Finančné riaditeľstvo im v týchto dňoch sprístupnilo bezplatný identifikátor, ktorý získajú na internete. Nemusia si zakúpiť zaručený elektronický podpis a ušetria najmenej 110 €.
Termín na povinnú elektronickú komunikáciu pre platcov DPH sa blíži, ostávajú im necelé tri mesiace. „Spomínaný identifikátor bude slúžiť daňovníkom na vstup do novej modernej aplikácie, z ktorej budú môcť doručovať svoje podania daňovým a colným úradom,“ uviedla Gabriela Dianová z komunikačného oddelenia Finančného riaditeľstva. Keby si živnostník či firma vybavovala elektronický podpis, zaplatí minimálne 90 € jednorazový poplatok a ďalších 20 € každý rok za aktualizovanie podpisu.
Pre ľudí a firmy, ktorí už aj doteraz využívali elektronickú komunikáciu, ostáva zachovaný aj súčasný spôsob elektronického doručovania podaní. Niektorí totiž už majú uzatvorené Dohody o spôsobe doručovania písomností - takzvanú elektronickú značku, alebo posielajú podania so zaručeným elektronickým podpisom.
Kto bude povinný komunikovať elektronicky
* daňovníci - daňové subjekty, ktoré platia daň z pridanej hodnoty
* daňoví poradcovia za daňový subjekt, ktorí zastupujú pri správe daní
* advokáti za daňový subjekt, ktorého zastupujú pri správe daní
* zástupcovia (neuvedení v predchádzajúcich bodoch) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupujú pri správe daní