Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Range Rover Sport prešiel modernizáciou

Britská automobilka Range Rover si pripravila facelift pre obľúbený model Sport. Viacero prvkov prevzal od svojho menšieho súrodenca s názvom Velar.
43 09.10.2017 / Redakcia AUTO BILD

Pred pár mesiacmi do rodiny Range Rover pribudol prírastok s názvom Velar. Ten si mnohých podmanil najmä vďaka nadčasovému a jednoduchému dizajnu, ktorý je predzvesťou vzhľadu budúcich modelov. Vidieť to na nedávno predstavenej komplexnej modernizácii typu Sport.

Range Rover Sport sa vo viacerých prvkoch inšpiroval typom Velar 43 fotografií v galérii Range Rover Sport sa vo viacerých prvkoch inšpiroval typom Velar Zdroj: Range Rover

Veľké britské SUV dostalo niekoľko osviežených dizajnových prvkov. Okrem nárazníkov sa zmenili mriežky na blatníkoch i kapote, disky kolies, ale tiež maska chladiča a grafika svetiel, ktoré sú štandardne diódové na oboch koncoch karosérie. Najmä tvar predných s technológiou Matrix Pixel pripomína spomínaný Velar. Jeho vplyv cítiť aj  v interiéri, kde pribudol centrálny systém Touch Pro Duo pozostávajúci z dvoch desaťpalcových dotykových obrazoviek. Ďalšia tvorí digitálny prístrojový panel za upraveným volantom.

V rámci faceliftu dostal Range Rover Sport doteraz neponúkanú motorizáciu, ktorá je tou najhorúcejšou novinkou. Ide totiž o úplne prvý plug-in hybrid z dielne britskej značky. Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s maximom 221 kW (300 k) v ňom spolupracuje s elektromotorom dosahujúcim 85 kW (115 k), pohonný systém produkuje spoločný výkon 297 kW (404 k) a krútiaci moment 640 Nm.

Do modelového radu pribudol plug-in hybrid so štítkom P400e 43 fotografií v galérii Do modelového radu pribudol plug-in hybrid so štítkom P400e Zdroj: Range Rover

Variant nesúci označenie P400e sa na stovku dostane za 6,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 221 km/h. V režime využívajúcom čisto elektrickú silu je tempo obmedzené na 137 km/h. Nový model má byť napriek svojmu výkonu veľmi úsporný, ako kombinovanú spotrebu výrobca uvádza 2,8 litra na sto kilometrov. V prípade potreby ponúkne SUV aj 51-kilometrový dojazd na elektrinu. Tieto technológie ho však o schopnosti terénneho automobilu nepripravia a tak sa môžete napríklad v pokoji brodiť v 85 centimetrov hlbokej vode. Mimochodom, port na nabíjanie sa skrýva v maske chladiča za logom britského výrobcu.

Nezabudlo sa ani na najsilnejší model vyvíjaný divíziou Special Vehicle Operations. Je ním monštrum s prívlastkom SVR, ktoré sa menilo dizajnovo i technicky. Jeho predný nárazník má zväčšené priestory pre nasávanie vzduchu lemované uhlíkovými vláknami. Dominantou tváre auta je karbónová kapota, ktorá je po stranách lakovaná vo farbe vozidla a jej odhalený stred nadväzuje na masku.  Pribudli na nej tiež veľké otvory vedúce vzduch od motora. Na zadnej strane nájdeme vynovený nárazník s párom zdvojených koncoviek výfukov.

Špičková verzia je ešte silnejšia, teraz dosahuje výkon 423 kW (575 k) 43 fotografií v galérii Špičková verzia je ešte silnejšia, teraz dosahuje výkon 423 kW (575 k) Zdroj: Range Rover

Pod kapotou naďalej pracuje známy koncernový päťlitrový osemvalec, ktorý prepĺňa kompresor. Prichádza však s výkonom navýšeným o 18 kW na 423 kW (575 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Tieto čísla zariadia zrýchlenie na stovku za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. V interiéri nájdeme nielen už preberané displeje, ale tiež nové sedačky s prezývkou Supersport. Za usadnutie do nich budú musieť v Nemecku záujemcovia zaplatiť minimálne 132 200 eur. Plug-in hybrid tam stojí od 87 100 eur, základ má cenu 64-tisíc.


Najnovšie články
VW: Tu sa bude vyrábať najdrahšie auto v SR

Montáž naznačuje obsah pripravovaných dielov, vidieť v nej môžeme exkluzívne autá, veľkolepé scenérie i neodmysliteľné šialenosti.

The Grand Tour: Druhá séria v plnom prúde

Vodiči majú v krízovej situácii viacero možností, ako upozorniť ostatných účastníkov premávky. Poznáte pravidlá, kedy môžete použiť klaksón? Slovenská polícia...

Polícia radí: Viete, kedy smiete použiť klaksón?

Bezpečnostná agentúra zverejnila početnú várku výsledkov svojich testov, v ktorej po prvýkrát udelila automobilu celkový výsledok 0 hviezdičiek.

Euro NCAP: Jedno vozidlo úplne pohorelo

Pri väčšine hybridných automobilov hrá prím predovšetkým ekológia a nízka spotreba paliva. V tomto prípade je však všetko naruby, s MINI Countryman S E All4 sa...

Test MINI Countryman: Hybrid na športovanie

Koncernový súrodenec typu Arona prichádza do slovenských obchodov so základnou cenou 16 840 eur, piatimi motormi a tromi úrovňami vybavenia.

Volkswagen uvádza do predaja malé SUV

Za prvých 11 mesiacov roka stúpol celkový odbyt vozidiel v Číne o 3,6 % na 25,8 milióna vozidiel, ukázali údaje CAAM.

Predaj áut v Číne vzrástol len mierne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×