Ukázali to sčítače dopravy, ktoré merajú frekvenciu premávky a sumarizujú počet vozidiel na úseku. Pôvodné predpoklady, že po ceste denne prejde päť- až sedemtisíc vozidiel, sa nenaplnili. “Za hodinu po ceste prejde až 500 áut. To znamená, že za deň je to až 12-tisíc a za týždeň zhruba 84-tisíc vozidiel,“ povedal hovorca správcovskej spoločnosti Granvia Operation Robert Kišš. Úsek R1 s názvom PR1BINA slávnostne otvorili 28. októbra 2011. Za prvých 24 hodín ním prešlo 27 626 áut. Za necelých dva a pol mesiaca úsek použilo milión motoristov. Intenzita vyťaženosti cesty sa mení v závislosti od štátnych sviatkov či školských prázdnin. V novembri prešlo po R1 v priemere denne 15 648 vozidiel, v decembri to bolo 11 283 vozidiel.
Výstavba 46-kilometrového úseku trvala 26 mesiacov a stála 800 miliónov eur. R1 je najdlhšia, najrýchlejšie vybudovaná, ale aj najdrahšia cesta, aká bola kedy na Slovensku naraz postavená. Rýchlostná cesta R1 s názvom PR1BINA spojila 14 obcí Nitrianskeho kraja. Nachádza sa na nej šesť mimoúrovňových križovatiek a 84 mostných objektov. O údržbu a prevádzku cesty sa bude 30 rokov starať spoločnosť Granvia Operation. Pomáha jej pri tom 27 kamier, 12 meteorologických staníc a osem senzorov vo vozovke sledujúcich intenzitu dopravy i hmotnosť vozidiel.
PPP projekt rýchlostnej cesty R1 s celkovou dĺžkou 51,6 kilometra je rozdelený na štyri úseky: Nitra - Selenec, Selenec – Beladice, Beladice - Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat. Severný obchvat Banskej Bystrice s dĺžkou 5,7 kilometra má byť hotový v júli 2012. Po odovzdaní všetkých troch úsekov R1 budú môcť motoristi plynule jazdiť z Bratislavy do Banskej Bystrice po diaľnici.