Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Dallara Stradale: 400 koní a 855 kilogramov

Taliansky výrobca pretekárskeho náradia predstavil ľahké športové vozidlo s karbónovým monokokom a motorom uprostred.
18 22.11.2017 / Marek Pokrývka

Bežnému motoristovi nemusí meno Dallara nič hovoriť. No fanúšikova motoršportu ju nepochybne dobre poznajú, táto talianska spoločnosť sa totiž už vyše štyri dekády venuje stavbe profesionálnych súťažných špeciálov. Ide najmä o formule rôznych kategórií. Nedávno sa začalo šuškať, že svoje skúsenosti chce firma preniesť aj do premávky. V týchto dňoch sa reči naplnili.

Stradale je prvým produktom značky Dallara určeným na cesty 18 fotografií v galérii Stradale je prvým produktom značky Dallara určeným na cesty Zdroj: Dallara

Renomovaný výrobca pretekárskeho náradia z Apeninského polostrova predstavil roadster Stradale, čo naznačuje jeho spôsobilosť pre jazdu na bežných cestách. Ľahké dvojmiestne vozidlo s motorom uprostred svoje gény vôbec neskrýva. Nesiahlo však po rýdzo funkčnom vzhľade ako konkurenčné modely Ariel Atom či KTM X-Bow, ale má pomerne atraktívnu karosériu s elegantnými krivkami.

Novinka značky Dallara svojím vzhľadom asi najviac pripomína britský Elemental RP1. Môže za to tvar svetlometov i celková koncepcia karosérie, ktorej chýba čelné sklo. Zovňajšok však má podstatne uhladenejšie línie zakončené štíhlymi svetlami a dvojicou výfukových koncoviek. Aerodynamika bola dôležitá, reprezentuje ju predný spojler, veľký difúzor i veľký otvor v bočnej časti.

Športové vozidlo bude dostupné s viacerými verziami karosérie 18 fotografií v galérii Športové vozidlo bude dostupné s viacerými verziami karosérie Zdroj: Dallara

Základom vozidla je karbónový monokok, na ktorom sú natiahnuté exteriérové panely vyrobené z rovnakého materiálu. Vďaka tomu otvorené vozidlo váži iba 855 kilogramov. Táto hmotnosť platí pre základný roadster, ktorý však nebude jediným ponúkaným variantom. Za príplatok možno jeho tvar zmeniť. V ponuke sa má objaviť plnohodnotné predné okno i naň nadväzujúca rámová strešná konštrukcia, ktorá po doplnení sklenených výklopných dverí zmení otvorený model Stradale na kupé. Ďalšou opciou bude veľké prítlačné krídlo.

Elemental RP1 putuje do výroby

Nekompromisný športový automobil má konštrukciu zo špičkového karbónu, okrem dvojlitrového motora sa bude predávať aj s litrovým trojvalcom.

Interiér je podľa očakávania minimalistický, okrem dvojice sedadiel obsahuje prakticky len nutné ovládacie prvky. Detailný pohľad doň nám zatiaľ Taliani neposkytli. O technike povedali iba kusé informácie: srdcom športového auta je kompresorom prepĺňaný štvorvalec, ktorý produkuje výkon 294 kW (400 k). Vzhľadom na neštandardný objem 2,3 litra za ním vidíme Ford. Štyristo koní môže spracúvať šesťstupňový manuál alebo dvojspojková prevodovka, poháňanú sú výhradne zadné kolesá. Na dynamické parametre či predajnú cenu si ešte musíme nejaký čas počkať.


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×