Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najväčší klamári: Reálna vs. udávaná spotreba

FOTO
Už dlhé roky sa ťahá situácia, v ktorej papierové údaje o spotrebe zväčša ani zďaleka nezodpovedajú realite. Pozrite si zoznam vozidiel, pri ktorých sa tieto hodnoty líšia najvýraznejšie. Ako je vôbec takéto zavádzanie možné?
45 63 príspevkov 16.11.2017 / Filip Kadlečík

Ide o problém, s ktorým sa v reálnom živote potýka každý motorista. Kupujete si automobil a okrem iného si samozrejme zistíte aj jeho deklarovanú spotrebu. Veľa z nás sa potom istý čas teší na to ako bude jazdiť za pár litrov paliva. Veď automobilka sľubuje, že to auto v podstate nič “nežerie”!

Odchýlka v rozsahu niekoľkých desiatok percent nie je v prípade týchto automobilov ničím výnimočným, pozrite si najväčších hriešnikov vo veľkej galérii. 45 fotografií v galérii Odchýlka v rozsahu niekoľkých desiatok percent nie je v prípade týchto automobilov ničím výnimočným, pozrite si najväčších hriešnikov vo veľkej galérii. Zdroj: AUTO BILD

Už po prvých tankovaniach však prichádza nepríjemné vytriezvenie. Papierové hodnoty s tými reálnymi akosi nekorešpondujú. V dnešnej dobe je úplne bežné, že vozidlo reálne dosahuje spotrebu o 40 až 60% vyššiu ako oficiálne uvádza automobilka. Nech sa snažíte ako chcete, vytúžené nízke čislo jednoducho dosiahnuť nedokážete.

Neplatí to pritom len o niektorých značkách, tento problém sa ťahá kompletne celým spektrom producentov. Hodnoty nesedia pri európskych, japonských, kórejských, ale napríklad ani prémiových vozidlách. Česť výnimkám, niekedy sa stane, že v skutočnej premávke dosiahnete ešte lepšie hodnoty, než uvádza výrobca. To je však skôr výnimkou potvrdzujúcou pravidlo. Ako je vôbec možné, že automobilky takýmto spôsobom bezstrestne “podvádzajú” spotrebiteľa?

Seat Leon 2.0 TSI Start&Stop Cupra 300 (221 kW/300 k). Udávaná spotreba: 6,9 l/100 km benzínu; Reálna spotreba: 9,7 l/100 km. Odchýlka: 40,58 % 45 fotografií v galérii Seat Leon 2.0 TSI Start&Stop Cupra 300 (221 kW/300 k). Udávaná spotreba: 6,9 l/100 km benzínu; Reálna spotreba: 9,7 l/100 km. Odchýlka: 40,58 % Zdroj: AUTO BILD

Za všetko môže legislatíva. Automobilky totiž z právneho hľadiska nič zlé nerobia. Všetky modely podstupujú predpísané testy a oficiálne hodnoty spotreby pre mestskú a mimomestskú prevádzku plynú práve z nich. Ak producent nepodvádza a umelo neznižuje apetít svojich áut, všetko je plne v súlade so zákonom. Napriek tomu, že výstupné údaje s realitou nekorešpondujú.

>>> Kompletný prehľad modelov nájdete v galérii <<<

Problém je teda v zákonom určenom testovaní - automobily sa skúšajú v laboratórnych podmienkach, ktoré s realitou nemajú nič spoločné. V reálnej prevádzke potom ich apetít výrazne prekračuje hodnoty, s ktorými boli vodičom legálne predávané. Nejde pritom len o spotrebu, merania sa negatívne prejavujú aj na emisiách vozidiel. Tie v skutočnom svete stúpajú priamo úmerne spotrebe automobilu.

Ako veľmi podliezajú údaje o spotrebe realitu?

Rozdiel medzi uvádzanou spotrebou vozidiel a skutočnosťou je taký veľký, ako nikdy v minulosti. Podľa zistení odborníkov je rozdiel takmer trojnásobne vyšší než pred 10 rokmi.

Nemecký AUTO BILD zostavil rebríček jednotlivých modelov rozdelených podľa toho, ako veľmi sa ich reálna spotreba odlišuje od tej tabuľkovej. Spomedzi desiatok vozidiel sa nenájde ani jedno, ktoré by viac či menej spĺňalo predpísané hodnoty. Hovorí sa, že už čoskoro by sa táto škandalózna situácia mala zmeniť príchodom novej meracej metodiky. Dovtedy nás budú výrobcovia stále legálne zavádzať.


Najnovšie články
Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Pokochať sa pohľadom na podarené tuningové auto, tomu neodolá snáď žiadny motoristický fanúšik. V niektorých prípadoch by sme si však radšej vypichli oči...

Tuning: Najgýčovejší Mercedes-Benz histórie?

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie

Zatýkanie vysoko postavených manažérov veľkých firiem nebýva častým zvykom. V prípade šéfa Audi Ruperta Stadlera však hrozilo ovplyvňovanie svedkov a marenie...

Šéf Audi sa snažil ovplyvňovať svedkov

Volkswagen reaguje na čoraz prísnejšie emisné normy snahou o vytvorenie aliancií a partnerstiev. Jedno také chce navrhnúť Fordu a malo by sa týkať zlúženia...

VW chce s Fordom vyrábať dodávky

Prototypy elektromobilu sa momentálne nachádzajú v Španielsku, v minulosti ich nemecká automobilka skúšala v mnohých ďalších štátoch.

Mercedes-Benz: Ako testuje model EQC?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×