Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota Century pokračuje s retro štýlom

Luxusný sedan má klasický dizajn vyznávajúci geometrické tvary a jeho interiér taktiež dýcha minulosťou. Podľa všetkého vychádza z Lexusu LS600hL.
10 1 príspevok 10.10.2017 / Marek Pokrývka

Pre domácich zákazníkov vyrábajú japonské automobilky množstvo produktov a Toyota v tomto smere nie je výnimkou. Jedným z regionálnych modelov je Century. Ide o limuzínu, ktorej prvá generácia vydržala vo výrobe od roku 1967 do 1997. Jej nástupca cyklus skrátil na dve dekády. Teraz prichádza tretie vydanie, ktoré bude mať premiéru na tokijskom výstavisku.

Toyota predstaví v Tokiu tretiu generáciu typu Century 10 fotografií v galérii Toyota predstaví v Tokiu tretiu generáciu typu Century Zdroj: Toyota

Napriek veľkému časovému posunu pokračuje luxusné vozidlo s retro štýlom. Má klasický dizajn vyznávajúci geometrické tvary, okrem siluety ho využíva maska chladiča či svetlá na oboch koncoch karosérie. Tie však využívajú diódovú architektúru. Navonok ide prakticky o jediný moderný výstrelok, zachovaný zostal aj mnoholúčový vzhľad kolies či čierny lak doplnený striebornou spodnou časťou.

Toyota GT86 ako unikátny hybrid GR HV

Športové kupé sa zmenilo na futuristický koncept. Jeho technika je výnimočná z hľadiska prevodovky, čo prezrádza pohľad do interiéru.

Interiér sedanu taktiež dýcha minulosťou, ponechal si jednoduché línie i svoje charakteristické materiály. Koža je tu netradične v menšine. Väčšinu čalúnenia tvoria vlnené poťahy, obkladové panely zase pozostávajú najmä z dreva. Palubná technika však drží krok s dobou. Nájdeme tu viacero displejov, množstvo rôznych bezpečnostných systémov  a nechýba ani multimediálna výbava s ozvučením disponujúcim dvadsiatimi reproduktormi.

Napriek retro vzhľadu má interiér modernú techniku 10 fotografií v galérii Napriek retro vzhľadu má interiér modernú techniku Zdroj: Toyota

Viacero vnútorných detailov pripomína predchádzajúci Lexus LS, čo nie je žiadna náhoda. Toyota Century totiž podľa všetkého vychádza z jeho dlhej verzie. Dokumentujú to rozmery, podozrivý je najmä zhodný rázvor náprav s hodnotou 3 090 milimetrov. Limuzína má pôdorys 5 335 x 1 930 mm a strechu vo výške 1 505 mm. Namiesto doterajšieho dvanásťvalca ju poháňa päťlitrový motor V8 s elektrickou asistenciou, čo opäť ukazuje prstom na vlajkovú loď prémiovej značky. S veľkou pravdepodobnosťou ide o pohon známy zo staršieho modelu LS600hL.


Najnovšie články
Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie

Ford Mustang, Dodge Challenger a Chevrolet Corvette sú už legendami motoristickej histórie. Toto je vývoj najznámejších musclecars na sérii krátkych videí.

Americké legendy: História v krátkom videu

Dvojdverová novinka má povedomý dizajn aj interiér, dostala však karbónovú karosériu a štvorvalec doplnený dvomi elektromotormi.

Polestar 1: Hybridné kupé má 600 koní

Fabrické vyhotovenie spaľujúce benzín i ropný plyn disponuje základným trojvalcom s výkonom 60 kW (81 k) a 36-litrovou nádržou na ropný plyn.

Opel Crossland X prichádza vo verzii LPG
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×