Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Škoda Superb Sportline: Český drak

Vyskúšali sme si liftback so špičkovým motorom, balíkom doplnkov a jedinečným lakovaním, vďaka ktorému vzbudzoval množstvo pozornosti.
39 70 príspevkov 06.12.2017 / Marek Pokrývka

Začiatkom tohto roka prišla Mladá Boleslav o svojho šéfdizajnéra, Jozef Kabaň náhle odišiel do BMW. Svoje rozhodnutie vysvetľoval dokončením generačného cyklu portfólia. Zanechal za sebou autá s vizuálnou identitou, ktorú verejnosť vo všeobecnosti prijala dobre. Výnimkou bol snáď len kontroverzný facelift typu Octavia. Opačným prípadom je aktuálny Superb, za svoj vzhľad si vyslúžil slová chvály zo všetkých strán.

Superb rokmi trochu zovšednel, ale stále dokáže vyniknúť 39 fotografií v galérii Superb rokmi trochu zovšednel, ale stále dokáže vyniknúť Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek viacerým mladším súrodencom zostáva vlajková loď podľa mnohých najkrajším produktom českej automobilky. Od jej premiéry čoskoro uplynú tri roky, napriek tomu dizajnovo výrazne nezostarla. No stala sa pomerne všednou. Vidieť ju dnes na cestách nie je nič výnimočné, za čo môžu dobré predajné čísla. Ako sa v tomto dave odlíšiť? Odpoveďou môže byť napríklad variant Sportline, ktorý sme si nedávno vyskúšali v kombinácii s najsilnejším ponúkaným motorom a výnimočným lakom karosérie.

Dračia koža, čierne prvky a devätnástky

Škoda Superb tretej generácie síce na našich cestách nikoho nešokuje, napriek tomu skúšaný exemplár vzbudzoval obrovské množstvo pozornosti. Vďačil za to najmä príplatkovej farbe. Za označením Dragon Skin, teda dračia koža, sa skrýva jedinečná metalíza prechádzajúca od zlatých do zelených odtieňov. V záplave strieborných či čiernych exemplárov pôsobí vďaka tomu ako maják. Pekné tvary českého liftbacku zvýrazňuje a dáva im nečakaný šmrnc.

Na priamom slnku hrá lak Dragon Skin viacerými odtieňmi 39 fotografií v galérii Na priamom slnku hrá lak Dragon Skin viacerými odtieňmi Zdroj: Marek Pokrývka

S originálnym lakovaním kontrastovalo v našom prípade viacero čiernych prvkov, ktoré sú štandardne pokryté chrómom. Do temných farieb sa obliekli spätné zrkadlá, maska chladiča, rám bočných okien, lišta v spodnej časti dverí anténa a spojler na veku batožinového priestoru. Ten je súčasťou decentného balíka Sportline, ktorého označenie si našlo cestu na predné blatníky. Vizuálnym špecifikom testovanej verzie boli taktiež devätnásťpalcové disky kolies. Aj vďaka nim šlo podľa nás o najkrajšiu Škodu, akú sme doposiaľ mali v redakčných rukách.

Test Škoda Superb 2.0 TDI: Český lev

Príchod tretej generácie najväčšieho mladoboleslavského auta sprevádzajú veľké očakávania. Dokáže ich naplniť aj na slovenských cestách?
Pod nablýskanými šupinami skrýval český drak ďalšie zmeny. Štandardne disponuje anatomickými prednými sedadlami s integrovanou hlavovou opierkou, ktoré prevzal z modelu Octavia RS. Prišli však o jej logo a červené detaily. Rovnaký pôvod má volant so sploštenou spodnou časťou, kým prístroje so sivým pozadím zasa evokujú Superb vo verzii Laurin & Klement.

Sedadlá poskytujú slušnú oporu, no zároveň sú pohodlné 39 fotografií v galérii Sedadlá poskytujú slušnú oporu, no zároveň sú pohodlné Zdroj: Marek Pokrývka

K interiérovým špecifikám možno zaradiť podsvietené obkladové panely imitujúce karbónové vlákna, ktoré nájdeme na dverách a palubnej doske. Pred spolujazdcom je ich súčasťou modelové označenie. Inak je všetko po starom, od štandardných variantov typu Superb sa skúšaná verzia odlišuje akurát bohatším vybavením. V štandarde obsahuje napríklad aj navigačný systém.

Najsilnejší motor a znížený podvozok

Testovaná verzia vlajkovej lode už navonok prezrádzala, že disponuje špičkovým motorom. Poznávacím znakom sú viditeľné koncovky výfuku. Tie nahradili pochrómované imitácie, ktorými disponuje model Sportline v slabších vyhotoveniach. Skrz reálne lesklé lichobežníky vyfukuje exhaláty prepĺňaný benzínový dvojliter, ktorý posiela na všetky kolesá parametre 206 kW (280 k) a 350 Nm. Medzikusom v pohonnom reťazci je šesťstupňová samočinná prevodovka DSG.

Vrcholný dvojliter má sily dosť, elán mu vôbec nechýba 39 fotografií v galérii Vrcholný dvojliter má sily dosť, elán mu vôbec nechýba Zdroj: Marek Pokrývka

Superb sme v minulosti s najsilnejším agregátom už testovali, krátko po uvedení karosérie kombi. Tentokrát sme ho dostali v liftbacku. No situácia sa nijako nezmenila, keďže hmotnostný rozdiel medzi dvojicou je minimálny. Osviežili sme si teda spomienky na hutný ťah v širokom rozmedzí otáčok i výbornú objektívnu dynamiku. No zároveň sme si oprášili myšlienky na trochu nevýrazný zvuk silného turbobenzínu a absenciu nejakých veľkých emócií, napriek výkonu nejde o nejaký vyslovene športový model.

Test Škoda Superb Combi: Tá najlepšia

Preverili sme druhý karosársky variant vlajkovej lode českej automobilky. Kombi sme skúšali so špičkovým vybavením i motorizáciou.
Neprekvapila nás ani spotreba, v meste sme sa dostali na hodnotu 9,5 l/100 km. Nižší výsledok malo na svedomí letné obutie doplnené lepšou aerodynamikou. Na okresných cestách sme podliezli sedemlitrovú hranicu, presun diaľničným maximom znamenal 8,7 litra na sto kilometrov. Nie je to málo. No vzhľadom na silu agregátu možno povedať, že apetít je akceptovateľný.

Nie je to model RS, ale najmä v športovom režime vie zabaviť 39 fotografií v galérii Nie je to model RS, ale najmä v športovom režime vie zabaviť Zdroj: Marek Pokrývka

Technickým špecifikom variantu Sportline je podvozok znížený o 15 milimetrov, ktorý sa v prípade voľby adaptívnych tlmičov správa výborne. Páčil sa nám ešte viac než klasický variant. V komfortnom režime totiž trochu menej pláva a pri zvolení toho športového zasa poskytuje ešte lepšie držanie stopy. Aj na devätnástkach je pritom stále príjemne komfortný. Nevoňalo nám akurát riadenie, aj v dynamickom móde sa značne spoliehalo na posilňovač. Ocenili by sme trochu tuhší charakter. Od tohto vyhotovenia však zasa nemožno čakať charakter, ktorý by bol hodný štítka RS.

Základ tesne pod hranicou 30-tisíc

Aktuálna štartovacia priečka typu Superb na slovenskom trhu je 23 230 eur. V prípade modelu Sportline je najnižšia cena tesne pod hranicu 30-tisíc, za čo môže okrem špecifického vybavenia aj odlišná ponuka motorov. Základom je totiž variant 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ak siahnete po najsilnejšom dostupnom dvojlitri, rátať treba s cenou oblizujúcou 41-tisíc v európskej mene.

Spojenie špičkového motora a variantu Sportline lacné nie je 39 fotografií v galérii Spojenie špičkového motora a variantu Sportline lacné nie je Zdroj: Marek Pokrývka

Základné vybavenie je pomerne bohaté, okrem dizajnových detailov obsahuje osemnásťpalcové disky, bi-xenónové svetlomety, dvojzónovú klimatizáciu, navigačný systém, bezkľúčové rozhranie i čalúnenie kombinujúce kožu s alcantarou. Priplatiť sa dá napríklad za väčšie devätnástky, adaptívne tlmiče, strešné okno, parkovaciu kameru alebo exkluzívne lakovanie. V prípade testovaného vozidla bolo zaškrtnutých viacero dostupných opcií, čo jeho celkovú cenu vyhnalo na 45 670 eur.

Dobré riešenie na vystúpenie z davu

Superb možno označiť za klenot éry Jozefa Kabaňa v českej automobilke. Jeho dizajn po troch rokoch síce nezostarol, ale vďaka dobrému predaju zovšednel. Sportline je dobrým riešením na vystúpenie z davu. Ako sme sa presvedčili v teste, liftback vybavený špecifickými exteriérovými prvkami a výrazným lakom dokáže na ulici vzbudzovať poriadnu pozornosť.

Takmer tri roky od premiéry má Superb stále čo ponúknuť 39 fotografií v galérii Takmer tri roky od premiéry má Superb stále čo ponúknuť Zdroj: Marek Pokrývka

Interiér tejto verzie síce neprináša nič zásadné, no využitie sedadiel a volantu z modelu Octavia RS mu dáva dynamickejší ráz. V prípade vrcholnej motorizácie pritom nejde len o nejaký vizuálny dojem. Najsilnejší dvojliter dokáže poskytnúť výbornú dynamiku, pričom si za to pýta akceptovateľné prídely paliva. Veľké emócie však nevyvolá. Podvozok má vďaka zníženiu ešte lepší charakter, napriek tomu zostáva verzia Sportline najmä o dizajne. Tým si nás v kombinácii s dračou kožou získal. 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
206 kW/280 k
pri otáčkach
5 600-6 500/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
1 700-5 600/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová dvojspojková
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 861 mm
Šírka
1 864 mm
Výška
1 453 mm
Rázvor náprav
2 841 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 550 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 625 kg
Užitočná hmotnosť
680 kg
Celková hmotnosť
2 230 kg
Objem batožinového priestoru
625 l/1 760 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,8 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,1 l/100 km
Mesto - počas testu
9,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
160 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 23 230 €
Základná cena verzie
od 40 840 €
Cena testovaného exemplára
45 670 €

 


Najnovšie články
Jetta spojí dizajnom duo T-Roc a Arteon

Predvianočné obdobie sa nesie v znamení stresu a hektického zháňania darčekov. Preplnené parkoviská pri obchodných centrách sú miestom, kde sa tento stres...

Vianočný stres: Vyhnite sa chybe pri parkovaní

Japonská značka získala svoj titul z Nordschleife späť. Jej samuraj naďalej jazdí ako utrhnutý z reťaze, no je použiteľnejší než predchodca.

Test Civic Type R: Staronový kráľ revíra

Vozidlo kategórie L5e má pôdorys 2,4 x 0,85 metra, hydropneumatický podvozok, dva elektromotory a jednovalcový spaľovací agregát.

PSA pracuje na mestskom aute budúcnosti

BMW sa v novembri darilo v Ázii, ale aj v USA. Lákadlom bolo nové vozidlo päťkového radu, ktoré sa postupne dostáva do predaja v čoraz viac regiónoch.

Predaj koncernu BMW v novembri vzrástol o 5,2 %

Britské kupé stojí na rovnakom základe ako model 720S, no má extrémnu aerodynamiku, nižšiu hmotnosť, silnejší motor a špecifický podvozok.

McLaren Senna: Pocta velikánovi Formuly 1

Nemecká spoločnosť začína ponúkať dielec, ktorý nijak nemení funkčnosť piatych dverí. Za všetko môže symetria.

Startech: Bizarná úprava pre Discovery
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×