a zvoliť si alternatívne možno aj turbodiesel 1.5 dCi (66 kW/90 k).

Tento variant má navyše okrasné 16“ ráfiky (stále oceľové), čierne strešné lyžiny, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, sedadlo vodiča s reguláciou výšky, delené zadné operadlo a rádio s USB vstupom i rozhraním Bluetooth. V prípade modelov 4x4 pribúda tiež asistent na zjazd z kopca, okrem toho si k modelu Essential možno priplatiť za metalízu (490 €), hmlovky (120 €) či manuálnu klimatizáciu (600 €). Access tieto opcie vôbec neponúka.

Nový Duster prekvapuje: Lepší v každom ohľade

PRVÁ JAZDA Na zoznámenie s novou Daciou Duster sme sa naozaj tešili. Očakávali sme, že automobil prejde veľkými zmenami a zaujímalo nás to, ako sa ňom odrazia. Výsledok generačnej výmeny nás doslova...

Tretím členom portfólia je variant Comfort dostupný od 12 090 eur. Oproti predchodcovi označenému ako Arctica je drahší o 200 až 600 eur, závisí to od voľby pohonnej jednotky. Predávať sa má s oboma verziami základného motora a silnejším naladením 1,5-litrovej nafty dosahujúcej 80 kW (109 k). Doplniť ju možno prevodovkou EDC alebo pohonom oboch náprav, ktorý rumunská firma ponúkne aj k prepĺňanému zážihovému agregátu 1.2 TCe (92 kW/125 k) montovanému štandardne so šesťstupňovým manuálom.

Tento model možno spoznať podľa lakovaných kľučiek a pochrómovanej koncovky výfuku, okrem toho má el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, elektricky ovládané zadné okná, kožený volant či tempomat. V ponuke sú pritom tri rôzne balíky. Look obsahuje 16-palcové ľahkozliatinové disky, striebornú saténovú úpravu na viacerých detailoch a tmavé zadné okná, pričom Parking zahŕňa multimediálny systém s navigáciou a zadnú kameru. Jeho variant Plus pridáva mapové pokrytie celej Európy. Nutnosťou však je zvolenie zadných parkovacích senzorov, ktoré stoja 240 eur.

Aj pri špičkovom vybavení zostáva niekoľko príplatkových možností 38 fotografií v galérii Aj pri špičkovom vybavení zostáva niekoľko príplatkových možností Zdroj: Dacia

Ponuka motorov sa opakuje aj pri vrchole ponuky menom Prestige, akurát z nej vypadáva variant LPG. Tento model je dostupný od 13 240 eur. To je o 350 eur viac než predchádzajúce špička Outdoor, pri niektorých verziách rozdiel narastá až na šesť stoviek. Špička sa vyznačuje všetkými prvkami z paketu Look doplnenými 17-palcovými kolesami Maldive. Štandardne má systém sledovania mŕtveho uhla, palubný počítač s TFT displejom, nastaviteľnú bedrovú opierku na sedadla vodiča a zároveň obsahuje všetky prvky z balíka Parking.

Ani vrcholný variant nie je skutočná „plnka“, za viaceré komfortné prvky si treba priplatiť. No výška cien je veľmi rozumná. Napríklad automatická klimatizácia stojí 300 eur, bezkľúčové rozhranie s kartou 200 v európskej mene a za sústavu štyroch kamier doplatia zákazníci 250 eur. Za dve stovky je aj vyhrievanie predných sedadiel. Výsadou vyhotovenia Prestige je možnosť čalúnenia kombinujúceho kožu a koženku, ktoré vyjde na 430 eur. Ani kompletne natlačený model neprekročí 20-tisícovú hranicu.

Cenník

Výbava

Motor

4x2

4x4

Access

1.6 SCe 84 kW/114 k

9 990 €

-

Essential

1.6 SCe 84 kW/114 k

11 290 €

13 090 €

 

1.6 SCe 80 kW/109 k LPG

12 090 €

-

 

1.5 dCi 66 kW/90 k

13 240 €

-

Comfort

1.6 SCe 84 kW/114 k

12 090 €

13 890 €

 

1.6 SCe 80 kW/109 k LPG

12 890 €

-

 

1.2 TCe 92 kW/125 k

13 590 €

15 390 €

 

1.5 dCi 80 kW/109 k

14 440 €

16 240 €

 

1.5 dCi 80 kW/109 k EDC

15 740 €

-

Prestige

1.6 SCe 84 kW/114 k

13 240 €

15 040 €

 

1.2 TCe 92 kW/125 k

14 740 €

16 540 €

 

1.5 dCi 80 kW/109 k

15 590 €

17 390 €

 

1.5 dCi 80 kW/109 k EDC

16 890 €

-


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×