Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

PSA pracuje na mestskom aute budúcnosti

Vozidlo kategórie L5e má pôdorys 2,4 x 0,85 metra, hydropneumatický podvozok, dva elektromotory a jednovalcový spaľovací agregát.
5 2 príspevky 12.12.2017 / Marek Pokrývka

Všetko nasvedčuje tomu, že osobná doprava prejde počas najbližších dekád zásadnými zmenami. Týka sa to najmä obyvateľov rozrastajúcich sa metropol. Predpovedaniu ďalšieho vývoja sa venujú mnohé firmy a na mestskom aute budúcnosti pracuje aj koncern PSA. Je vedúcou silou konzorcia EU-LIVE (Efficient Urban Light Vehicle) spájajúceho dvanásť firiem zo šiestich krajín.

Kompaktný dvojmiestny plug-in hybrid konštrukčne pripomína trojkolky 5 fotografií v galérii Kompaktný dvojmiestny plug-in hybrid konštrukčne pripomína trojkolky Zdroj: PSA Groupe

V týchto dňoch prezentovala skupina prvý hmatateľný výsledok svojej práce, vozidlo kategórie L5e s veľmi kompaktnými rozmermi. Jeho pôdorys meria iba 2,4 x 0,85 metra. Prelínajú sa v ňom vlastnosti automobilov a motocyklov. Drobec má síce štyri kolesá, ale jeho zadná náprava je veľmi krátka. Koncepcia tak pripomína trojkolky. Obdobný má byť tiež štýl jazdy, ktorú ovplyvňuje patentovami ovenčená technológia nakláňania sa pomocou hydrauliky. Podvozok využíva hydropneumatický systém pruženia.

Vozidlo nesúce názov EU-LIVE je určené pre dvoch pasažierov, ktorí sedia za sebou. Do interiéru vstupujú prostredníctvom otočne odklopných dverí. Otvárajú sa spoločne s oknom. Kabína má presklenú aj strechu a napriek génom motoriek je kompletne uzatvorená. Dizajn exteriéru je pomerne jednoduchý. Prím mala hrať nízka hmotnosť, presné číslo sme sa však nedozvedeli.

Jazda s Hondou Clarity: Vodíkové auto v realite

Spor medzi fanúšikmi benzínových a dieselových agregátov je odvekou diskusnou témou. Zdá sa, že v budúcnosti ju môže nahradiť iná. Honda nám ukázala, že vodík ako palivo v praxi môže fungovať.

Z hľadiska pohonu spadá novinka do kategórie plug-in hybridov. V každom zadnom kolese je umiestnený elektromotor, ktorý vyvinuli firmy Elaphe a Brembo. Ich sila stačí na dosiahnutie tempa 70 km/h. Energiu čerpajú z 48-voltovej batérie Samsung, druhou zásobárňou energie je benzínová nádrž. Tá slúži na kŕmenie jednovalcového spaľovacieho agregátu zo skútrov Peugeot poskytujúceho výkon 31 kW (42 k). S ním dokáže drobec dosiahnuť rýchlosť 130 km/h, pričom jeho akčný rádius má dosahovať 300 kilometrov.


Najnovšie články
Volvo S60: Krásavec bojkotujúci naftu

Volkswagen len tento týždeň zaplatil miliardovú pokutu v súvislosti s dieselgate a už si na časť z tohto koláča robia zálusk viaceré spolkové krajiny. Aké sú...

VW zaplatil miliardu, každý ju chce

Vzácne vozidlo pravdepodobne vzbĺklo vinou chybného ventilu palivového systému, zachovaná zostala iba jeho predná časť.

Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie

Zatýkanie vysoko postavených manažérov veľkých firiem nebýva častým zvykom. V prípade šéfa Audi Ruperta Stadlera však hrozilo ovplyvňovanie svedkov a marenie...

Šéf Audi sa snažil ovplyvňovať svedkov

Volkswagen reaguje na čoraz prísnejšie emisné normy snahou o vytvorenie aliancií a partnerstiev. Jedno také chce navrhnúť Fordu a malo by sa týkať zlúženia...

VW chce s Fordom vyrábať dodávky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×