Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Devel Sixteen: 5 000 koní je vraj reálnych

VIDEO
Už o pár dní má debutovať hotová verzia šestnásťvalcovej arabskej obludy, nové zábery ukazujú jej obrovskú pohonnú jednotku počas merania.
2 3 príspevky 13.11.2017 / Marek Pokrývka

Pred štyrmi rokmi priniesol dubajský autosalón kontroverzného debutanta. Lokálna firma tam predviedla hyperšport, pri ktorom vyzeralo aj Bugatti Veyron Super Sport ako chudobný príbuzný. Nejasný pôvod kupé Devel Sixteen však spolu s amatérskym vyhotovením vyvolával veľké pochybnosti o celom projekte. No autori sa ho nevzdali a majú pripravovať finálny model.

Devel Sixteen pôvodne debutoval už pred štyrmi rokmi 2 fotografie v galérii Devel Sixteen pôvodne debutoval už pred štyrmi rokmi Zdroj: Devel

V najbližších dňoch otvára výstavisko v Dubaji opäť svoje brány a okrem iných noviniek má naň prísť aj arabské auto v hotovej verzii. Na premiéru upozornila nedávno spoločnosť Steve Morris Engines (SME). Jej rukopis nesie 12,3-litrový šestnásťvalec so štyrmi turbami, ktorý má dosahovať neskutočné parametre. V akcii sme ho mohli vidieť už predvlani. Vtedy na brzde vykázal výkon 3 320 kW (4 415 k) a krútiaci moment 4 786. Odvtedy prešiel ďalším ladením v ceste za okrúhlou métou.

Video zverejnené firmou začiatkom novembra opäť ukazuje obrovskú pohonnú jednotku počas merania, no tentokrát už dosahuje pôvodne avizované čísla. Podľa nových záberov je jej 5 000 koní vraj reálnych. Výkon strojovne vrcholí na presnej hodnote 5 007 k, čo je v prepočte 3 682 kW. Ide o absolútne šialenstvo. Keďže ľudia z SME majú veľké skúsenosti so stavbou dragsterov, číslu asi môžeme veriť.

Podľa merania má 12,3-litrový agregát výkon 3 682 kW 2 fotografie v galérii Podľa merania má 12,3-litrový agregát výkon 3 682 kW Zdroj: Steve Morris Engines

Mrak pochybností obklopujúci Devel Sixteen však nie je ani zďaleka rozptýlený. Otázkou zostáva použiteľnosť obludy v každodennej premávke a tiež trvácnosť extrémnej techniky, asi máloktorý milionár bude ochotný absolvovať generálku motora po krátkej jazde mestom... Špekulovať možno tiež nad šancami na homologizáciu takéhoto vozidla pre cestnú premávku.

DEVEL Sixteen: Skromných 5 000 koní z Arábie

Divoko optimistické tvrdenia o výkone 5 000 koní ponúkol Batmobil z International Motor Show vo veľkolepom Dubaji. Niekto si z nás asi chce vystreliť.

Zatiaľ nevyriešením problémom je okrem toho aj spracovanie kupé. Už o pár dní sa dozvieme, čo v tomto smere tvorcovia počas štyroch rokov urobili. Vozidlo pripravované pre aktuálny ročník autosalóna snáď bude vyzerať uveriteľnejšie než predchodca pôsobiaci ako nedokončená maketa. Pri premiére sa hádam dozvieme aj detaily o plánoch arabskej spoločnosti na sériovú výrobu, ktorá bude pravdepodobne rýdzo ručná. Ak k nej vôbec niekedy skutočne dôjde...


Najnovšie články
Dendrobium D-1: Predátor poháňaný elektrinou

Českí umelci aplikovali na karosériou modelov i3 a i8 státisíce zrniek zlatého prachu, výsledok má pripomínať nočnú oblohu.

Česi vytvorili pre dvojicu BMW lak zo zlata

Jedno z najúspešnejších malých vozidiel sveta čoskoro dostane už svoju piatu generáciu. Veľká premiéra sa odohrá na jeseň, my však máme prvé informácie už...

Renault Clio: Prvé detaily o piatej generácii

Súdny proces s Volkswagenom zasiahol aj jeho najväčšieho dodávateľa Bosch. Súd mu totiž nariadil uvoľniť interné dokumenty, vrátane písomnej komunikácie s VW.

Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×