Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota Century pokračuje s retro štýlom

Luxusný sedan má klasický dizajn vyznávajúci geometrické tvary a jeho interiér taktiež dýcha minulosťou. Podľa všetkého vychádza z Lexusu LS600hL.
10 1 príspevok 10.10.2017 / Marek Pokrývka

Pre domácich zákazníkov vyrábajú japonské automobilky množstvo produktov a Toyota v tomto smere nie je výnimkou. Jedným z regionálnych modelov je Century. Ide o limuzínu, ktorej prvá generácia vydržala vo výrobe od roku 1967 do 1997. Jej nástupca cyklus skrátil na dve dekády. Teraz prichádza tretie vydanie, ktoré bude mať premiéru na tokijskom výstavisku.

Toyota predstaví v Tokiu tretiu generáciu typu Century 10 fotografií v galérii Toyota predstaví v Tokiu tretiu generáciu typu Century Zdroj: Toyota

Napriek veľkému časovému posunu pokračuje luxusné vozidlo s retro štýlom. Má klasický dizajn vyznávajúci geometrické tvary, okrem siluety ho využíva maska chladiča či svetlá na oboch koncoch karosérie. Tie však využívajú diódovú architektúru. Navonok ide prakticky o jediný moderný výstrelok, zachovaný zostal aj mnoholúčový vzhľad kolies či čierny lak doplnený striebornou spodnou časťou.

Toyota GT86 ako unikátny hybrid GR HV

Športové kupé sa zmenilo na futuristický koncept. Jeho technika je výnimočná z hľadiska prevodovky, čo prezrádza pohľad do interiéru.

Interiér sedanu taktiež dýcha minulosťou, ponechal si jednoduché línie i svoje charakteristické materiály. Koža je tu netradične v menšine. Väčšinu čalúnenia tvoria vlnené poťahy, obkladové panely zase pozostávajú najmä z dreva. Palubná technika však drží krok s dobou. Nájdeme tu viacero displejov, množstvo rôznych bezpečnostných systémov  a nechýba ani multimediálna výbava s ozvučením disponujúcim dvadsiatimi reproduktormi.

Napriek retro vzhľadu má interiér modernú techniku 10 fotografií v galérii Napriek retro vzhľadu má interiér modernú techniku Zdroj: Toyota

Viacero vnútorných detailov pripomína predchádzajúci Lexus LS, čo nie je žiadna náhoda. Toyota Century totiž podľa všetkého vychádza z jeho dlhej verzie. Dokumentujú to rozmery, podozrivý je najmä zhodný rázvor náprav s hodnotou 3 090 milimetrov. Limuzína má pôdorys 5 335 x 1 930 mm a strechu vo výške 1 505 mm. Namiesto doterajšieho dvanásťvalca ju poháňa päťlitrový motor V8 s elektrickou asistenciou, čo opäť ukazuje prstom na vlajkovú loď prémiovej značky. S veľkou pravdepodobnosťou ide o pohon známy zo staršieho modelu LS600hL.


Najnovšie články
Predaj áut v Číne vzrástol len mierne

Pri opise apetítu automobilov sa zväčša používa sloveso “spotrebuje”, pri týchto autách je však úplne na mieste aj vyjadrenie “zožerie”. Živiť výkonný stroj...

Číry luxus: Moderné autá s najväčšou spotrebou

Druhá generácia japonského SUV je výborná na ceste i mimo nej. V teréne dokáže vďaka štedrej svetlej výške a režimu X-Mode prekvapujúco veľa.

Subaru XV: Schopnejšie, než by ste čakali

Mladá Boleslav pripravila špeciálnu verziu hatchbacku odkazujúcu na pretekára. Má špecifické farby, bohaté vybavenie a najmä motor 1.4 TSI.

Škoda Fabia dostala najrýchlejší variant

Mercedes-Benz ukázal interiér chystaného off-roadu. Podľa očakávania sa v ňom objavilo duo veľkých displejov, ktoré však nebude štandardom.

Kabína novej triedy G oficiálne odhalená

Dacia uvádza do slovenských obchodov novú verziu svojho populárneho SUV. Ponúkať ju bude v štyroch úrovniach a s piatimi motormi.

Duster druhej generácie prichádza na trh

Úrad rozhodol o zvolaní áut do servisov ešte 8. decembra. V celom svete sa zvolávanie týka 57 600 vozidiel, z toho 25 800 v Nemecku.

Pre emisie musí do servisov aj VW Touareg
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×