Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche odhalilo dvojicu modelov 718 GTS

Vrcholový variant príbuzných nesie známe označenie. Prináša odlišný dizajn, 20-palcové disky a výkon zvýšený oproti verzii S o 11 kW (15 k).
16 7 príspevkov 19.10.2017 / Redakcia AUTO BILD

Keď Porsche minulý rok predstavilo modelový rad 718 s prepĺňanými štvorvalcami pod kapotou, automobilový svet sa chytal za hlavu. Po čase si ale väčšina fanúšikov zvykla a dvojicu malých športových áut si opäť obľúbili. Svojimi schopnosťami totiž nijak nezaostávajú za predchodcami, ktorí mali atmosférické šesťvalce. Po roku na trhu výrobca predstavil vrcholový model oboch príbuzných. Nesie známe označenie GTS a prináša viac-menej klasické zmeny.

Oba modely GTS sú navonok agresívnejšie štylizované 16 fotografií v galérii Oba modely GTS sú navonok agresívnejšie štylizované Zdroj: Porsche

O agresívnejší dizajn nového variantu sa postarali upravené nárazníky i početné čierne detaily v exteriéri. V tejto farbe sú okrem dielcov karosérie odeté v strede umiestnené koncovky výfukov či  označenie verzi, svetlomety dostali čierne pozadie. Exteriérové zmeny uzatvárajú 20-palcové disky s korešpondujúcim odtieňom. V kokpite sa diali iba drobné zmeny materiálov. Na viacerých miestach pribudla alcantara, vrátane volantu. Samozrejmosťou sú špecifické logá modelu. 

Porsche spúšťa modernú požičovňu áut

Držitelia pomyselného cestovného pasu budú mať nárok na neobmedzené užívanie flotily vozidiel, na vodičovi je len tankovanie paliva.

Keďže sa jedná o najšportovejšieho člena radu, svojich súrodencov musí GTS prekonávať aj výkonom. Ten bol zvýšený o 11 kW (15 k) oproti verzii S. Štvorvalec s objemom 2,5 litra vďaka upravenému nasávaniu a optimalizovanému turbodúchadlu teraz produkuje 269 kW (365 k). Krútiaci moment dosahuje v rozmedzí 1 900 až 5 000 otáčok najvyššiu hodnotu 430 Nm. Boxster i Cayman majú naďalej v základe šesťstupňový manuál, v ponuke je však aj prevodovka PDK.

Volant čalúnený alcantarou sa v rukách menej šmýka 16 fotografií v galérii Volant čalúnený alcantarou sa v rukách menej šmýka Zdroj: Porsche

S tromi pedálmi zrýchlite na stovku za 4,6 sekundy, v prípade voľby dvojspojkovej skrine a balíka Sport Chrono sa čas skracuje na 4,1 s. Maximálka je v oboch prípadoch identických 290 km/h. Pre obidva varianty karosérie platia rovnaké rýchlostné údaje, výkonnostné i rýchlostné. Cayman GTS sa v Nemecku začína predávať za približne 76-tisíc eur a pokiaľ si chcete užívať vietor vo vlasoch, za Boxster si budete musieť priplatiť dve tisícky.


Najnovšie články
Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom

Výrobca airbagov Takata síce zbankrotoval, do problémy s jeho airbagmi stále pretrvávajú. Automobilky totiž musia kompenzovať poškodených zákazníkov...

Ford odškodní klientov pre airbagy Takata

Na Slovensku často vznikajú aj fascinujúce veci, na ktoré môžeme byť hrdí. Jedným z nich môže byť znovuzrodenie Tatry 603X Coupé, ktorá sa mohla stať jedným...

Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×