Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chevrolet vypúšťa do ringu Corvette ZR1

Takmer päť rokov po uvedení siedmej generácie americkej ikony prichádza špičková verzia, ktorá je rozlúčkou s motorom umiestneným vpredu.
10 1 príspevok 13.11.2017 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch začali športové autá zo Spojených štátov lepšie konkurovať svetovej elite. Popri talente na zrýchľovanie v priamom smere konečne dostali poriadne jazdné vlastnosti a svoje schopnosti zúročili na okruhoch. Výrazným reprezentantom USA v tomto smere je Corvette Z06. Aktuálne vyhotovenie americkej ikony značne prekonalo predchodcu a výkonom zatienilo aj staršiu vlajkovú loď so štítkom ZR1. Tá sa však momentálne vracia na vrchol modelového radu.

Chevrolet Corvette ZR1 má mať premiéru na autosalóne v Dubaji 10 fotografií v galérii Chevrolet Corvette ZR1 má mať premiéru na autosalóne v Dubaji Zdroj: Chevrolet

Labutia pieseň má výkon 563 kW (766 k)

Nová verzia prichádza takmer päť rokov po uvedení siedmej generácie vozidla, ktorá má byť poslednou s motorom umiestneným vpredu. Výrobca ju vypúšťa do svetového ringu superšportov ako labutiu pieseň koncepcie vyznávanej vyše šesť dekád. Nemožno sa preto čudovať, že rozlúčka s ňou je pomerne veľkolepá. Naznačuje to už číslo charakterizujúce maximálny výkon.

Nakoľko druhý najsilnejší model Z06 poskočil generačne z 377 kW (512 k) na 485 kW (659 k), špička musela nutne zamieriť ešte podstatne vyššie. K dobru taktiež dostala vyše sto plnokrvníkov. Corvette ZR1 disponuje porciou 563 kW (766 k), jej krútiaci moment dosahuje 969 Nm. Zdrojom týchto parametrov je evolučne vylepšený osemvalec. Agregát so zdvihovým objemom 6,2 litra má označenie LT5 a vzduch doň tlačí kompresor. Nedávno kolujúce špekulácie o použití dvoch turbodúchadiel sa teda nepotvrdili.

Pod karbónovou kapotou sa skrýva 6,2-litrový motor s kompresorom 10 fotografií v galérii Pod karbónovou kapotou sa skrýva 6,2-litrový motor s kompresorom Zdroj: Chevrolet

Prepĺňané srdce športového Američana možno kombinovať so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou alebo osemstupňovým automatom, poháňanú sú výhradne zadné kolesá. Chevrolet nespresnil tradičný čas potrebný na kanonádu z 0 na 100 km/h. Vyjadril sa akurát k maximálnej rýchlosti, ktorá by mala presiahnuť 210 míľ za hodinu (338 km/h).

Karbónový bodykit v dvoch variantoch

Výkonný osemvalec ukrýva nafúknutá kapota. Okienko vystavujúce na obdiv vrchné partie motora sa však neopakuje, namiesto toho prišli k slovu uhlíkové vlákna. Tie tvoria aj značnú časť bodykitu. Corvette má v najsilnejšom vyhotovení predný nárazník s veľkými otvormi vedúcimi vzduch k štyrom chladičom, nechýba ani mohutný spojler. Zmenili sa tiež odvetrávané blatníky a disky kolies.

Extrémnejší bodykit zníži maximálku, ale tvoriť má prítlak až 430 kg 10 fotografií v galérii Extrémnejší bodykit zníži maximálku, ale tvoriť má prítlak až 430 kg Zdroj: Chevrolet

Prahy novinka zdedila od vyhotovenia Z06, to isté platí o zadnom nárazníku. No vzadu sa objavilo nové prítlačné krídlo. Na výber budú dva varianty, záujemcovia o model ZR1 si totiž budú môcť zvoliť balík ZTK Performance prinášajúci väčšie „police“ na oboch koncoch karosérie spolu s upravenými magnetickými tlmičmi, tuhšími stabilizátormi a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Camaro ZL1 1LE: Super čas na Nordschleife

Balík zvyšujúci schopnosti svalovca zlepšil hodnotu pôvodnej verzie o vyše trinásť sekúnd, za výsledok 7:16,04 sa hanbiť určite nemusí.

Ďalšou opciou bude paket Sebring Orange, ktorý prináša exkluzívny oranžový lak karosérie i brzdových strmeňov (štandardne sú modré). Rovnaký odtieň v rámci neho dostanú aj bezpečnostné pásy a niť použitá na čalúnenie. Vnútorné hliníkové obklady majú bronzovú farbu, v kabíne sa okrem toho nachádza aj množstvo karbónu. Na želanie môže tvoriť aj časť venca volantu.

Do interiéru sa nasťahovalo viac karbónu a označenia modelu ZR1 10 fotografií v galérii Do interiéru sa nasťahovalo viac karbónu a označenia modelu ZR1 Zdroj: Chevrolet

Okrem špecifických materiálov a vybavenia sa interiér prakticky nezmenil, samozrejmosťou sú akurát logá ZR1. Cenu za usadnutie doň sme sa nedozvedeli. Chevrolet ju zverejní neskôr, predaj špičkovej Corvette plánuje spustiť počas nasledujúcej jari. Momentálne sa neoficiálne hovorí o čiastke okolo 150-tisíc eur. Zatiaľ nie je jasné, či bude výroba vrcholnej verzie auta limitovaná.


Najnovšie články
Za diaľničné známky vyše 40 miliónov eur

Dve vozidlá z minulej dekády absolvovali frontálnu kolíziu i bočný náraz, hodnotené boli na základe dobových štandardov Euro NCAP. Podľa odborníkov stúpla...

Korózia: Ako ovplyvňuje bezpečnosť auta?

Elektrické SUV láka na atraktívny dizajn a výnimočné parametre, na stovku sa dokáže rozcválať za rovné štyri sekundy.

Buick Enspire: 557 koní a dojazd 600 km

Slováci kupujú nielen jazdenky, záujem stúpa aj o nové vozidlá. Dokazujú to marcové čísla, ktoré ukázali rast v každej kategórii. Medzi malými úžitkovými...

Nových áut u nás pribúda

Britská organizácia The Eco Experts sa pozrela na kvalitu ovzdušia v Európe z pohľadu zamorenia motoristami. Kto na starom kontinente je na tom najhoršie...

Znečistený vzduch: Kde v Európe je to najhoršie?

Automobilka BMW naznačila veľkú zmenu, ktorá čaká palubovky jej modelov. Na cestu, na ktorú už pred časom vykročil Mercedes-Benz, čoskoro nastúpia aj Bavori...

Bavori avizujú zmenu: Plne digitálny kokpit

Po kombi prišiel rad na štvordverovú karosériu, od praktickejšieho príbuzného sa okrem stupňovitej zadnej časti nijak neodlišuje.

Lada Vesta: Terénny sedan ide do výroby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×