Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW 530d xDrive Touring: Zabijak SUV

FOTO
BMW je známe tým, že svoje automobily orientuje smerom k dynamickým jazdným vlastnostiam. To však neznamená, že nemôžu byť až delikátne komfortné. Dôkazom je model 530d xDrive Touring.
89 22 príspevkov 13.10.2017 / Filip Kadlečík

SUV sa vezú na nezastaviteľnej vlne tsunami, ktorá sa valí cez trhy po celom svete. Dôkazom je aj rastúca obľuba segmentu B-SUV. Autá s vyššou svetlou výškou však nemusia byť jedinou možnosťou na získanie všestranného vozidla. Aj v dnešnej dobe, kedy sa z tradičných osobákov bežne stávajú crossovery, ešte existujú alternatívy.

Aktuálny dizajn BMW päťke neuveriteľne sadne, najmä ak je okorenený balíkom Sport Line 89 fotografií v galérii Aktuálny dizajn BMW päťke neuveriteľne sadne, najmä ak je okorenený balíkom Sport Line Zdroj: Filip Kadlečík

Po redakčnom teste musíme usúdiť, že medzi takýchto univerzálov jednoznačne patrí aj BMW 530 xDrive Touring. Zvládne toho rovnako veľa ako bežný užívateľ vyžaduje od svojho SUV. Naviac pridáva bohatý priestor, lahodné jazdné vlastnosti a rozumnú spotrebu. Takmer dokonalé auto má len zopár slabín.

Elegancia na každý deň

Testovaný Bavor bol vybavený paketom Sport Line a ďalšími príplatkovými elemenetmi. Vďaka tomu je z hľadiska exteriéru veľmi elegantný a zároveň nenápadný. Kombi tmavej farby na ceste prehliadnete úplne bez problémov. Pravdou však je, že si rozhodne je čo všímať.

Mohutné proporcie exkluzívneho kombi za 100 000 eur trochu opticky klamú - v skutočnosti je v porovnaní so sedanom väčšie len o niekoľko milimetrov 89 fotografií v galérii Mohutné proporcie exkluzívneho kombi za 100 000 eur trochu opticky klamú - v skutočnosti je v porovnaní so sedanom väčšie len o niekoľko milimetrov Zdroj: Filip Kadlečík

Výsostne diódové svetlomety nielenže dobre vyzerajú, ale aj výborne svietia. Funkcia vyrezávania protiidúcich automobilov funguje vynikajúco a vy tak aj v absolútnej tme vidíte podstatne ďalej, než napríklad s halogénovou či xenónovou technológiou. Oblasť čelnej masky však ukrýva podstatne viac. Opomenúť nemožno aktívne klapky, ktorými sa riadi prívod vzduchu pod kapotu či zabudovanú kamerku. Tá sa spolu s ďalšími stará o spojenie virtuálneho a reálneho sveta.

Lúčové disky kolies zaobalené do pneumatík 245/40 R19 len dotvárajú luxusný dojem z auta. Funkčné žiabre po bokoch, ktoré majú na starosti zefektívnenie odvetrávania brzdovej sústavy, zasa dizajnu pridávajú štipku dynamiky. Mohutná silueta vozidla môže pri pohľade z profilu klamať, v skutočnosti je však len o pár milimetrov dlhšie než typický sedan. Rázvor sa nemenil a zachoval si hodnotu 2 975 mm.

Vyzerajú ako ozdoba, no nie sú len na parádu - žiabre za prednými kolesami skutočne odvetrávajú brzdovú sústavu 89 fotografií v galérii Vyzerajú ako ozdoba, no nie sú len na parádu - žiabre za prednými kolesami skutočne odvetrávajú brzdovú sústavu Zdroj: Filip Kadlečík

Zadná časť je typicky skosená, zdobia ju full-LED koncové svetlá s architektúrou charakteristickou pre BMW. Nám sa veľmi páčili koncovky výfuku integrované do spodnej časti nárazníka. Obidve sú zahalené do čiernej farby a dokonale vystihujú charakter tohto vozidla. Nekričí do sveta “Hej, pozri sa na mňa!”, aj tak však má čo ponúknuť. BMW 530d v tejto konfigurácii má vďaka tomu potenciál zostať atraktívne po dlhé roky. Len tak ľahko sa neopozerá.

Skrytý luxus a priestor

Druhý pohľad sa na toto bavorské kombi oplatí hodiť aj kvôli interiéru. Tomu sme sa už detailne venovali pri teste BMW 540i, tento je však vyčačkaný ešte o niečo viac. Svetlá koža Nappa v kombinácii s matnými drevenými obkladmi a množstvom chrómu funguje vynikajúco. Z nášho pohľadu ide v tomto vyhotovení o jeden z najkrajších automobilových interiérov vôbec. Na exkluzivite mu pridáva aj fakt, že sa až nápadne ponáša na kabínu luxusnejšieho radu 7.

Tento interiér patrí jednoznačne k tomu najkrajšiemu, čo dnes automobilky ponúkajú 89 fotografií v galérii Tento interiér patrí jednoznačne k tomu najkrajšiemu, čo dnes automobilky ponúkajú Zdroj: Filip Kadlečík

Od vrcholnej limuzíny ho však odlišuje jedna zásadná vec, ktorá pre nás bola miernym sklamaním. Priestor v druhom rade sedadiel je trochu menší, než by ste vzhľadom na vonkajšie rozmery čakali. Iste, čo-to ukrajujú aj hrubočizné vyhrievané i odvetrávané sedadla vodiča a spolujazdca, aj tak by sme však v manažérskom kombi čakali o niečo väčšiu priestorovú ponuku. Niežeby si nohy nemali kam zložiť aj vyššie postavy, všetko je však potom tak akurát “na knap”.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Druhým negatívom, ktoré ale nie je chybou samotného vozidla - skôr použitých materiálov - je prehrievanie všetkých kovových a iných leštených častí dekoru interiéru. Akonáhle do kabíny zasvieti Slnko, touchpad systému iDrive sa rozhorúči na nepríjemné teploty. Je to detail, počas teplých dní však dokáže znepríjemniť život.

Gestom môžete ovládať zobrazenie kamerového systému tak, aby ste sa na svoje auto virtuálne pozerali zvonku 89 fotografií v galérii Gestom môžete ovládať zobrazenie kamerového systému tak, aby ste sa na svoje auto virtuálne pozerali zvonku Zdroj: Filip Kadlečík

Na zadných sedadlách by síce mohlo byť o niečo viac miesta, v batožinovom priestore je však už všetko ako má byť. Ba dokonca aj o niečo lepšie. Jaskyňa s pojme v základnom rozostavení 570 l batožiny. Ak je to potrebné, tak sa prepravná kapacita dá navýšiť až na 1 700 l. Okrem gigantického priestoru s výborným tvarom nás zaujalo množstvo praktických riešení.

Jednou z najväčších výhod BMW 530d xDrive Touring je fakt, že do batožinového priestoru prístup nevedie len cez zadné sedadlá či klasické veko. Otvoriť sa dá aj zadné sklo, vďaka čomu môžete z plného kufra vybrať veci, ktoré sú položené na kope inej batožiny. Potešila nás aj prítomnosť mnohých popruhov, kotiev či háčikov. Orientáciu na praktické dennodenné využívanie podčiarkuje aj priečinok skrytý v podlahe, ktorý má vlastnú plynovú vzperu.

Kabína BMW 530d xDrive Touring Sport Line vyzerá vynikajúco aj za tmy, priespieva k tomu vkusné náladové osvetlenie 89 fotografií v galérii Kabína BMW 530d xDrive Touring Sport Line vyzerá vynikajúco aj za tmy, priespieva k tomu vkusné náladové osvetlenie Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér ako celok na nás zapôsobil veľmi pozitívne. Od výberu ušľachtilých materiálov a kože, cez farebné zladenie a komfort ide o jednu z najpohodlnejších a najluxusnejších kabín v súčasnom automobilovom svete. Takmer dokonalé ticho a vynikajúci zvuk audiosústavy Bowers&Wilkins sú len čerešničkou na tejto exkluzívnej a vkusnej torte.

Vynikajúci šesťvalec

O agregáte, ktorý pracuje pod dlhou kapotou modelu 530d, sa môžeme vyjadrovať len superlatívoch. Radový šesťvalec patrí po dlhých rokoch vývoja a evolúcie právom na k elite vznetových agregátov. Prepĺňaný trojliter s výkonom 195 kW (265k) je lahodne kultivovaný a na impulzy plynového pedála reaguje promptne v každej situácii.

Šeťvalec pod kapotou 530d funguje delikátne 89 fotografií v galérii Šeťvalec pod kapotou 530d funguje delikátne Zdroj: Filip Kadlečík

Aj keď si za bežných okolností len spokojne pradie na nízkych otáčkach, rozhodne nie je žiadny lenivec. Jeho 620 Nm, ktoré sú k dispozícii už od hranice 2000 ot./min., vás do komfortných kresiel dokáže zatlačiť až nečakanou silou. Jeden údaj za všetky: Bavor na stovku vystrelí za 5,6 sekundy. Autu s pohotovostnou hmotnosťou 1,8 tony motor prepožičiava slušnú dynamiku a cítiť to je aj v praxi.

Aj pri diaľničnej rýchlosti je ešte ručička tachometra schopná stúpať závratným tempom. Škoda, že sme počas testovania nemali príležitosť okúsiť nemecké diaľnice. Udávanú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h však BMW bez okolkov veríme. Pri stotridsiatke si totiž motor točí pokojových 1 550 - 1 600 ot./min a v kokpite o ňom absolútne neviete. Pomáha tomu výborné odhlučnenie, ale aj tichý chod samotnej pohonnej jednotky.

Športová automatická prevodovka radí za bežných okolností hladučko, po prechode do režime 89 fotografií v galérii Športová automatická prevodovka radí za bežných okolností hladučko, po prechode do režime "S" však vie kopnúť do chrbta Zdroj: Filip Kadlečík

Automatická osemstupňová prevodovka vozidlu svedčí ako uliata. Radí presne, bez zbytočných zaváhaní a v podstate úplne bez povšimnutia posádky. Ak si však jej volič prepnete do polohy športového radenia a vytočíte agregát (maximálne približne do 5 200 ot./min.), pocítite miestami aj poriadne kopance. Pohonnú jednotku s krútiacim momentom 620 Nm jednoducho netreba podceňovať.

Nonstop po perfektnom asfalte

Počas prvých kilometrov v tomto bavorskom kombi sa vám môže zdať, že na Slovensku celoplošne vylepšovali povrch vozovky a nenávidené výtlky sú definitívne minulosťou. Omyl, to ste si len prepli aktívne adaptívne tlmiče do režimu Comfort. Vtedy BMW dokonale žehlí nerovnosti našich ciest a nerozhodia ho ani výraznejšie priečne nerovnosti. Vzhľadom na štýlové 19” obutie je ponúkané pohodlie skutočne nadpriemerné.

Zadná časť ukrýva decentne skryté výfukové koncovky - súčasť balíka Sport Line 89 fotografií v galérii Zadná časť ukrýva decentne skryté výfukové koncovky - súčasť balíka Sport Line Zdroj: Filip Kadlečík

Utvrdili sme sa v tom najmä na poľnej ceste, kam sme pôvodne išli preveriť pohon xDrive. Z toho však úplne vzišlo. Bolo sucho a s tým sofistikovaný pohon problém nemá. Prišli sme však na iné zistenie. Adaptívne tlmiče v komfortnom režime doslova pohlcujú aj väčšie nerovnosti. Cesta, na ktorej sa iné automobily kvôli výmolom kývajú z jednej strany na druhú sa nám zrazu zdala byť doslova a do písmena rovná. Z tohto hľadiska odviedli Bavori geniálnu prácu.

Je pravda, že ani v režime Sport automobil nie je tak tuhý a tvrdý, ako by si mnohí fanúšikovia značky predstavovali. Za progres smerom k vyššiemu komfortu však táto obeť stojí. Oveľa viac nám prekáža príliš mäkké riadenie. Volantom zvládnete takmer vždy otáčať len jedným prstom - na pomery BMW kladie až príliš malý odpor.

Diódové svetlomety svieta vynikajúco - vyrezávanie protiidúcich vozidiel funguje promptne a až na kamióny na diaľnici úplne bezchybne 89 fotografií v galérii Diódové svetlomety svieta vynikajúco - vyrezávanie protiidúcich vozidiel funguje promptne a až na kamióny na diaľnici úplne bezchybne Zdroj: Filip Kadlečík

V konečnom zúčtovaní adaptívny podvozok obstál a túto opciu by sme rozhodne zvážili. Päťku posunie na úplne inú úroveň. Nielen vďaka nemu sme presvedčení o tom, že toto kombi zvládne obslúžiť potreby mnohých majiteľov dnešných luxusných SUV. Jediné, čo mu chýba, je vyšší posed. Inak má úplne všetko, na čo si spomeniete.

Skvelý pomer výkon/náklady

V porovnaní s automobilmi s väčšou svetlou výškou má luxusný kombík predovšetkým jednu markantnú výhodu - atraktívnu spotrebu paliva. Výrobca oficiálne udáva kombinovanú hodnotu 5,7 l/100 km, nám sa počas testovania podarilo dosiahnuť úroveň 6,1 l/100 km a to sme automobil rozhodne nešetrili.

Do batožinového priestoru sa dá okrem bežného postupu pristupovať aj cez výklopné zadné sklo 89 fotografií v galérii Do batožinového priestoru sa dá okrem bežného postupu pristupovať aj cez výklopné zadné sklo Zdroj: Filip Kadlečík

Motoru najviac vyhovujú kľukaté okresky (5,5 l/100 km) a diaľnice (5,9 l/100 km). Na nich pracuje potichu na nízkych otáčkach a je veľmi úsporný. Priemer pokazí len mestská premávka, kde si 530d xDrive Touring z nádrže cucne až 6,8 l/100 km. Mesto však nie je prirodzeným teritóriom vznetového šesťvalca. Ak ho budete využívať najmä na zdolávanie dlhších trás, spotreba by sa mala ustáliť približne na hodnote 5,7 l/100 km.

Za peniaze v Prahe dom

Samozrejme, priestranné, pohodlné a technológiami vybavené kombi nesie aj adekvátnu cenovku. V základe si za neho Bavori pýtajú 52 450 eur, variant 530d s pohonom xDrive začína na čiastke 64 550. Už vtedy ide o seriózne vybavené vozidlo, testovací kus však bol v podstatne vyššej špecifikácii.

Test BMW radu 4: Silné kupé či štýlové kabrio?

Meteorológovia avizujú príchod babieho leta a to znamená len jediné. Ešte aspoň na krátky čas odložíme zimné bundy, nohavice či kupéčká a na čerstvý vzduch vytiahneme krátke tričká, kraťasy...

Finálna suma za toto auto je totiž šesťciferná. BMW vám ho predá za 100 161 eur, čo rozhodne nie je málo. Na druhú stranu, v tejto kategórii nejde o nijak závratnú čiastku. Testované 530d totiž malo v podstate všetko, čo sa do neho dá namontovať. K dosiahnutie na elitu kombi radu 5 mu chýbal len motor 40d.

Všestranný zabijak SUV

Prémiový kombík so sebou prináša prémiovú cenovku a rozhodne nie je pre každého. Ako nepriamy konkurent podobne luxusných a rozmerných SUV, ktoré ho cenovkou neraz ešte preskakujú, však podľa nás obstojí takmer za každých okolností. Problémom v porovnaní s autami s väčšou svetlou výškou môžu byť len nájazdové a prejazdové uhly. Inak sa im vyrovná, ba dokonca ich prekoná, takmer vo všetkých ohľadoch.

Luxusné kombi sa nebojí zísť z asfaltu, vďaka vynikajúcemu podvozku sa stále cítite akoby ste išli po diaľnici 89 fotografií v galérii Luxusné kombi sa nebojí zísť z asfaltu, vďaka vynikajúcemu podvozku sa stále cítite akoby ste išli po diaľnici Zdroj: Filip Kadlečík

Na tomto konkrétnom kuse sa nám veľmi páčila jeho elegancia, decentnosť a akési gentlemanstvo. Nikto by na neho na prvý pohľad nepovedal, že stojí jemne cez 100 000 eur, no predsa takú hodnotu má. Nenápadný obal totiž skrýva vynikajúci agregát, komfortne vyladený podvozok, množstvo priestoru a najmodernejšie technológie. BMW 530d xDrive Touring rozhodne patrí k najlepším autám súčasnosti.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 993 cm3
Max. výkon
195 kW/265 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
620 Nm
pri otáčkach
2 000 - 2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 942 mm
Šírka
1 868 mm
Výška
1 464 mm
Rázvor náprav
2 975 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 800 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 875 kg
Užitočná hmotnosť
730 kg
Celková hmotnosť
2 530 kg
Objem batožinového priestoru
570/1 700 l
Objem palivovej nádrže
66 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,6 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,7 l/100 km
Mesto - počas testu
6,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 52 450 €
Základná cena verzie
od 64 550 €
Cena testovaného exemplára
100 161 €

Najnovšie články
Honda HR-V: Na obzore je malý facelift

Hroziace zákazy dieselov v Nemecku podporujú dopyt po elektromobiloch tak veľmi, že výrobcovia nestíhajú. Na niektoré modely si musia Nemci počkať niekoľko...

Chcete elektromobil? Počkáte si aj rok

Neustále problémy Tesly s výrobou Modelu 3 nahrávajú konkurencii. Americkí zákazníci sa obávajú, že by mohli prísť o štátnu dotáciu na elektromobily, preto...

Zákazníci Tesly sú pre Model 3 frustrovaní

Britskí aristokrati nás zobrali do nádherného prostredia Vysokých Tatier aby nám ukázali to, čo by od nich laik nikdy nečakal. Geniálne jazdné vlastnosti,...

Roll-Royce na vlastnej koži: Autá z inej planéty

Dlho išlo o nepotvrdené informácie, dnes však už sú faktom. Volkswagen chystá ostrý Tiguan R a my o ňom poznáme niekoľko detailov. Ako sa popasuje s Atecou...

Športové SUV VW: Tiguan R s päťvalcom?

Americké úrady v súčasnosti preverujú viaceré automobilky, momentálne je v centre pozornosti Daimler. Podľa ich zistení sa aj v jeho vozidlách nachádzal...

Dieselgate: Nelegálny softvér aj v Mercedesoch?

Úpravca doprial trojlitrovému šesťvalcu ďalších 71 žrebcov, nadstavce blatníkov, 22-palcové disky kolies i nastaviteľné pruženie.

Širšie ramená a viac výkonu pre Audi SQ5
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×