Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW 440i Gran Coupé: Sláva šesťvalcu

Zmodernizovaný bavorský rad štyri sme preverili v najpraktickejšej verzii so špičkovým trojlitrovým motorom a bohatým vybavením.
38 17 príspevkov 01.11.2017 / Marek Pokrývka

Začiatkom tohto roka absolvovalo polčasové osvieženie BMW radu štyri. Trojčlenná modelová rodina úpravami vo veľkej miere kopírovala konzervatívnejšie štylizovanú trojku, ktorá si facelift odbila ešte predvlani. Omladené modely sme nedávno osobne spoznali na dvojitom rande. Redakčnému testu sme podrobili kabriolet 420i, po jeho boku stálo kupé so štítkom 430i.

Omladené BMW radu štyri sme skúšali vo verzii 440i Gran Coupé 38 fotografií v galérii Omladené BMW radu štyri sme skúšali vo verzii 440i Gran Coupé Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek označeniu druhého menovaného evokujúcemu trojlitrové srdce poháňali oba skúšané automobily o polovicu menšie štvorvalce. Downsizing neobišiel ani Mníchov. No ako sme sa presvedčili, silnejší variant z dvojice spomínaných nie je vôbec pomalý. Stovku atakuje za 5,8 sekundy. Fanúšikovia svalov ale môžu siahnuť aj po väčšom šesťvalcovom motore, ktorý z portfólia nevypadol. Našťastie...

Test BMW radu 4: Silné kupé či štýlové kabrio?

Meteorológovia avizujú príchod babieho leta a to znamená len jediné. Ešte aspoň na krátky čas odložíme zimné bundy, nohavice či kupéčká a na čerstvý vzduch vytiahneme krátke tričká, kraťasy...

Objemnejšiu strojovňu sme si skúsili pod kapotou najpraktickejšej karosárskej verzie Bavora, ktorá sa musí zaobísť bez ostrého vyhotovenia M4. Skúšaný model 440i Gran Coupé preto tvorí novú špičku ponuky. V našom prípad disponoval automobil pohonom všetkých štyroch kolies xDrive a pomerne bohatým vybavením. Dokáže obhájiť svoju mastnejšiu cenovku?

Decentný facelift a aktuálny systém iDrive

Ako sme skonštatovali už pri predchádzajúcom teste sme skonštatovali, navonok bol facelift štvorky iba decentný. Laik ho pokojne môže prehliadnuť. V prípade balíka M Sport zostali okrem iného zachované aj nárazníky, tie teda identitu neprezradia. Hlavným poznávacím znakom sú svetlá. V našom prípade boli na oboch koncoch karosérie diódy, vpredu s adaptívnymi schopnosťami.

Hlavným poznávacím znamením osvieženej verzie sú svetlá 38 fotografií v galérii Hlavným poznávacím znamením osvieženej verzie sú svetlá Zdroj: Marek Pokrývka

Jemná modernizácia liftbacku prospela, no nebola ktovieako nutná. Bavor pôsobí stále sviežo. O jeho kabíne to už stopercentne povedať nemožno, jej vek začína byť trochu cítiť. Týka sa to najmä celkového spracovania. Konkurenti majú v tomto smere mierny náskok, ktorý však nemá trvať dlho. Ďalšia generácia vozidla bude nepochybne naočkovaná honosnou atmosférou súčasnej päťky.

Napriek niektorým jemne zastaraným detailom nemožno interiéru vyčítať perfektný posed za nemenej výborným volantom a rovnako ani vybavenie. Jeho súčasťou je okrem iného digitálny prístrojový panel. Štvorka dostala v rámci modernizácie aj aktuálnu verziu multimediálneho systému iDrive, ktorá sa vyznačuje väčším displejom a rozšírenými on-line možnosťami.

Na spracovaní interiéru liftbacku už trochu začína byť cítiť jeho vek 38 fotografií v galérii Na spracovaní interiéru liftbacku už trochu začína byť cítiť jeho vek Zdroj: Marek Pokrývka

Z priestorového hľadiska zostalo všetko po starom. Vpredu je teda miesta pomerne dosť, pasažieri s výškou okolo 180 centimetrov tu nemajú problém. Na zadných pozíciách však nad túto konfekčnú veľkosť niet veľmi kam ísť. Zvažujúca sa strecha spôsobuje, že bežne vysoký chlap hlavu zaborí do čalúnenia stropu. Výhodou dynamicky tvarovanej päťdverovej karosérie je zasa lepší prístup do batožinového priestoru s objemom 480 l.

Óda na dynamiku i mechanickú melódiu

Ani pohonná jednotka pre nás nebola veľkou neznámou. Pomerne nedávno sme ju totiž preverili pod kapotou sedanu BMW 340i, ktorý stojí na rovnakej technike. Dvojica má mnoho spoločných parametrov. Opäť teda bola reč o prepĺňanom benzínovom šesťvalci so zdvihovým objemom tri litre, ktorý dosahuje maximálny výkon 240 kW (326 k) a krútiaci moment 450 Nm.

Šesťvalec je špičkovým motorom montovaným do Gran Coupé 38 fotografií v galérii Šesťvalec je špičkovým motorom montovaným do Gran Coupé Zdroj: Marek Pokrývka

Táto strojovňa má sily na rozdávanie a Gran Coupé je vďaka nej ozaj rýchle. Okrem špičkovej dynamiky má aj super zvuk, ódy na krásnu mechanickú melódiu písané pri teste trojky sme mali chuť zopakovať. Okrem motora sa nemenili ani ďalšie komponenty pohonu. Na scéne bol znovu systém xDrive a osemstupňový automat ZF, ktorý sme už neraz vychvaľovali. Ani tentokrát nesklamal. Svojou trochou prispieva k faktu, že stovka padne v sprievode uchu lahodiaceho šesťvalcového koncertu za rovných päť sekúnd.

Test BMW 340i: Návykový koncert motora

Vrchol štandardnej ponuky je racionálnejšou alternatívou k plnohodnotnému modelu M3, ktorá ponúka dostatok zábavy na každý deň.

Na spomínaného príbuzného model 440i v tomto smere stráca, je totiž ťažší. Rozdiel je prekvapujúco až 70 kilogramov. Subjektívne jednu desatinu v disciplíne 0-100 km/h nie je možné cítiť, no hmotnosť sa prejavila na spotrebe. V meste pilo BMW benzín rýchlosťou 10,9 l/100 km. To je o sedem deci viac než pri sedane, na diaľnici bolo s priemerom 8,2 l/100 km o štyri dieliky smädnejšie. Pri jazde okresnými cestami sa situácia prekvapujúco otočila. Liftback si pýtal 6,5 l/100 km, čo je vzhľadom na silu benzínového šesťvalca pekné číslo. Ani ostatné údaje však nemožno kritizovať.

K výbornému pocitu z jazdy prispievali silné príplatkové brzdy 38 fotografií v galérii K výbornému pocitu z jazdy prispievali silné príplatkové brzdy Zdroj: Marek Pokrývka

Na jazdných vlastnostiach kilá navyše subjektívne vôbec necítiť. Rad štyri má totiž športovejšie nastavené pruženie, ktoré ich dobre maskujú. Svojimi schopnosťami patrí aj po facelifte na špičku segmentu. Pochváliť môžeme veľmi presné riadenie, podvozok ponúkajúci akceptovateľný kompromis medzi držaním stopy a komfortom na devätnásťpalcových kolesách i výkonné brzdy nesúce logo M. Tie sú za príplatok.

Šesťvalec sa predáva za vyše 58-tisíc eur

Na slovenskom trhu možno bavorské Gran Coupé označené štvorkou kúpiť od 40 600 eur. Oproti sedanu radu tri je v základe výrazne drahšie, čo súvisí s odlišným štartovacím motorom. Aj pri porovnateľných konfiguráciách však stojí o niekoľko tisíc viac. Špičkový šesťvalec sa predáva za vyše 58-tisíc, pričom príplatky dokážu už tradične vyhnať čiastku ešte výrazne vyššie.

Vybavenie vozidla obsahovalo aj digitálny prístrojový panel 38 fotografií v galérii Vybavenie vozidla obsahovalo aj digitálny prístrojový panel Zdroj: Marek Pokrývka

Nami skúšaný exemplár mal katalógovú cenu 76 213 eur, pod čo sa podpísalo vybavenie obsahujúce množstvo extra prvkov. K danej sume najvýraznejšie prispel balík M Sport doplnený devätnásťpalcovými diskami. Zásadnú rolu zohralo lakovanie spolu s koženým čalúnením, štvorcifernou sumou prispeli aj LED svetlomety či balík First Class Upgrade. Nemalé stovky eur pridala navigácia, ozvučenie Harman/Kardan, adaptívny tempomat, parkovací asistent a viacero ďalších detailov.

K charakteru Bavora sa hodí šesťvalec

Modernizácia mníchovského radu štyri bola pomerne decentná. V prípade liftbacku s dizajnovým balíkom M Sport došlo navonok prakticky len k výmene svetiel, kým interiér dostal viacero modernejších prvkov vybavenia. Príkladom je digitálny prístrojový panel. Technológiami drží BMW krok s dobou, aj keď na spracovaní kabíny už trochu cítiť jej vek.

Akustickému prejavu tejto verzie sa štvorvalec nevyrovná 38 fotografií v galérii Akustickému prejavu tejto verzie sa štvorvalec nevyrovná Zdroj: Marek Pokrývka

Dynamický charakter päťdverového Bavora sa zásadne nemenil, jazdnými vlastnosťami patrí naďalej na špičku. Preto sa k nemu dokonale hodí vyhotovenie 440i. V bežnom živote síce benzínový dvojliter poslúži takmer rovnako dobre ako vrcholný motor, no jeho dynamike a najmä návykovému akustickému prejavu sa nedokáže vyrovnať. Náš verdikt je teda jasný. Sláva šesťvalcu!

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 998 cm3
Max. výkon
240 kW/326 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
450 Nm
pri otáčkach
1 380-5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 640 mm
Šírka
1 825 mm
Výška
1 404 mm
Rázvor náprav
2 810 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 685 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 760 kg
Užitočná hmotnosť
560 kg
Celková hmotnosť
2 245 kg
Objem batožinového priestoru
480/1 300 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,0 s
Spotreba
Mesto - normovaná
9,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,4 l/100 km
Mesto - počas testu
10,9 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
172 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 40 600 €
Základná cena verzie
od 57 250 €
Cena testovaného exemplára
76 213 €

Najnovšie články
Spofec: Extrémny tuning pre Rolls-Royce Dawn

Štátna prokuratúra v Braunschweigu už zhruba pred polrokom oznámila, že otvorila vyšetrovanie "pre úvodné podozrenie zo sprenevery v súvislosti s uhrádzaním...

Vyšetrovatelia vykonali ďalšiu raziu vo VW

Tomáš prešiel na otcovom elektrickom liftbacku za štrnásť dní takmer 8 500 kilometrov a podľa svojich slov ušetril na palivách asi 650 eur.

Slovák na Tesle: Zadarmo za polárny kruh

Japonskú krásavicu čakajú onedlho dizajnové úpravy, okrem toho dostane novú palubnú dosku a prepĺňaný benzínový motor.

Mazda6 prejde ďalšou modernizáciou

Čínsky trh s autami tento rok zasiahlo zrušenie dočasných daňových stimulov na kúpu auta, ktoré vlani pomohli zvýšiť ich predaj o 15 %.

Rast predaja áut v Číne sa spomalil na 0,4 %

Neznalosť zákona síce neospravedlňuje, no môže narobiť v premávke poriadny chaos. Tentokrát sa týka jedného pravidla pre nákladné vozidlá v obci.

Toto veľa vodičov nevie: Jazda na dvojprúdovke

Zábery populárneho automobilového nadšenca ukazujú dva exempláre vylepšeného hyperšportu, ale aj neohlásený šesťkolesový off-road.

Devel Sixteen: Prekoná všetky rekordy?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×