Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kuga 2.0 TDCi: Najlepšie SUV Fordu

Testovali sme obľúbenú Kugu s vrcholnou motorizáciou a športovým vybavením. Jednoznačne ide o najlepšie SUV Fordu. Má táto štvorkolka vôbec nejaké nedostatky?
63 18 príspevkov 05.12.2017 / Filip Kadlečík

Možno ide o odvážne tvrdenie, no kompaktný Kuga podľa nás patrí na trón európskej ponuky SUV značky Ford. Presvedčil nás o tom aj ďalší redakčný test tohto modelu, tentokrát vo vrcholnej kombinácii so športovou výbavou, samočinnnou prevodovkou a silným naftovým dvojlitrom naladeným na 132 kW (180 k) a 400 Nm.

Prednú časť zdobia svetlá s integrovanou trubicou denného svietenia pomocou LED diód 63 fotografií v galérii Prednú časť zdobia svetlá s integrovanou trubicou denného svietenia pomocou LED diód Zdroj: Filip Kadlečík

Balík ST Line poteší vodiča, ktorý nepotrebuje vyslovene dynamické auto s jazdnými vlastnosťami športiaka, no zároveň preferuje výraznejší exteriér a bohatú výbavu. Takto nakonfigurované SUV je vďaka súhre komponentov tak dobré, že sme si spočiatku neboli istí, či vôbec má aj svoje muchy. Ukázal na nejaké redakčný test?

Sivou myškou nebude

Vďaka vyhotoveniu ST Line je Kuga neprehliadnuteľná. Kombinácia červeného lakovania karosérie a kontrastných čiernych prvkov vyzerá skvelo. Tento Ford je akoby šitý na mieru európskemu zákazníkovi. Svalnatý dizajn podporujú agresívne tvarované nárazníky či malá odtrhová hrana na veku batožinového priestoru. Imidž adekvátne dotvárajú aj disky kolies s rozmerom pneumatík 235/50 R18. Je len pozitívom, že ani veľké ráfiky kolies autu neubrali z komfortu.

Výrazné koncovky výfukov sú zapustené do čierneho difúzora, výborne ladia s ďalšími tmavo lakovanými prvkami karosérie 63 fotografií v galérii Výrazné koncovky výfukov sú zapustené do čierneho difúzora, výborne ladia s ďalšími tmavo lakovanými prvkami karosérie Zdroj: Filip Kadlečík

Kompaktné SUV je obsypané rôznymi čierno lakovanými doplnkami. Najvýraznejšie je tmavé obloženie v čelnej maske a obdobne zatmavené strešné lišty. Nenápadná táto Kuga rozhodne nie je ani zozadu, dvojica čiernych koncoviek výfuku vytŕča z rovnako zafarbenej imitácie difúzora. Platí, že ak chcete mať Kugu a zároveň byť na ceste výrazný, mali by ste siahnuť po variante ST Line. Kvôli nemu príjemné SUV sivou myškou rozhodne nebude.

Kvalita

Výborné spracovanie kabíny je jedným z kľúčových faktorov, ktoré nás presvedčili o tom, že Kuga si svoju vyššiu cenovku zaslúži. O záhadnom vŕzganí v interiéri nemôže byť ani reč. Všetko, od materiálov cez hardvérové ovládače a tlačidlá, v ňom totiž pôsobí takmer prémiovým dojmom. Volant je odetý do príjemnej kože, prístrojovka je prehľadná a so systémom Sync 3 sa vodičovi pracuje vynikajúco. Pomáha aj fakt, že infotainment rozpoznáva desiatky príkazov v českom jazyku.

Interiér Kugy nás už pri prvom kontakte zaujal kvalitou vyhotovenia, športovo-ladené doplnky verzie ST Line tento dojem len umocňujú 63 fotografií v galérii Interiér Kugy nás už pri prvom kontakte zaujal kvalitou vyhotovenia, športovo-ladené doplnky verzie ST Line tento dojem len umocňujú Zdroj: Filip Kadlečík

Ďalšie plusové body Kuga zbiera za výborné sedadlá. Aj vďaka nim je tu posed za volantom unikátny - kabína vás akoby obklopí a máte pocit, že sa stávate pevnou súčasťou auta. Toto spojenie s vozidlom však má aj svoju nevýhodu - stredový tunel je podľa nás príliš široký a vodičovi i spolujazdcovi trochu uberá z priestoru na nohy.

Ďalšou nevýhodou je umiestnenie ovládania tempomatu. SUV ho má, podobne ako iné moderné Fordy, v spodnej časti volantu. Problémom je, že tam pri prirodzenom a správnom držaní volantu nedočiahnete. S rukou teda pri práci s ním treba urobiť niekoľko zbytočných pohybov. V tomto je konkurencia vo viacerých prípadoch podstatne lepšia.

Infotainemnt SYNC 3, ktorý aktuálne Ford používa, patrí k tým najlepším vôbec. Jeho silnou stránkou je rozpoznávanie hlasu - dokáže identifikovať až 60 rôznych povelov 63 fotografií v galérii Infotainemnt SYNC 3, ktorý aktuálne Ford používa, patrí k tým najlepším vôbec. Jeho silnou stránkou je rozpoznávanie hlasu - dokáže identifikovať až 60 rôznych povelov Zdroj: Filip Kadlečík

Sťažovať sa však nemožno na miesto na zadných sedadlách. Tam majú dvaja dospelí kráľovský priestor, na kratšie cesty si sem dokonca bez problémov sadnú aj traja. Kufor s elektricky ovládanými piatymi dverami ponúka základnú kapacitu 456 l, zbaliť by ste sa do neho teda bez problémov mali aj na väčšiu dovolenku. Vnútorný priestor však nie je tou oblasťou, ktorou nás Kuga ST Line ohromila. Tou je kvalita spracovania, ktorá z nej doslova srší.

(Takmer) Prémiová jazda

Agregát 2.0 TDCi naladený na 132 kW (180 k) autu sedí ako uliaty. Dostatok pary má aj v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, Kuga s ním je príjemne dynamická. Napriek hmotnosti presahujúcej 1 700 kg nemôže byť o akejkoľvek nadváhe či rozpačitej jazde ani reč. Keď autu zavelíte, že má zrýchliť, tak to okamžite vykoná. Rovnako príjemne funguje aj v teréne, vďaka sofistikovanému pohonu 4x4 ju často limituje len bežné obutie.

Ford Kuga 2.0 TDCi A6 ST Line 63 fotografií v galérii Ford Kuga 2.0 TDCi A6 ST Line Zdroj: Filip Kadlečík

Rozhodne viac než na športovú jazdu či off-roading sa však auto s týmto motorom hodí na hltanie obrovského množstva kilometrov. SUV je s ním tiché aj pri diaľničnej stotridsiatke, vďaka výkonovej rezerve navyše bez zaváhania dokáže vyvinúť aj vyššie tempo. Po Kuge ST Line vám odporúčame siahnuť aj v prípade, že často cestujete nielen po diaľniciach, ale aj okresných cestách.

Test Ford Kuga: S naftou a štvorkolkou do terénu

Ford Kuga prednedávnom absolvoval modernizáciu, okrem iného sa pri nej skloňoval aj inteligentný systém 4x4, ktorým sú vybavené niektoré verzie. Zaujímalo nás, ako sa správa v realite. Dokáže z Kugy...

Podvozok v nás totiž vyvolával takmer prémiový pocit. Cítili sme ako v SUV, ktoré by pokojne mohlo byť aj o pár desiatok tisíc eur drahšie. Kuga je veľmi komfortná, no zároveň tuhá a nebojíme sa povedať, že aj jemne športová. Fordu sa tu podaril husársky kúsok - SUV bez problémov tlmí nerovnosti aj s veľkými 18” ráfikmi, no zároveň vás vie krásne podržať v zákrutách. Dôležitý je aj fakt, že cez volant cítite, v akom stave sa aktuálne nachádzajú kolesá.

Veľké obutie nám rozhodne neprekážalo, Kuga si zachováva svoj charakter aj s ním 63 fotografií v galérii Veľké obutie nám rozhodne neprekážalo, Kuga si zachováva svoj charakter aj s ním Zdroj: Filip Kadlečík

Za výborným agregátom a ešte lepším podvozkom mierne zaostáva len automatická prevodovka. Z hľadiska komfortu jej rozhodne nemožno vyčítať nič, rozbehy i preradenia sú plynulé. Jej reakcie sú však miestami pomerne rozpačité a miestami jej “premýšľanie” o preradení či podradení trvá zbytočne dlho. Nepáči sa nám ani fakt, že v meste má tendenciu vznetovú jednotku podtáčať a pridúšať. Všetko však v podstate riešia pádla pod volantom.

Rozumná spotreba

Ford udáva, že s takto vybavenou Kugou by vodič mal byť schopný v kombinovanom cykle jazdiť približne za 5,2 l nafty na 100 kilometrov. To je však už na prvý pohľad pomerne nereálny údaj. SUV s hmotnosťou cez 1,7 tony a výkonom 132 kW (180 k) má mať spotrebu len 5,2 l/100 km? Nie, v realite sme sa počas testu dostali na kombinovaný údaj 6,1 l/100 km, čo však stále považujeme za adekvátnu a rozumnú hodnotu.

Ergonómia ovládačov v Kuge je premyslená a všetko máte na dosah. Škoda len tohto umiestnenia ovládača tempomatu - práca s ním kvôli nemu nie je úplne intuitívna 63 fotografií v galérii Ergonómia ovládačov v Kuge je premyslená a všetko máte na dosah. Škoda len tohto umiestnenia ovládača tempomatu - práca s ním kvôli nemu nie je úplne intuitívna Zdroj: Filip Kadlečík

Najväčší apetít SUV paradoxne dosiahne na diaľnici, tam si pri tempomatovej jazde rýchlosťou 130 km/h vypýta 6,7 l/100 km. V mesto potom vie, pravdepodobne aj kvôli nastaveniu prevodovky, jazdiť s aj o štyri deci nižšou spotrebou. Najlepšie sa Kuge dýcha pri pokojnej jazde vidieckymi cestami, vtedy si na každých 100 kilometrov jazdy z nádrže cucne približne 5,3 l nafty.

(Takmer) Prémiová cena

Kameňom úrazu môže byť pri Kuge z pohľadu mnohých jej cenovka. Je síce pravda, že SUV začína už na úrovni 19 980 eur, verzia vybavená ako v teste je však omoho drahšia. Jej základná cenovka sa pohybuje na hodnote 35 310 eur, so všetkými možnými i nemožnými príplatkami sa vyšplhá až na konečných 47 852 eur. To rozhodne nie je málo.

Test Ford Mondeo: Diaľničný expres

Do rúk sa nám dostalo kombi so športovým vzhľadom a silnejšou verziou zážihového dvojlitra. Nadväzuje na odkaz verzie ST220?

Platí tu však v podstate to isté, čo aj pri podvozku či interiéri. Podobne ako cena, aj tie vyvolávajú takmer prémiový dojem. Ich kvalita a vlastnosti sú natoľko presvedčujúce, že sme ochotní uveriť opodstatnenosti vyššej vstupnej investície. Z kompaktného SUV Fordu jednoducho ide akýsi dobrý pocit, ktorý by ste u mnohých konkurentov hľadali márne.

Najlepšie SUV Fordu

Aj najlepšie SUV Fordu má svoje drobné muchy. V každom prípade však nejde o nedostatky, s ktorými by sa nedalo žiť a ktoré by mali potenciálneho kupcu odradiť. Ford Kuga ST Line je totiž pohodlným, priestranným a zároveň dynamickým rodinným autom. To z neho robí nefalšovaného zástupcu segmentu - je skutočne univerzálnym športovo-úžitkovým vozidlom.

Balík ST Line má priniesť športový vzhľad tým, ktorí za každú cenu nepotrebujú silný motor, no chcú mať originálne vozidlo - Tento predpoklad červená Kuga spĺňa do bodky 63 fotografií v galérii Balík ST Line má priniesť športový vzhľad tým, ktorí za každú cenu nepotrebujú silný motor, no chcú mať originálne vozidlo - Tento predpoklad červená Kuga spĺňa do bodky Zdroj: Filip Kadlečík

K jeho kúpe by nás motivovalo najmä poctivé spracovanie interiéru, vynikajúci podvozok a silný naftový dvojliter. Na nedostatok výkonu s ním rozhodne trpieť nebudete a kde-tu vás na kľukatých okreskách dokáže aj zabaviť. Kuga je ako dobrý koktejl, ktorý je na trhu pomerne zriedkavý. Preto si nás vo variante ST Line, ktorý rodinnému SUV dodal šmrnc, definitívne získala na svoju stranu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 997 cm3
Max. výkon
132 kW/180 k
pri otáčkach
3 500/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
2 000-2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 531 mm
Šírka
1 838 mm
Výška
1 703 mm
Rázvor náprav
2 690 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 716 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 791 kg
Užitočná hmotnosť
534 kg
Celková hmotnosť
2 250 kg
Objem batožinového priestoru
456/1 603 l
Objem palivovej nádrže
60 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,0 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
5,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,2 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,3 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
134 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 19 980 €
Základná cena verzie
od 35 310 €
Cena testovaného exemplára
47 852 €

Najnovšie články
Nissan Terra: Veľké SUV na ďalších fotkách

Ropné trhy zažili turbulentný týždeň, no po prudkom vzostupe sa ropa vrátila na pôvodnú úroveň. Vývoj medzinárodných cien palív nenaznačujú žiadnu úľavu.

Benzín a nafta: Za koľko natankujeme cez sviatky

SUV s vysokým výkonom sa stávajú čoraz populárnejšími. Na dopyt odpovedajú nielen automobilky ale aj úpravcovia. Manhart spojil extrémnu silu s off-roadovými...

Najdrsnejšia X6 sveta: Off-road od Manhartu

Model S je známy najmä vďaka svojim výkonnostným parametrom a mnohých stále šokuje svojím zrýchlením. Novitec si pre neho pripravil športovejší vzhľad aj...

Novitec: Ostrejší vzhľad pre elektrický Model S

Za prvých 11 mesiacov tohto roka sa odbyt skupiny zvýšil takmer o 4 % na 9,74 milióna vozidiel.

Predaj koncernu Volkswagen vzrástol o vyše 11 %

Na objednávku vytvorené karbónové monštrum sa inšpirovalo farebnou schémou konceptu z roku 1954, v jeho interiéri prevláda netradičný šachovnicový vzor.

Huayra Lampo: Najnovší exot od Pagani

V našich končinách je brunejský sultán známy hlavne vďaka svojej zbierke áut. Časť z nej už však rozpredal a naďalej v tom pokračuje. V Anglicku sa v ponuke...

Staňte sa ďalším majiteľom sultánovho BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×