Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Range Rover Sport prešiel modernizáciou

Britská automobilka Range Rover si pripravila facelift pre obľúbený model Sport. Viacero prvkov prevzal od svojho menšieho súrodenca s názvom Velar.
43 09.10.2017 / Redakcia AUTO BILD

Pred pár mesiacmi do rodiny Range Rover pribudol prírastok s názvom Velar. Ten si mnohých podmanil najmä vďaka nadčasovému a jednoduchému dizajnu, ktorý je predzvesťou vzhľadu budúcich modelov. Vidieť to na nedávno predstavenej komplexnej modernizácii typu Sport.

Range Rover Sport sa vo viacerých prvkoch inšpiroval typom Velar 43 fotografií v galérii Range Rover Sport sa vo viacerých prvkoch inšpiroval typom Velar Zdroj: Range Rover

Veľké britské SUV dostalo niekoľko osviežených dizajnových prvkov. Okrem nárazníkov sa zmenili mriežky na blatníkoch i kapote, disky kolies, ale tiež maska chladiča a grafika svetiel, ktoré sú štandardne diódové na oboch koncoch karosérie. Najmä tvar predných s technológiou Matrix Pixel pripomína spomínaný Velar. Jeho vplyv cítiť aj  v interiéri, kde pribudol centrálny systém Touch Pro Duo pozostávajúci z dvoch desaťpalcových dotykových obrazoviek. Ďalšia tvorí digitálny prístrojový panel za upraveným volantom.

V rámci faceliftu dostal Range Rover Sport doteraz neponúkanú motorizáciu, ktorá je tou najhorúcejšou novinkou. Ide totiž o úplne prvý plug-in hybrid z dielne britskej značky. Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s maximom 221 kW (300 k) v ňom spolupracuje s elektromotorom dosahujúcim 85 kW (115 k), pohonný systém produkuje spoločný výkon 297 kW (404 k) a krútiaci moment 640 Nm.

Do modelového radu pribudol plug-in hybrid so štítkom P400e 43 fotografií v galérii Do modelového radu pribudol plug-in hybrid so štítkom P400e Zdroj: Range Rover

Variant nesúci označenie P400e sa na stovku dostane za 6,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 221 km/h. V režime využívajúcom čisto elektrickú silu je tempo obmedzené na 137 km/h. Nový model má byť napriek svojmu výkonu veľmi úsporný, ako kombinovanú spotrebu výrobca uvádza 2,8 litra na sto kilometrov. V prípade potreby ponúkne SUV aj 51-kilometrový dojazd na elektrinu. Tieto technológie ho však o schopnosti terénneho automobilu nepripravia a tak sa môžete napríklad v pokoji brodiť v 85 centimetrov hlbokej vode. Mimochodom, port na nabíjanie sa skrýva v maske chladiča za logom britského výrobcu.

Nezabudlo sa ani na najsilnejší model vyvíjaný divíziou Special Vehicle Operations. Je ním monštrum s prívlastkom SVR, ktoré sa menilo dizajnovo i technicky. Jeho predný nárazník má zväčšené priestory pre nasávanie vzduchu lemované uhlíkovými vláknami. Dominantou tváre auta je karbónová kapota, ktorá je po stranách lakovaná vo farbe vozidla a jej odhalený stred nadväzuje na masku.  Pribudli na nej tiež veľké otvory vedúce vzduch od motora. Na zadnej strane nájdeme vynovený nárazník s párom zdvojených koncoviek výfukov.

Špičková verzia je ešte silnejšia, teraz dosahuje výkon 423 kW (575 k) 43 fotografií v galérii Špičková verzia je ešte silnejšia, teraz dosahuje výkon 423 kW (575 k) Zdroj: Range Rover

Pod kapotou naďalej pracuje známy koncernový päťlitrový osemvalec, ktorý prepĺňa kompresor. Prichádza však s výkonom navýšeným o 18 kW na 423 kW (575 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Tieto čísla zariadia zrýchlenie na stovku za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. V interiéri nájdeme nielen už preberané displeje, ale tiež nové sedačky s prezývkou Supersport. Za usadnutie do nich budú musieť v Nemecku záujemcovia zaplatiť minimálne 132 200 eur. Plug-in hybrid tam stojí od 87 100 eur, základ má cenu 64-tisíc.


Najnovšie články
Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom

Výrobca airbagov Takata síce zbankrotoval, do problémy s jeho airbagmi stále pretrvávajú. Automobilky totiž musia kompenzovať poškodených zákazníkov...

Ford odškodní klientov pre airbagy Takata

Na Slovensku často vznikajú aj fascinujúce veci, na ktoré môžeme byť hrdí. Jedným z nich môže byť znovuzrodenie Tatry 603X Coupé, ktorá sa mohla stať jedným...

Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×