Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

TÜV 2018: Ktoré autá sú najspoľahlivejšie?

Spoľahlivosť či kvalita jednotlivých modelov je vždy téma, ktorá dokáže nejedného motoristu priviesť do varu. Najnovší rebríček TÜV Report 2018 môže poskytnúť aspoň čiastočnú orientáciu na tému kazovosti osobných automobilov.
8 32 príspevkov 10.11.2017 / Soňa Zverková

Pri kúpe nového či ojazdeného vozidla zohrávajú úlohu nielen cena, výbava alebo výkonové parametre, no aj skúseností ľudí z okolia a priateľov. Ich názory na rovnaký model môžu byť diametrálne odlišné, určitú orientáciu však poskytuje množstvo rebríčkov spoľahlivosti. Jedným z nich je aj hodnotenie siete nemeckých staníc technickej kontroly TÜV, ktorá každý rok vo svojej správe zoraďuje vozidlá podľa zistených nedostatkov.

ilustračná snímka 8 fotografií v galérii ilustračná snímka Zdroj: Autobild.sk

Tohtoročný rebríček vznikol na základe výsledkov kontrol takmer deviatich miliónov áut vykonaných od júla 2016 do júna tohto roka. Veľkú úlohu pochopiteľne zohráva samotný majiteľ a to, ako sa o svoje auto stará. Návšteva servisu pred kontrolou a oprava závad či výmena dielov určite môže vylepšiť skóre daného modelu. Bez ohľadu na to, či motoristi podobným rebríčkom dôverujú, určite aspoň zo štatistického hľadiska ponúka TÜV Report 2018 relevantné dáta.

Pri kúpe ojazdeného vozidla by nemal rozhodovať vek ani počet odjazdených kilometrov. Manipulácia odometrov je stále rozšírený neduh v celej Európe a upraviť údaj o počte kilometrov je skutočne otázkou niekoľkých sekúnd. Technický stav je faktor, ktorý by mal rozhodnúť. Aj 10-ročné vozidlo zodpovedného majiteľa môže byť z technického hľadiska na úrovni dvojročného. A naopak, dvojročné auto od človeka, ktorý kašle na údržbu a pozná len brzdu a plyn, môže byť zrelé akurát pre šrotovisko.

Poradie podľa veku. 8 fotografií v galérii Poradie podľa veku. Zdroj: TÜV SÜD

Minulý vs. tento rok

V porovnaní s minulým rokom sa bezpečnosť jazdených áut v podstate nezmenila. Kým vlani prešlo technickou kontrolou na prvýkrát bez akýchkoľvek nedostatkov 66,7 percenta vozidiel, vlani bol tento podiel 66,1 percenta. Podiel závažných nedostatkov, pre ktoré autá neprešli kontrolou, mierne stúpol o 0,2 percenta na 19,9 percenta. Podiel vozidiel, ktoré získali hodnotenie nebezpečné pre premávku, sa už niekoľko rokov drží na stabilnej úrovni 0,1 percenta.

Najčastejšie nedostatky

Rebríček nedostatkov aj naďalej vedú problémy so svetlami, ktoré sa vyskytli u viac než pätiny kontrolovaných áut. Nápadné je najmä mierne zhoršenie situácie pri stretávacích svetlách, kde podiel závažných nedostatkov v porovnaní s vlaňajším rebríčkom stúpol z 19,7 na 21,9 percenta.

Paradoxne jedným z dôvodov sú čoraz sofistikovanejšie technológie, či už ide o LED, xenónové svetlomety alebo tzv. laserovým svetlám u vyššej triedy. V novších vozidlách sa totiž už sériovo vyskytuje oveľa viac a výrazne konštrukčne komplikovanejších svetelných zariadení než doposiaľ, napríklad, denné svetlá či natáčacie svetlomety. Vo všetkých ostatných skupinách nedostatkov zostávajú počty takmer rovnaké.

Najčastejšie nedostatky. 8 fotografií v galérii Najčastejšie nedostatky. Zdroj: TÜV SÜD

Víťazi kategórií

Pre čo najdetailnejší prehľad sú preto výsledky spoľahlivosti a kazovosti vozidiel podľa TÜV tradične rozdelené na niekoľko vekových kategórií v dvojročnom intervale. Iné poruchy totiž trápia dvoj- až trojročné vozidlá, s inými zápasia majitelia 10- či 11-ročných áut. Podrobné výsledky najlepších a najhorších nájdete v galérii.

Kliknite na vstup do galérie >>>


Najnovšie články
Za diaľničné známky vyše 40 miliónov eur

Dve vozidlá z minulej dekády absolvovali frontálnu kolíziu i bočný náraz, hodnotené boli na základe dobových štandardov Euro NCAP. Podľa odborníkov stúpla...

Korózia: Ako ovplyvňuje bezpečnosť auta?

Elektrické SUV láka na atraktívny dizajn a výnimočné parametre, na stovku sa dokáže rozcválať za rovné štyri sekundy.

Buick Enspire: 557 koní a dojazd 600 km

Slováci kupujú nielen jazdenky, záujem stúpa aj o nové vozidlá. Dokazujú to marcové čísla, ktoré ukázali rast v každej kategórii. Medzi malými úžitkovými...

Nových áut u nás pribúda

Britská organizácia The Eco Experts sa pozrela na kvalitu ovzdušia v Európe z pohľadu zamorenia motoristami. Kto na starom kontinente je na tom najhoršie...

Znečistený vzduch: Kde v Európe je to najhoršie?

Automobilka BMW naznačila veľkú zmenu, ktorá čaká palubovky jej modelov. Na cestu, na ktorú už pred časom vykročil Mercedes-Benz, čoskoro nastúpia aj Bavori...

Bavori avizujú zmenu: Plne digitálny kokpit

Po kombi prišiel rad na štvordverovú karosériu, od praktickejšieho príbuzného sa okrem stupňovitej zadnej časti nijak neodlišuje.

Lada Vesta: Terénny sedan ide do výroby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×