Firma uviedla, že v kľúčovom šesťtýždňovom období, od Vianoc do 7. januára tohto roku, jej tržby v britských obchodoch klesli o 2,3 percenta. Manažment povedal, že rast zisku bude tento rok minimálny, na čo akcie reagovali prepadom o 15 percent.
"Sezónne tržby vo Veľkej Británii nás sklamali," uviedol šéf Tesca Philip Clarke. "Na našom domácom trhu panujú náročné podmienky a my sme zaznamenali, že známky opatrnejšieho správania medzi spotrebiteľmi sa začínajú objavovať aj inde. Z tohto dôvodu bolo naše hospodárenie v kľúčovom období horšie, ako sme predpokladali," dodal.
Tesco vytvára zhruba 70 percent prevádzkového zisku vo Veľkej Británii. Firma však pôsobí aj za hranicami Britských ostrovov, vrátane Slovenska. Celosvetovo je Tesco tretím najväčším reťazcom hypermarketov na svete, prvý je americký Wal-Mart a na druhom mieste je francúzsky Carrefour.
Analytici slabšie tržby okolo Vianoc očakávali. V ankete agentúry Reuters však v priemere počítali s ich poklesom iba o 0,9 percenta. Na tento rok čakali rast zhruba o desať percent. Manažment však varoval, že chce investovať do klientov, čiže so ziskom neráta. Firma tak priznáva, že chce späť svojich spotrebiteľov, ktorých im vzala konkurencia.