Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Dallara Stradale: 400 koní a 855 kilogramov

Taliansky výrobca pretekárskeho náradia predstavil ľahké športové vozidlo s karbónovým monokokom a motorom uprostred.
18 22.11.2017 / Marek Pokrývka

Bežnému motoristovi nemusí meno Dallara nič hovoriť. No fanúšikova motoršportu ju nepochybne dobre poznajú, táto talianska spoločnosť sa totiž už vyše štyri dekády venuje stavbe profesionálnych súťažných špeciálov. Ide najmä o formule rôznych kategórií. Nedávno sa začalo šuškať, že svoje skúsenosti chce firma preniesť aj do premávky. V týchto dňoch sa reči naplnili.

Stradale je prvým produktom značky Dallara určeným na cesty 18 fotografií v galérii Stradale je prvým produktom značky Dallara určeným na cesty Zdroj: Dallara

Renomovaný výrobca pretekárskeho náradia z Apeninského polostrova predstavil roadster Stradale, čo naznačuje jeho spôsobilosť pre jazdu na bežných cestách. Ľahké dvojmiestne vozidlo s motorom uprostred svoje gény vôbec neskrýva. Nesiahlo však po rýdzo funkčnom vzhľade ako konkurenčné modely Ariel Atom či KTM X-Bow, ale má pomerne atraktívnu karosériu s elegantnými krivkami.

Novinka značky Dallara svojím vzhľadom asi najviac pripomína britský Elemental RP1. Môže za to tvar svetlometov i celková koncepcia karosérie, ktorej chýba čelné sklo. Zovňajšok však má podstatne uhladenejšie línie zakončené štíhlymi svetlami a dvojicou výfukových koncoviek. Aerodynamika bola dôležitá, reprezentuje ju predný spojler, veľký difúzor i veľký otvor v bočnej časti.

Športové vozidlo bude dostupné s viacerými verziami karosérie 18 fotografií v galérii Športové vozidlo bude dostupné s viacerými verziami karosérie Zdroj: Dallara

Základom vozidla je karbónový monokok, na ktorom sú natiahnuté exteriérové panely vyrobené z rovnakého materiálu. Vďaka tomu otvorené vozidlo váži iba 855 kilogramov. Táto hmotnosť platí pre základný roadster, ktorý však nebude jediným ponúkaným variantom. Za príplatok možno jeho tvar zmeniť. V ponuke sa má objaviť plnohodnotné predné okno i naň nadväzujúca rámová strešná konštrukcia, ktorá po doplnení sklenených výklopných dverí zmení otvorený model Stradale na kupé. Ďalšou opciou bude veľké prítlačné krídlo.

Elemental RP1 putuje do výroby

Nekompromisný športový automobil má konštrukciu zo špičkového karbónu, okrem dvojlitrového motora sa bude predávať aj s litrovým trojvalcom.

Interiér je podľa očakávania minimalistický, okrem dvojice sedadiel obsahuje prakticky len nutné ovládacie prvky. Detailný pohľad doň nám zatiaľ Taliani neposkytli. O technike povedali iba kusé informácie: srdcom športového auta je kompresorom prepĺňaný štvorvalec, ktorý produkuje výkon 294 kW (400 k). Vzhľadom na neštandardný objem 2,3 litra za ním vidíme Ford. Štyristo koní môže spracúvať šesťstupňový manuál alebo dvojspojková prevodovka, poháňanú sú výhradne zadné kolesá. Na dynamické parametre či predajnú cenu si ešte musíme nejaký čas počkať.


Najnovšie články
Slabina SUV? Vodiči o nej však príliš nevedia

Ropné trhy vyčkávali na dohodu významných producentov ohľadne výpadku iránskeho exportu. Ich rozhodnutie je vskutku šalamúnske a nepotešilo trhy. A zrejme...

Benzín a nafta: Aké budú nové ceny za tankovanie

Dacia je známa tým, že predáva cenovo dostupné automobily. Napriek tomu však zákazníkom dokáže ponúknuť niečo, na čo sa nechytajú ani prémiové značky. Pozrite...

Dacia Piknik 2018: Ako sa odvďačiť klientom

Automobilka ukázala aj terénne orientované vyhotovenie Trailhawk. Zmenám sa popri karosérii nevyhol ani interiér, pod kapotu sa nasťahoval trojvalec.

Jeep kompletne odhalil omladený Renegade

Rekordnú cenu na dražbe môže dosiahnuť tretí vyrobený kus modelu 250 GTO, ktorý má bohatú históriu a vo veľkej miere originálnu kondíciu.

Ferrari 250 GTO môže prepísať históriu

Kia pri modeli Ceed odjakživa dbala na potreby a nároky európskych klientov, až teraz však svoju snahu dotiahla takmer k dokonalosti. Na tretej generácii...

Nová Kia Ceed: Stvorená na obraz Európana

Najmenšie SUV americkej značky má kontroverzný dizajn a priestorom neohúri, ale disponuje dobrým podvozkom i motorom.

Test Ford EcoSport: Fiesta na steroidoch
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×