Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Rekordné investície do automobilových startupov

Hoci investície do tradičného výskumu a vývoja sú stále vysoké, automobilky majú problémy nájsť modely spolupráce so startupmi.
20.11.2017 / TASR

Investície automobilového priemyslu do startupov a technologických firiem prudko narastajú. V roku 2016 išlo do nových firiem v oblasti autonómnej jazdy, elektrickej mobility, konektivity a zdieľania vozidiel historicky najvyššia suma 31 miliárd USD (26,34 miliardy eur).

Podľa štúdie konzultačnej spoločnosti McKinsey, ktorá analyzovala vyše 1000 transakcií v automobilovom priemysle od roka 2010, celkovo ide o 111 miliárd USD. Z celkovej sumy investovali automobilky a ich dodávatelia do startupov len 6 %. S veľkým odstupom vedú súkromné investičné fondy a firmy z oblasti rizikového kapitálu (spolu 50 %). Nasledujú výrobcovia hardvéru (25 %) a softvéru (19 %).

Hoci investície do tradičného výskumu a vývoja sú stále vysoké, automobilky majú problémy nájsť modely spolupráce so startupmi. Automobilky v roku 2016 investovali do výskumu a vývoja zhruba 77 miliárd USD a dodávatelia 34 miliárd USD.

Stúpla aj priemerná investičná suma. Kým v roku 2010 bolo investovaných 4,5 milióna USD na jeden startup, v roku 2016 išlo o 15,8 milióna USD. Najviac (36,5 miliardy USD) získali firmy, ktoré ponúkajú riešenia v oblasti zdieľania vozidiel. Nasledujú poskytovatelia technológií pre autonómne vozidlá (24,1 miliardy USD) a výrobcovia multimédií (15,4 miliardy USD).

Z geografického hľadiska vedú USA, kde od roka 2010 získalo takmer 500 startupov viac než 56 miliárd USD. V Číne dostali mladé firmy celkovo 24 miliárd USD, v Izraeli 18 miliárd USD, Singapure 4 miliardy USD a v Indii 2 miliardy USD. Naproti tomu nemecké startupy získali len 1,1 miliardy USD.

Pre ďalšiu analýzu oslovil McKinsey vyše 3000 motoristov v Nemecku, USA a Číne. Z výskumu vyplynulo, že 47 % zákazníkov by nemalo strach zveriť svoju rodinu autonómnemu vozidlu. Takmer 70 % respondentov by zmenilo značku pre lepšie sieťové pripojenie, čo je dvojnásobne viac než pred dvomi rokmi. Pri nasledujúcej kúpe nového auta 23 % zváži elektromobil a dve tretiny budú v nadchádzajúcich dvoch rokoch viac využívať nové služby, napríklad zdieľanie vozidiel.

(TASR)


Najnovšie články
V Škode sa schyľuje k štrajku

Seat sa dnes chystá odhaliť viacero detailov o svojej novej značke. My sa na veľkej slávnosti zúčastníme naživo a zjavne tam nebude chýbať ani ostrá Cupra...

Prvá Cupra odhalená: 200-koňová Ibiza?

Od svojho príbuzného sa nemecký reprezentant odlišuje prednou časťou, lakovanými nárazníkmi, diskami kolies či volantom.

Opel Combo francúzske gény neskrýva

Toyota zvoláva desaťtisíce pickupov pre dva problémy, ktoré môžu mať pri nehode vážne dôsledky alebo dokonca nehodu spôsobiť.

Toyota zvoláva tisíce pickupov

Nabrúsené kupé ponesie prívlastok, ktorý v taliančine označuje pretekársku trať. Jeho tvary evidentne diktovalo prúdenie vzduchu.

Ferrari 488 Pista: Na okruhu ako doma

Elektromobil merajúci 5,11 metra má natiahnutú siluetu, obrovské kolesá a batériu s kapacitou 111 kWh. Stačiť má až na 665 kilometrov bez dobíjania.

Rodinu Volkswagen I.D. rozšíri liftback

Toyota pripravuje elektromotory, ktoré vyžadujú až o polovicu menej vzácnych kovov. Dôvodom sú obavy z nedostatku surovín, keďže automobilky rozširujú ponuku...

Toyota obmedzí vzácne kovy v e-autách
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×