Žiaľ, často ostáva len pri nich. Tento rok však magistrát hlavného mesta vyčlenil na budovanie nových či úpravu existujúcich cyklotrás sumu 491-tisíc eur. Je to približne 16-krát viac ako vlani. V Bratislave má pribudnúť minimálne 20 kilometrov nových trás. V minulom roku investovala samospráva do cykloprojektov len 32-tisíc eur. Začala sa budovať trasa na Viedenskej ceste a prvá mestská trasa na Košickej ulici od Dulovho námestia po križovatku Mlynské nivy. Zároveň bolo vyznačené nové dopravné značenie na Jantárovej ceste a v Starom Meste pribudli cyklostojany.
„Cyklistická doprava je jedným zo spôsobov, ako riešiť zahustenú dopravu či nedostatok parkovacích miest,“ povedal Ľubomír Andrassy, hovorca bratislavského primátora. V tohtoročnom rozpočte je peňazí na cyklistiku výrazne viac. „Plánujeme aj vyznačiť prvý historický cyklookruh v širšom centre mesta,“ dodal hovorca. Presnú trasu ešte musia schváliť, ale mala by prechádzať cez Hviezdoslavovo námestie, Gorkého ulicu, Kamenné námestie až po Hurbanovo námestie, resp. Židovskú ulicu. Informačné tabule pritom upozornia cyklistov na najvýznamnejšie pamätihodnosti hlavného mesta. Okrem toho chce magistrát dokončiť rozostavané úseky Viedenskej cesty a Košickej ulice, či prepojiť Most Apollo, Starý most a Nový most. Vzhľadom na výšku schválených finančných prostriedkov pribudne tento rok s najväčšou pravdepodobnosťou ešte viac cyklotrás.
Plán na budovanie cyklotrás
1. Dobudovanie cyklotrasy na Viedenskej ceste
2. Dobudovanie cyklotrasy na Košickej ulici
3. Prepojenie Nového mosta, Starého mosta a Mosta Apollo po dunajskom nábreží
4. Prvý historický okruh (približne cez Hviezdoslavovo námestie, Gorkého ulicu, Kamenné námestie, Hurbanovo námestie, Židovskú ulicu)