Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Range Rover Sport prešiel modernizáciou

Britská automobilka Range Rover si pripravila facelift pre obľúbený model Sport. Viacero prvkov prevzal od svojho menšieho súrodenca s názvom Velar.
43 09.10.2017 / Redakcia AUTO BILD

Pred pár mesiacmi do rodiny Range Rover pribudol prírastok s názvom Velar. Ten si mnohých podmanil najmä vďaka nadčasovému a jednoduchému dizajnu, ktorý je predzvesťou vzhľadu budúcich modelov. Vidieť to na nedávno predstavenej komplexnej modernizácii typu Sport.

Range Rover Sport sa vo viacerých prvkoch inšpiroval typom Velar 43 fotografií v galérii Range Rover Sport sa vo viacerých prvkoch inšpiroval typom Velar Zdroj: Range Rover

Veľké britské SUV dostalo niekoľko osviežených dizajnových prvkov. Okrem nárazníkov sa zmenili mriežky na blatníkoch i kapote, disky kolies, ale tiež maska chladiča a grafika svetiel, ktoré sú štandardne diódové na oboch koncoch karosérie. Najmä tvar predných s technológiou Matrix Pixel pripomína spomínaný Velar. Jeho vplyv cítiť aj  v interiéri, kde pribudol centrálny systém Touch Pro Duo pozostávajúci z dvoch desaťpalcových dotykových obrazoviek. Ďalšia tvorí digitálny prístrojový panel za upraveným volantom.

V rámci faceliftu dostal Range Rover Sport doteraz neponúkanú motorizáciu, ktorá je tou najhorúcejšou novinkou. Ide totiž o úplne prvý plug-in hybrid z dielne britskej značky. Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s maximom 221 kW (300 k) v ňom spolupracuje s elektromotorom dosahujúcim 85 kW (115 k), pohonný systém produkuje spoločný výkon 297 kW (404 k) a krútiaci moment 640 Nm.

Do modelového radu pribudol plug-in hybrid so štítkom P400e 43 fotografií v galérii Do modelového radu pribudol plug-in hybrid so štítkom P400e Zdroj: Range Rover

Variant nesúci označenie P400e sa na stovku dostane za 6,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 221 km/h. V režime využívajúcom čisto elektrickú silu je tempo obmedzené na 137 km/h. Nový model má byť napriek svojmu výkonu veľmi úsporný, ako kombinovanú spotrebu výrobca uvádza 2,8 litra na sto kilometrov. V prípade potreby ponúkne SUV aj 51-kilometrový dojazd na elektrinu. Tieto technológie ho však o schopnosti terénneho automobilu nepripravia a tak sa môžete napríklad v pokoji brodiť v 85 centimetrov hlbokej vode. Mimochodom, port na nabíjanie sa skrýva v maske chladiča za logom britského výrobcu.

Nezabudlo sa ani na najsilnejší model vyvíjaný divíziou Special Vehicle Operations. Je ním monštrum s prívlastkom SVR, ktoré sa menilo dizajnovo i technicky. Jeho predný nárazník má zväčšené priestory pre nasávanie vzduchu lemované uhlíkovými vláknami. Dominantou tváre auta je karbónová kapota, ktorá je po stranách lakovaná vo farbe vozidla a jej odhalený stred nadväzuje na masku.  Pribudli na nej tiež veľké otvory vedúce vzduch od motora. Na zadnej strane nájdeme vynovený nárazník s párom zdvojených koncoviek výfukov.

Špičková verzia je ešte silnejšia, teraz dosahuje výkon 423 kW (575 k) 43 fotografií v galérii Špičková verzia je ešte silnejšia, teraz dosahuje výkon 423 kW (575 k) Zdroj: Range Rover

Pod kapotou naďalej pracuje známy koncernový päťlitrový osemvalec, ktorý prepĺňa kompresor. Prichádza však s výkonom navýšeným o 18 kW na 423 kW (575 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Tieto čísla zariadia zrýchlenie na stovku za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. V interiéri nájdeme nielen už preberané displeje, ale tiež nové sedačky s prezývkou Supersport. Za usadnutie do nich budú musieť v Nemecku záujemcovia zaplatiť minimálne 132 200 eur. Plug-in hybrid tam stojí od 87 100 eur, základ má cenu 64-tisíc.


Najnovšie články
Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×