Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Octavia RS: Prienik príjemného s užitočným

FOTO
Octavia je fenoménom posledných dvoch desaťročí, o označení RS ani nehovoriac. Stojí za ním však aj niečo viac, než len športový exteriér a výkonný motor? Samozrejme.
86 51 príspevkov 11.10.2017 / Filip Kadlečík

Octavia má v našich končinách status, ktorý jej množstvo iných automobilov môže len závidieť. V očiach tisícok motoristov je symbolom praktického rodinného auta s obrovským vnútorným priestorom. Samozrejme, zabúdať netreba ani na množstvo odporcov, ktorí český liftback vyslovene nemôžu vystáť.

Na dizajn prednej časti si všetci pomaly zvykáme, treba uznať, že RS vyzerá veľmi dobre aj so štvoricou svetiel 86 fotografií v galérii Na dizajn prednej časti si všetci pomaly zvykáme, treba uznať, že RS vyzerá veľmi dobre aj so štvoricou svetiel Zdroj: Filip Kadlečík

Objektívne, bez ohľadu na príslušnosť k jednému či druhému táboru, treba povedať, že Octavia po čiastočnej modernizácii či v novej generácii na cestách vždy vyvolá veľký ohlas a ľudia sa o ňu zaujímajú. Pre variant RS to platí dvojnásobne - ten má na Slovensku taký cveng, že sa za ním náhodní okoloidúci na ulici neustále otáčajú. Stojí však za túto pozornosť? Je jeho reputácia zaslúžená?

Jasné odlišnosti

RSko, podobne ako všetky ostatné varianty Octavie, pred časom prešlo nechválne známou modernizáciou. Na štyri oči si už síce všetci zvykli, aj tak ale dúfajú, že ďalšia generácia príde s odlišným riešením. Jedným dychom však treba dodať, že ani tento kontroverzný prvok nepokazí celkový dojem zo vzhľadu športovej verzie.

Úzke cestičky sú pre Octaviu RS lahôdkou - vďaka presnému riadeniu a výbornému gripu si ich vychutná aj menej skusený šofér 86 fotografií v galérii Úzke cestičky sú pre Octaviu RS lahôdkou - vďaka presnému riadeniu a výbornému gripu si ich vychutná aj menej skusený šofér Zdroj: Filip Kadlečík

Práve naopak - vyhotoveniu RS vďaka čiernemu podfarbeniu sadnú ako uliate. Svoju úlohu tu zohráva aj full-LED technika, ktorá je v prípade testovaného liftbacku súčasťou štandardnej výbavy. Okrem nej ju od bežných Octavii odlišuje čelná maska s čiernym lakovaním.

Kontrast čiernej s metalickým bielym povrchom karosérie sa preniesol aj na predný nárazník, spätné zrkadlá, no najmä disky kolies. Dizajn ráfikov s priemerom 18” tvoria ostré geometrické tvary, ktoré výborne ladia so zvyškom vozidla. Naviac, spoza ich lúčov vykúkajú červené brzdové strmene. Tie len tvrdia dynamický dojem plynúci z vozidla.

Z profilu sa od bežných verzií príliš neodlišuje - rozdiel tvorí najmä spojler či 18 86 fotografií v galérii Z profilu sa od bežných verzií príliš neodlišuje - rozdiel tvorí najmä spojler či 18" disky kolies Zdroj: Filip Kadlečík

Dôležitým prvkom sú aj diódové koncové svetlomety s upravenou architektúrou,  nenápadné zadné krídlo či integrované koncovky výfukového potrubia. Pravdou je, že celkový dojem plynúci z dizajnu presne korešponduje s povahou auta - je síce jemne športové, ale zároveň nič “nehrotí” a nepreháňa. Všetky ozdoby sú decentné a tak sa nám to páči.

Lepší než Laurin&Klement?

Počas medzinárodnej prezentácie sme mali možnosť previezť sa na Octavii Combi s agregátom 1.8 TSI, ktorá disponovala výbavou Laurin&Klement. Ak by sme si z hľadiska interiéru vybrať medzi ňou a verziou RS, siahli by sme po športovcovi. Dôvodov je hneď niekoľko.

Vynikajúce sedadlá - majú veľmi dobré bočné vedenie, no zároveň nie sú príliš tvrdé 86 fotografií v galérii Vynikajúce sedadlá - majú veľmi dobré bočné vedenie, no zároveň nie sú príliš tvrdé Zdroj: Filip Kadlečík

V prvom rade je dôležité podotknúť, že testované RSko v kabíne napriek orientácii na šport nestráca na komforte. Sedadlá s výrazným bočným vedením sú potiahnuté kombináciou Alcantary a umelej kože, nie sú príliš tvrdé a veľmi dobre sa v nich zdolávajú aj dlhšie trasy. Na druhú stranu však poskytujú dostatok opory aj pri rýchlom prejazde zákrut.

Na rovnakej úrovni je aj perfektne zvládnutý volant s hrubým vencom a nepravidelným tvarom. Skosenie v dolnej časti spolu s perforovanou kožou a červeným prešívaním mu dávajú solídnu pozíciu aj v porovnaní s konkurenciou. Logické rozmiestnenie multifunknčných tlačidiel v pohodlnom dosahu vodiča je potom len čerešničkou na torte.

Volant verzie RS je jemne skosený, všimnite si všadeprítomné červené prešívanie 86 fotografií v galérii Volant verzie RS je jemne skosený, všimnite si všadeprítomné červené prešívanie Zdroj: Filip Kadlečík

Z prístrojovej dosky je cítiť, že by si už zaslúžila výraznejšiu modernizáciu. Najmä ak si nepriplatíte za plne farebný displej MaxiDOT (položka s cenovkou 90 eur), ale máte auto vybavené len jeho chudobnejším jednofarebným bratom, pôsobí panel zastaralým dojmom. Svoju funkciu však plní stopercentne, je prehľadný a aj jednofarebný displej s jednoduchšou koncepciou zvládne obslúžiť navigáciu, médiá, telefón či v prípade RS aj stopky.

Infotainment je úplne samostatnou kapitolou. Funguje vynikajúco, má rýchlu odozvu, praktické funkcie a logickú stavbu užívateľského prostredia. Na druhú stranu však nedokážeme opomenúť fakt, že sa ovláda výsostne dotykovo. Áno, toto riešenie z hľadiska dizajnu pôsobí lepšie, no vzhľad by nemal vyhrávať nad praktickou stránkou.

Perforovaná koža a ergonomický tvar robia z tohto volantu výborný nástroj vodiča 86 fotografií v galérii Perforovaná koža a ergonomický tvar robia z tohto volantu výborný nástroj vodiča Zdroj: Filip Kadlečík

Najmä v aute typu Octavie RS, kde sa vodič má sústrediť predovšetkým na cestu, by sme naozaj uvítali sadu hardvérových tlačidiel. Na pohľad efektná presklená plocha so sebou prináša aj ďalšie negatívum - na priamom Slnku sa zvykne prehrievať, čo ešte “spríjemnňuje” prácu s inak výborným informačno-zábavným systémom.

Prvá jazda: Octavia prekvapila technológiami

PRVÁ JAZDA Spočiatku bola modernizácia Octavie vnímaná najmä prostredníctvom kontroverzného dizajnu predných svetlometov. Po prvých jazdných dojmoch sme sa však presvedčili o tom, že facelift prináša...

Kritiku si zaslúži aj prevednie plastov lemujúcich stredový tunel. Na mnohých miestach v kabíne sa nachádzajú príjemné mäkčené, ale práve v priestore, kde si vodič pri dlhej ceste môže oprieť koleno, je nepríjemne tvrdý. V tomto prípade by sme radšej ubrali z ich využitia na veľkej palubovke a časť presunuli na užitočnejšie plochy.

Aj lacnejší displej prístrojovej dosky toho zvládne pomerne dosť 86 fotografií v galérii Aj lacnejší displej prístrojovej dosky toho zvládne pomerne dosť Zdroj: Filip Kadlečík

Za vodičom a spolujazdcom RS tradične poskytuje dostatok priestoru. Z kombinácie Alcantary a umelej kože sa môžu tešiť aj cestujúci v druhom rade sedadiel. Tým naviac v dnešnej dobe padne vhod prítomnosť dvoch USB portov a jednej 230 V zásuvky. Naraz sa teda môžu nabíjať až tri mobilné zariadenia - to dynamickej Octavii slúži ku cti. Na pasažierov rozhodne nezabúda.

Veľkorysá je podľa očakávaní aj v batožinovom priestore. Jeho objem dosahuje 590 litrov, po sklopení sedadiel narastie až na 1 580 l. Prostredné operadlo druhého radu sedadiel naviac skrýva otvor spájajúci kabínu s kufrom. Za príplatok si možno od Škody kúpiť aj vak na lyže či iné dlhé predmety. Na ich prepravu teda nebude potrebné sklápať jedno z hlavných zadných operadiel.

Infotainment sám o sebe je síce výborný, vo verzii RS by sme však uvítali prítomnosť hardvérových tlačidiel 86 fotografií v galérii Infotainment sám o sebe je síce výborný, vo verzii RS by sme však uvítali prítomnosť hardvérových tlačidiel Zdroj: Filip Kadlečík

Praktickosť spojená s jemnými športovými akcentmi nás presvedčili o tom, že RS by sme uprednostnili dokonca aj pred luxusnejším vyhotovením L&K. Z užívateľského hľadiska totiž ponúka to isté príjemné ticho v kabíne a rovnaké šikovné riešenia. Len ešte naviac pridáva výraznejšie tvarované sedadlá a podstatne lepší volant.

Je to aj o technológiach

Octavia RS síce má byť zameraná skôr na pôžitok z jazdy, nezabudlo sa však ani na moderné technológie. Adaptívny tempomat funguje až do rýchlosti 160 km/h, systém Front Assist sa zároveň stará o to, aby ste neprehliadli žiadne nebezpečenstvo. Ak sa k inému autu či akejkoľvek prekážke blížite príliš rýchlo, výrazne vás na to upozorní a v prípade potreby pribrzdí.

Problémový bod - tu si vodič má tedenciu opierať nohu, no tvrdý plast na dotyk nie je príliš príjemný 86 fotografií v galérii Problémový bod - tu si vodič má tedenciu opierať nohu, no tvrdý plast na dotyk nie je príliš príjemný Zdroj: Filip Kadlečík

V našom prípade bolo testovacie vozidlo vybavené aj systémom určeným na elimináciu mŕtveho uhla, ktorý z nášho pohľadu patrí k tým najužitočnejším vôbec. V Octavii funguje na výbornú. Za príplatok je dostupná aj funkcia sledovania jazdných pruhov. Tú sme testovali už počas prvého zoznámenia s inovovanou Octaviou a jej schopnosti nás príjemne prekvapili.

Motor dvoch tvárí

Prepĺňaný štvorvalec 2.0 TSI je v prípade aktuálnej verzie RS naladený na 169 kW (230 k), no najmä disponuje krútiacim momentom 350 Nm. To sú údaje, kvôli ktorým RSko z hľadiska dynamiky netrebe podceňovať. Vyniká však aj v úplne iných disciplínach.

Agregát nemá zbytočne vysoký výkon, 169 kW mu sedí ideálne 86 fotografií v galérii Agregát nemá zbytočne vysoký výkon, 169 kW mu sedí ideálne Zdroj: Filip Kadlečík

V našom prípade bolo testovacie auto vybavené šesťstupňovou dvojspojkovou samočinnou prevodovkou DSG, ktorá fungovala štandardne veľmi dobre. Jej rýchle reakcie sme ocenili najmä v manuálnom režime, kedy na povely krídelok umiestnených na volante reagovala len s minimálnym omeškaním.

Aj vďaka presnej práci radiacej skrine slúži auto ako výborný spoločník na denné jazdenie. Motor je aj pri diaľničných rýchlostiach veľmi tichý a v kabíne nepočuť žiadne rušivé zvuky. Preto sme presvedčení o tom, že Octavia RS nie je doma len na okreskách, ale aj na diaľniciach. Ide o skutočne univerzálne naladenie dvojlitra.

Dvojitá koncovka výfukov naznačuje prijemný zvuk - Octavia RS však v tomto ohľade za konkurenciou zaostáva 86 fotografií v galérii Dvojitá koncovka výfukov naznačuje prijemný zvuk - Octavia RS však v tomto ohľade za konkurenciou zaostáva Zdroj: Filip Kadlečík

Maximálny výkon nie je zbytočne prestrelený, no na dynamickú jazdu postačuje s prehľadom. Paru vďaka nezanedbateľnému krútiacemu momentu nestráca ani pri jazde horskými prechodmi, zo zákruty vás je schopný vytiahnuť takmer za každých okolností. Oceňujeme najmä lineárnu odozvu na plyn - miestami sa vodičovi môže zdať, že jazdí s atmosférickou pohonnou jednotkou.

Agregát si zachováva vynikajúcu pružnosť až do rýchlostí tesne nad diaľničným limitom, kedy už odozva na plyn prestáva byť natoľko agresívna. V rozmedzí 50 - 130 km/h je však vynikajúci a pripravený kedykoľvek nekompromisne vyraziť s prekvapivou razanciou. Pri akcelerácii v tomto rozmedzí by ste mu “len” 230 koníkov rozhodne netipovali.

Test Škoda Octavia: Kocky sú hodené

Modernizácia populárneho českého kompaktu priniesla okrem kontroverzných svetlometov aj krásny displej či rozšírené nápravy.

Menší problém však paradoxne nastáva pod hranicou 50 km/h. Napriek obutiu Bridgestone Potenza S001 s parametrami 225/40 R18 92Y, ktoré autu v zákrutách zaručuje excelentný grip, dokážu kolesá silu motora na zem pri akcelerácii z miesta efektívne preniesť v podstate len za ideálnych podmienok. Stačí vlhká cesta či niekoľko kamienkov na vozovke a rýchly odpal z križovatky sa môže minúť efektu. Pohon 4x4 by tu rozhodne padol vhod.

Kotúčové brzdy samé o sebe nie sú nijak špeciálne, no svoju úlohu zvládajú aj pri agresívnom jazdnom štýle. K tomu neodmysliteľne patrí aj rev motora. Nuž, tu prichádza jemné sklamanie. Niežeby dvojliter znel vyslovene zle, no konkurencia je v tomto ohľade poriadne popredu. Až na výnimočnú streľbu pri špecifických situáciach môžete na agresívne rapotanie či bublanie zabudnúť.

Efektné disky kolies sú obuté do výborných pneumatík - RSku zaisťujú výborný grip 86 fotografií v galérii Efektné disky kolies sú obuté do výborných pneumatík - RSku zaisťujú výborný grip Zdroj: Filip Kadlečík

Do uší vám častejšie než hluk motora udrú zvuky, ktoré produkuje turbodúchadlo. Po prepnutí do športového režimu sa síce v interiéri rozozvučí mohutný motor, jeho zvuk však vychádza len z reproduktorov a nie je príliš vkusný. Netvrdíme, že sa niekomu nemôže páčiť. Nám však prišiel až zbytočne prepálený a vzhľadom na objem motora aj neadekvátny. Znel totiž akoby Octavia zrazu mala minimálne o dva valce a liter zdvihového objemu viac.

Šport i cestovanie

Podvozok aktuálnej verzie RS môže byť na želanie vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC, v našom prípade sme sa však museli uspokojiť s pasívnym základom. A spravili sme to veľmi radi. Octavia má gripu na rozdávanie, najmä na cestách s kvaliftným asfaltom je cítiť, ako sa s chuťou zahryzne do asfaltu.

RS má už v základe vyššiu verziu koncových LED svetiel 86 fotografií v galérii RS má už v základe vyššiu verziu koncových LED svetiel Zdroj: Filip Kadlečík

Pri takto rozmernom aute sa dá pracovať aj s jeho hmotnosťou a ak na RSku zdolávate kľukaté cestičky, po chvíli budete mať tento návyk v rukách. Napriek pomerne tuhému nastaveniu si totiž pri prejazde zákrut možno všimnúť, ako náklon na ťažšom predku vozidla o stotiny sekundy neskôr nasleduje zadok. V okamihu tohto prenosu ťažiska sa môže zdať, že Octavia má tendenciu byť pretáčavá.

Ako sa však dá čakať, pravdou je úplný opak. Keď sa totiž do jemného náklonu dostane aj koncová časť vozidla a hmotnosť sa pritlačí na vonkajšie koleso zadnej nápravy, RSka sa zatne a v zákrute drží ako pribitá. Môže tomu napomáhať aj rozšírenie zadnej osi, ktorá má rozchod v porovnaní s predchádzajúcou verziou zväčšený o 30 mm.

Predné diódové svetlomety síce neponúkajú aktívne vyrezávanie, no svoju funkciu aj tak plnia vynikajúco 86 fotografií v galérii Predné diódové svetlomety síce neponúkajú aktívne vyrezávanie, no svoju funkciu aj tak plnia vynikajúco Zdroj: Filip Kadlečík

Samotná Škoda však tvrdí, že išlo najmä o zmenu v záujme krajšieho dizajnu. V každom prípade, aj nová Octavia RS jazdí veľmi dobre. Ak prepísknete nájazdovú rýchlosť, tak vás za predkom začne ťahať von zo zákruty. Vzhľadom na adekvátny výkon a slušné jazdné vlastnosti by sa však takéto chyby nemali stávať často.

V poslednej fáze, keď už zo zákruty pod plynom vychádzate, vám príležitostne aj pri jemnom náznaku pokĺznutia zábavu pokazí ESP. To vám nakoniec pomocnú ruku podá vždy. Ak sa však trafíte úplne ideálne medzi zbytočne pomalý prejazd a jazdu na hrane, tak vás 350 Nm zo zákruty vytiahne veľmi razantne a následné preradenie príležitostne sprevádza aj letmý náznak kanonády z výfuku.

Chrómová koncovka nie je priamo spojená s výfukovým potrubím, efektný vzhľad jej ale uprieť nemožno 86 fotografií v galérii Chrómová koncovka nie je priamo spojená s výfukovým potrubím, efektný vzhľad jej ale uprieť nemožno Zdroj: Filip Kadlečík

Je pravda, že Octavia RS je rozhodne citeľne tuhšia, než bežné autá, no ešte nie je nepohodlná. Nerovnosti jednoducho len pocítite o niečo výraznejšie. Inak je aj z hľadiska podvozku vhodným partnerom aj na zdolávanie dlhých trás. Naviac prináša jeden bonus - ak náhodou počas cestovania zídete z diaľnice a narazíte na kľukatý úsek, nik vám nebude brániť v drobnom adrenalínovom rozptýlení.

Spotrebou vám nevybieli účet

Škoda hovorí, že Octavia RS by v kombinovanom cykle na 100 km jazdy mala spotrebovať 6,6 l/100 km. Počas testovania sme sa však dostali na hodnotu 7,4 l/100 km. Vzhľadom na výkon automobilu ju aj tak považujeme za veľmi slušnú. Naviac, ak gro vášho jazdenia netvorí mesto, môžete sa s RS pri bežnom jazdení dostať ešte nižšie.

Škoda Octavia RS 2.0 TSI A6 169 kW 86 fotografií v galérii Škoda Octavia RS 2.0 TSI A6 169 kW Zdroj: Filip Kadlečík

Práve v rýchlostiach do 50 km/h si totiž vypýtala až 9,0 l/100 km. To je o pol litra viac, než uvádza Mladá Boleslav. Podobnú odchýlku, tentokrát až sedem decilitrov, sme sledovali pri meraní spotreby na okresných cestách. Tam octavia každý 100 km spáli 6,2 l benzínu. Vyslovene nenásytná nie je ani na diaľnici. Pri tempe 130 km/h má apetít 6,9 l/100 km.

Cez 30 000 eur?

Cenovka testovanej verzie RS zodpovedá stupňu výbavy a výkonu vozidla. Najlacnejšieho mladoboleslavského rýchlika môžete mať za 26 890 eur, vyhotovenie s šesťstupňovou DSG prevodovkou však začína až od sumy 28 890 eur. V našom prípade bol automobil vybavený niekoľkými príplatkovými prvkami a paketmi, jeho cenovka sa teda zastavila až na hodnote 33 207 eur.

DSG-čko si s motorom 2.0 TSI rozumelo, páčilo sa nám najmä radenie v manuálnom režime 86 fotografií v galérii DSG-čko si s motorom 2.0 TSI rozumelo, páčilo sa nám najmä radenie v manuálnom režime Zdroj: Filip Kadlečík

Hranica 30 000 eur pôsobí ako dôležitý psychologický míľnik a Octavia RS z tohto pohľad rozhodne nie je lacným vozidlom. Ak však vezmeme do úvahy prítomnosť výkonného dvojlitra, samočinného šesťstupňa a mnohých ďalších vychytávok, nemožno jej finálnu čiastku potrebnú na kúpu nijak vyčítať.

Moderný adaptívny tempomat, vyladený infotainment, nadštandardne dobré sedadlá či výborný volant jednoducho niečo stoja. Naviac, máloktoré konkurenčné vozidlo za túto sumu ponúka tak veľký priestor. Na druhú stranu však treba povedať, že s podobným balíkom peňazí si možno kúpiť aj výkonnejšie a ostrejšie dynamické verzie bežných modelov.

Prienik príjemného s užitočným

Ak by sme Octaviu RS mali opísať len hŕstkou slov, použili by sme prídavné mená “rýchla”, “pohodlná” a “praktická”. S týmto autom sa jednoducho jazdí príjemne a vodič sa za volantom vďaka súhre pohonnej sústavy a podvozka nenudí. Pozitívom je aj fakt, že v Škode nezabudli aj na inštaláciu moderných technológií.

Test Škoda Octavia Scout: Berte špičku

Odolný kombík sme si vyskúšali s vrcholným motorom. Nie je to ľudové auto, no pre každodenné používanie ide o najuniverzálnejší model.

Aktuálna RSka s výkonom 169 kW (230 k) je jednoducho rýchlym rodinným liftbackom, ktorý však na perách vodiča dokáže veľmi rýchlo vyčarovať úsmev. S tvárami spolujazdcov robí niečo úplne iné. Ide najmä o výrazy prekvapenia v okamihu, keď zošliapnete plynový pedál na podlahu.

Octavia RS rozhodne nie je neohrozeným ortodoxným športiakom, ale priestranným autom, s ktorým si dokážete užiť množstvo zábavy 86 fotografií v galérii Octavia RS rozhodne nie je neohrozeným ortodoxným športiakom, ale priestranným autom, s ktorým si dokážete užiť množstvo zábavy Zdroj: Filip Kadlečík

Ak toto nie je vôbec najlepšia Octavia, tak má k tomu prinajmenšom veľmi blízko. Podobný prienik príjemných jazdných vlastností, zábavy za volantom a vysokej úžitkovej hodnoty sa len tak nevidí. Čoskoro sa pozrieme na zúbok variantu RS 245. Už teraz sme zvedaví, o koľko lepšia bude od bežnej RSky.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
169 kW/230 k
pri otáčkach
4 700 - 6 200/min
Max. krútiaci moment
350 Nm
pri otáčkach
1 500 - 4 600/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 689 mm
Šírka
1 814 mm
Výška
1 448 mm
Rázvor náprav
2 680 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 365 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 440 kg
Užitočná hmotnosť
542 kg
Celková hmotnosť
1 907 kg
Objem batožinového priestoru
590 l/1 580 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
249 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
6,8 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
8,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,6 l/100 km
Mesto - počas testu
9,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,2 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 26 980 €
Základná cena verzie
od 28 980 €
Cena testovaného exemplára
33 207 €

 


Najnovšie články
Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie

Ford Mustang, Dodge Challenger a Chevrolet Corvette sú už legendami motoristickej histórie. Toto je vývoj najznámejších musclecars na sérii krátkych videí.

Americké legendy: História v krátkom videu

Dvojdverová novinka má povedomý dizajn aj interiér, dostala však karbónovú karosériu a štvorvalec doplnený dvomi elektromotormi.

Polestar 1: Hybridné kupé má 600 koní

Fabrické vyhotovenie spaľujúce benzín i ropný plyn disponuje základným trojvalcom s výkonom 60 kW (81 k) a 36-litrovou nádržou na ropný plyn.

Opel Crossland X prichádza vo verzii LPG
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×