Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Koenigsegg pokoril v Nevade päť rekordov

VIDEO
Okrem najvyššej rýchlosti konfrontovala severská firma svoj vlastný triumf z októbra a pokorila tri výkony, ktoré platili takmer osem dekád.
14 11.11.2017 / Marek Pokrývka

Pred niekoľkými dňami obletela svet senzačná správa. Malý švédsky výrobca Koenigsegg dal po druhýkrát na frak výkladnej skrini koncernu Volkswagen, pôvodom francúzskej značke Bugatti. Po prekonaní jej modelu Chiron v disciplíne 0-400-0 km/h zosadil z trónu aj starší Veyron Super Sport držiaci od roku 2013 titul najrýchlejšieho sériového automobilu na svete.

Agera RS sa môže momentálne pýšiť hneď piatimi rýchlostnými prvenstvami 14 fotografií v galérii Agera RS sa môže momentálne pýšiť hneď piatimi rýchlostnými prvenstvami Zdroj: Koenigsegg

Správy o novom maximálnom tempe vychádzali z palubného videa, ktoré však nezverejnila samotná severská spoločnosť. Tá sa k veci vyjadrila s malým časovým odstupom. Publikované čísla mierne spresnila a zároveň priniesla prekvapujúcu informáciu. Koenigsegg Agera RS totiž na púštnej ceste v Nevade nedosiahol len jeden rekord. Dovedna ich pokoril päť, pričom tri z nich platili takmer 80 rokov.

Podľa oficiálneho vyhlásenia automobilky dosiahol hyperšport s výkonom 1 000 kW (1 360 k) najvyššiu rýchlosť 446,97 km/h. Toto číslo vzniklo spriemerovaním dvoch jázd v opačnom smere: pri severozápadnom kurze letelo vozidlo tempom až 457,49 km/h, juhovýchodná cesta vyvrcholila pri 436,44 km/h. Oproti pôvodne publikovaným hodnotám ide len o drobné odchýlky.

Po dosiahnutí svetového prvenstva sa purpurovo-čierne kupé, ktoré mala automobilka požičané od zákazníka, vydalo loviť ďalšie méty. Konfrontovalo svoj vlastný rekord v akcelerácii na štyristovku a spätnom zabrzdení. Októbrový výkon 36,44 s sa podarilo vďaka lepšiemu povrchu i stavu pneumatík výrazne zlepšiť, teraz vozidlu na rovnaký scenár stačilo 33,29 sekundy.

Rekordy dosiahol pilot Niklos Lilja, nechýbal pri tom ani Christian von Koenigsegg 14 fotografií v galérii Rekordy dosiahol pilot Niklos Lilja, nechýbal pri tom ani Christian von Koenigsegg Zdroj: Koenigsegg

Okrem tohto výkonu si Koenigsegg pripísal tri ďalšie triumfy, ktoré získal počas snahy o pokorenie najvyššieho tempa. Spomínaný údaj 457,49 km/h je napríklad historicky najvyššou rýchlosťou dosiahnutou na verejnej ceste. Miestu konania svojho pokusu vďačí aj za rekordný letmý kilometer s priemerom dvoch jázd 445,54 km/h a letmú míľu charakterizovanú údajom 444,66 km/h.

Agera RS: Najrýchlejšie sériové auto sveta

Koenigsegg stanovil nový svetový rekord. Po nedávnom prekonaní Bugatti Chiron v disciplíne 0-400-0 km/h majú Švédi aj rýchlostný titul.

Na týchto troch disciplínach je zaujímavé, že ich doterajším držiteľom bol necelých osem dekád modifikovaný pretekársky stroj Mercedes-Benz W125 s prívlastkom Rekordwagen. Najvyššie hodnoty dosiahol 28. januára 1938 na časti nemeckej diaľnice medzi mestami Frankfurt a Dormstadt. Všetky vyššie tempá boli odvtedy stanovené na špeciálnych tratiach či soľných pláňach, no Koenigsegg si zvolil nekonečnú rovinku v Nevade. Vďaka tomu sa zapísal do histórie tučnými písmenami.


Najnovšie články
Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom

Výrobca airbagov Takata síce zbankrotoval, do problémy s jeho airbagmi stále pretrvávajú. Automobilky totiž musia kompenzovať poškodených zákazníkov...

Ford odškodní klientov pre airbagy Takata

Na Slovensku často vznikajú aj fascinujúce veci, na ktoré môžeme byť hrdí. Jedným z nich môže byť znovuzrodenie Tatry 603X Coupé, ktorá sa mohla stať jedným...

Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×