Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aké má Ruska slabiny? Výstižný test Lady Vesta

EXKLUZÍVNE
Putin má problém. Namiesto jazdy v Mercedese chce radšej nejakú ruskú limuzínu, nanešťastie však žiadna neexistuje. Teda jedna predsa – Lada Vesta.
4 262 príspevkov 18.11.2017 / Redakcia AUTO BILD

Vesta je jedným z najmodernejších sedanov, ktoré aktuálne ponúka ruský trh. Jej vyhliadky sú však veľmi obmedzené, a to nielen v Kremli. Štvordverový sedan s dĺžkou 4,41 metra možno vyzerá dobre, ponúka dostatok priestoru, automatickú klímu či dokonca aj navigáciu s mapami Nemecka, Maďarska a Ruska. Technicky však zúfalo zaostáva.

Príťažlivá optika z rysovacej dosky šéfdizajnéra Steva Mattina, ktorý prišiel do ruskej automobilky z Volva v roku 2011 4 fotografií v galérii Príťažlivá optika z rysovacej dosky šéfdizajnéra Steva Mattina, ktorý prišiel do ruskej automobilky z Volva v roku 2011 Zdroj: AUTO BILD

Mínusy sa začínajú už s ospalým 1,6-litrovým motorom. Stošesť koní zotrváva pod 3 000 ot./min. v zimnom spánku a skromný krútiaci moment 148 Nm sa k životu preberie až pri 4 200 ot/min. Nanešťastie sa výkon v testovanej Lade dostáva na prednú nápravu iba cez robotizovanú päťstupňovú prevodovku.

Tá síce stojí 760 eur naviac, ale zato zabíja aj akýkoľvek náznak temperamentu. A to sa oplatí. Jej práca jej jednoducho trvá príliš dlho a vodič aj pasažieri nevedomky kývu hlavami rytme preradení. O brzdnom účinku možno tiež polemizovať, vzrušenie nevyvoláva ani pomerne nepresné riadenie.

V jednoduchom interiéri sa vodič zorientuje aj bez náročného štúdovania manuálu 4 fotografií v galérii V jednoduchom interiéri sa vodič zorientuje aj bez náročného štúdovania manuálu Zdroj: AUTO BILD

Interiér zaujme svojou prehľadnosťou: vodič sa v ňom bez problémov zorientuje aj bez náročného štúdovania manuálu. Kabína ponúka dostatok priestoru a aj navzdory lacným plastom pôsobí prívetivo. Moderné technológie neboli pre tvorcov tohto modelu úplnou prioritou. Navigácia a Bluetooth pripojenie pre telefón je dostupné len v najvyššej verzii Luxe.

Na internetové pripojenie môžete rovno zabudnúť a sofistikované asistenčné systémy sú, bohužiaľ, pojmom neznámym. Batožinový priestor s objemom 480 litrov je relatívne malý, lepšie povedané menší než vo Fiate Tipo či Škode Rapid. Objemovo sa nechytá ani na francúzske dvojičky Peugeot 301 či Citroen C-Elyseé, tie za podobný finančný obnos ponúkajú ešte 25 litrov k dobru.

Hodnotenie redakcie AUTO BILD 4 fotografií v galérii Hodnotenie redakcie AUTO BILD Zdroj: AUTO BILD

Nedostatkov v interiéri je škoda, pretože podvozok naladený na ruský tankodrom spĺňa základné požiadavky našich nemeckých kolegov. Automobilka je však ohľadom neho i agregátu určite sebavedomá, keďže nad rámec trojročnej záruky pribalí ešte 24 mesiacov naviac. Inými slovami, päť rokov alebo 140 000 km. Šanca predať Vestu ako jazdenku za cenu, ktorá by majiteľa uspokojila, je preto skôr nízka.

Lada Vesta SW: Kombi v sériovej forme

Ruská automobilka uvádza praktickejšiu verziu dôležitého produktu, päťdverový variant dostal aj odrodu Cross pripravenú na jazdu mimo asfaltu.

V prípade ceny však Rusi rúbu poriadne vysoko. Vesta vo vyhotovení Luxe s automatickou prevodovkou stojí 13 500 eur a za tieto peniaze môže záujemca mať takmer dve Dacie Sandero alebo Fiat Tipo v lepšej výbave. V Európe to veru Vesta nebude mať ľahké.


Najnovšie články
Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Alfa Romeo je vnímaná najmä ako značka s bohatou pretekárskou históriou, ktorá dokáže vyrobiť štvorkolesové nálože emócií. Aj Taliani však musia byť racionálni...

Alfa Romeo prekvapuje: Sedemmiestne SUV

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie

Marek Slobodník sa so svojou partiou dobrodruhov vydal do obrovských nadmorských výšok. Na počiatku cesty ani netušili, aké ťažké skúšky vôle na nich v horách...

Na motorke v Ázii: Štyri skúšky pevnej vôle

Na sedany rýchle ako superšporty sme už takmer zvyknutí. Výkon od výrobcu však nikdy úpravcom nestačí, čo si myslí aj Manhart o novej em-päťke.

BMW M5: Manhart pridáva karbón i výkon
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×