Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota Century pokračuje s retro štýlom

Luxusný sedan má klasický dizajn vyznávajúci geometrické tvary a jeho interiér taktiež dýcha minulosťou. Podľa všetkého vychádza z Lexusu LS600hL.
10 1 príspevok 10.10.2017 / Marek Pokrývka

Pre domácich zákazníkov vyrábajú japonské automobilky množstvo produktov a Toyota v tomto smere nie je výnimkou. Jedným z regionálnych modelov je Century. Ide o limuzínu, ktorej prvá generácia vydržala vo výrobe od roku 1967 do 1997. Jej nástupca cyklus skrátil na dve dekády. Teraz prichádza tretie vydanie, ktoré bude mať premiéru na tokijskom výstavisku.

Toyota predstaví v Tokiu tretiu generáciu typu Century 10 fotografií v galérii Toyota predstaví v Tokiu tretiu generáciu typu Century Zdroj: Toyota

Napriek veľkému časovému posunu pokračuje luxusné vozidlo s retro štýlom. Má klasický dizajn vyznávajúci geometrické tvary, okrem siluety ho využíva maska chladiča či svetlá na oboch koncoch karosérie. Tie však využívajú diódovú architektúru. Navonok ide prakticky o jediný moderný výstrelok, zachovaný zostal aj mnoholúčový vzhľad kolies či čierny lak doplnený striebornou spodnou časťou.

Toyota GT86 ako unikátny hybrid GR HV

Športové kupé sa zmenilo na futuristický koncept. Jeho technika je výnimočná z hľadiska prevodovky, čo prezrádza pohľad do interiéru.

Interiér sedanu taktiež dýcha minulosťou, ponechal si jednoduché línie i svoje charakteristické materiály. Koža je tu netradične v menšine. Väčšinu čalúnenia tvoria vlnené poťahy, obkladové panely zase pozostávajú najmä z dreva. Palubná technika však drží krok s dobou. Nájdeme tu viacero displejov, množstvo rôznych bezpečnostných systémov  a nechýba ani multimediálna výbava s ozvučením disponujúcim dvadsiatimi reproduktormi.

Napriek retro vzhľadu má interiér modernú techniku 10 fotografií v galérii Napriek retro vzhľadu má interiér modernú techniku Zdroj: Toyota

Viacero vnútorných detailov pripomína predchádzajúci Lexus LS, čo nie je žiadna náhoda. Toyota Century totiž podľa všetkého vychádza z jeho dlhej verzie. Dokumentujú to rozmery, podozrivý je najmä zhodný rázvor náprav s hodnotou 3 090 milimetrov. Limuzína má pôdorys 5 335 x 1 930 mm a strechu vo výške 1 505 mm. Namiesto doterajšieho dvanásťvalca ju poháňa päťlitrový motor V8 s elektrickou asistenciou, čo opäť ukazuje prstom na vlajkovú loď prémiovej značky. S veľkou pravdepodobnosťou ide o pohon známy zo staršieho modelu LS600hL.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×