Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Top jazdenky: Ktoré sa kazia často a ktoré nie?

FOTO
Kategória 2- až 3-ročných jazdených vozidiel je u nás čoraz populárnejšia. TÜV report detailne odhaľuje, ktorým sa treba vyhnúť a ktoré stoja za zváženie. Pozrite si výsledky naprieč všetkými najdôležitejšími segmentmi.
37 55 príspevkov 08.12.2017 / Filip Kadlečík

Kúpa 2- až 3-ročného automobilu z druhej ruky má svoju neotrasiteľnú logiku. Pri dnešných dlhoročných zárukách by v prípade mnohých automobiliek malo platiť, že takýto automobil bude ešte v dobrej technickej kondícii a poruchy ho budú zďaleka obchádzať. Benefitom takéhoto nákupu je aj fakt, že jazdenka už v tomto veku nestráca na cene tak rýchlo ako napríklad úplne nové vozidlo. Ďalší predaj teda bude jednoduchší a menej stratový.

Medzi menej spoľahlivými autami sa podľa TÜV umiestnili aj vozidlá, ktoré by ste na takých pozíciach nečakali 37 fotografií v galérii Medzi menej spoľahlivými autami sa podľa TÜV umiestnili aj vozidlá, ktoré by ste na takých pozíciach nečakali Zdroj: AUTO BILD

Bohužiaľ však pravidlo o spoľahlivosti neplatí stopercentne. Aj relatívne nové auto môže mať svoje muchy. Niektoré sa kazia viac a iné menej. Dobrý prehľad o kondícii 2- až 3-ročných jazdeniek poskytuje TÜV Report 2018. Ten vznikal od júla 2016 na základe výsledkov technických kontrol takmer 8,8 milióna vozidiel. Z pohľadu štatistiky teda ide o veľmi relevantný zdroj informácií.

Pri technickej kontrole sa nedbá len na bezchybnú činnosť mechanickej stránky vozidla, ale aj na funknčnú elektroniku. Medzi najčastejšie závady preto okrem nedostatočného tesnenia motorov a prevodoviek či neúmerného opotrebovávania prvkov zavesenia kolies patria napríklad aj nespoľahlivé svetlomety resp. osvetlenie EČV. Nemusí ísť teda o nijak zvlášť významné poruchy, návšteva servisu však v ich prípade môže byť nevyhnutnosťou.

20 najspoľahlivejších áut v testoch AUTO BILDu

Dlhodobé testy na 100 000 kilometrov už preveria nielen motor, podvozok či komfortnú výbavu automobilu, ale aj jeho spoľahlivosť. Pozrite si zoznam 20-tich najspoľahlivejších vozidiel z testov...

Zaujímavosťou je, že pri nemeckých technických kontrolách neuspel približne každý piaty automobil. Konkrétne tento údaj v porovnaní s predchádzajúcim rokom zaznamenal rast z 19,7 % na 19,9 % z celkového množstva vozidiel. Je samozrejmé, že úspešnosť toho ktorého modelu závisí aj od majiteľa - dobrá starostlivosť je základom prevencie neželaných porúch.

>>> Kompletný zoznam áut nájdete v prehľadnej galérii <<<

Napriek tomu však už pri bezmála deviatich miliónoch vykonaných kontrol nemožno hovoriť o náhode. Treba však vziať do úvahy aj fakt, že nie všetky automobily za rovnaký čas najazdia priemerne rovnaký počet kilometrov. Na horších miestach v rebríčku sa preto môžu umiestňovať “hltači” kilometrov. Rozhodne to však nie je pravidlom.

20 modelov: Pozor na ich časté nedostatky

Prednedávnom sme priniesli rebríček dvadsiatich najlepších automobilov v dlhodobých testoch nemeckého AUTO BILDu. Tentokrát sa zameriavame na druhú, viac poruchovú, časť zoznamu.

Na základe výsledkov TÜV Report 2018 prinášame prehľad, ktorý môže byť pri kúpe auta z druhej ruky na nezaplatenie. Z každého segmentu vyberáme tri najspoľahlivejšie a tri najviac kazové modely. Pravdepodobnosť poruchy je pri rôznych typoch aj niekoľkonásobne vyššia. Ktoré auto zo zoznamu by ste si vybrali vy?


Najnovšie články
Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Pokochať sa pohľadom na podarené tuningové auto, tomu neodolá snáď žiadny motoristický fanúšik. V niektorých prípadoch by sme si však radšej vypichli oči...

Tuning: Najgýčovejší Mercedes-Benz histórie?

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie

Zatýkanie vysoko postavených manažérov veľkých firiem nebýva častým zvykom. V prípade šéfa Audi Ruperta Stadlera však hrozilo ovplyvňovanie svedkov a marenie...

Šéf Audi sa snažil ovplyvňovať svedkov

Volkswagen reaguje na čoraz prísnejšie emisné normy snahou o vytvorenie aliancií a partnerstiev. Jedno také chce navrhnúť Fordu a malo by sa týkať zlúženia...

VW chce s Fordom vyrábať dodávky

Prototypy elektromobilu sa momentálne nachádzajú v Španielsku, v minulosti ich nemecká automobilka skúšala v mnohých ďalších štátoch.

Mercedes-Benz: Ako testuje model EQC?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×