Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Polo: Golf má vážného konkurenta

PRVÁ JAZDA Polo vstupuje do šiestej kapitoly úspešného príbehu. Po novom prichádza v podstate ako skutočné „dospelácke“ auto – porovnanie s prvou generáciou doslova vyráža dych. Ešte šokujúcejšia je jeho podobnosť s legendárnym modelom Golf.
68 34 príspevkov 22.09.2017 / Filip Kadlečík

Jednou z prvých asociácií, ktorá väčšine motoristov napadne pri zmienke o značke Volkswagen, je model Golf. Milióny predaných kusov a desaťročia úspešného pôsobenia na trhu hovoria jasnou rečou – wolfsburgský kompakt je žijúcou legendou. V jeho tieni mu však už dekády rastie silný súper.

Nové Polo nás rozhodne zaujalo - ide o moderné auto, ktoré za adekvátne peniaze ponúka veľký vnútorný priestor, no zároveň si zachováva agilitu 68 fotografií v galérii Nové Polo nás rozhodne zaujalo - ide o moderné auto, ktoré za adekvátne peniaze ponúka veľký vnútorný priestor, no zároveň si zachováva agilitu Zdroj: Filip Kadlečík

Volkswagen Polo je v prichádzajúcej šiestej generácii dospelým autom, ktoré má potenciál zastať aj úlohu rodinného vozidla. Do tejto pozície ho pasuje nielen technologická vyspelosť, komfort či ponuka agregátov, ale najmä bohatý vnútorný priestor. Polo už  viac jednoducho nie je malým autom.

Drobec, ktorý dorástol do vyššej ligy

V porovnaní s prvou generáciou, ktorá svetlo sveta uzrela v roku 1975, je dlhšie o 553 mm, širšie o 192 mm a jeho rázvor je väčší o celých 229 mm. Premietnuté do reality, kabína malého hatchbacku s logom VW na kapote poskytne dostatok miesta i štyrom dospelým cestujúcim.

Prednej časti dominujú diódové trubice denného svietenia, ktoré nečakane dostali vlnku 68 fotografií v galérii Prednej časti dominujú diódové trubice denného svietenia, ktoré nečakane dostali vlnku Zdroj: Filip Kadlečík

Príliš obmedzovať sa pritom nebudú musieť ani z hľadiska batožinového priestoru. „Jednotkové“ Polo ponúkalo kapacitu 238 l, testované sa vyhuplo až na 351 l. To znamená, že z hľadiska priestoru pre posádku či batožinu sa zaraďuje do teritória hatchbackov, kde poľuje aj nedávno modernizovaný Golf – jeho kufor je v základnom usporiadaní objemnejší len o 29 litrov.

Rozdiely vonkajších rozmerov sú pritom markantné. Tento zázrak treba pripísať na vrub modulárnej platforme s označením MQB A0, na ktorú aktuálne nabiehajú automobily nižších segmentov naprieč celým portfóliom koncernu VW. Pochváliť sa ním môže napríklad aj Seat Ibiza či Arona, v najbližších rokoch na jej základoch vznikne aj nová Škoda Fabia.

Zadná časť prešla v porovnaní  s prednou menej výraznými  zmenami. Odlišná je nejmä  architektúra  koncových svetiel 68 fotografií v galérii Zadná časť prešla v porovnaní s prednou menej výraznými zmenami. Odlišná je nejmä architektúra koncových svetiel Zdroj: Filip Kadlečík

Wolfsburg však pri tvorbe nového Pola nemyslel len na posádku. Dôraz sa kládol aj na pracovisko vodiča. Najvýraznejším dokladom tohto tvrdenia je prítomnosť druhej generácie prístrojovej dosky s označením Active Info Display. Drobec ho dostal ako vôbec prvé koncernové vozidlo.

Displej aj miesto prístrojovky

V porovnaní so staršou verziou digitálnej prístrojovky disponuje novšia podstatne vyšším rozlíšením a krajšími animáciami. Má tri základné režimy zobrazenia – s budíkmi a futuristickými lichobežníkmi, posledné je určené len na navigáciu. Vtedy sa celý panel zmení na interaktívnu mapu s uhlopriečkou 11,7“. Stratiť sa v takto vybavenom aute je takmer nemožné.

Kompakt bol vybavený balíkom Beats Audio, ktorý pridáva audio s výkonom 300 W. Podstatné však je, že vyzerá výborne – chválime použitie matných dekorov 68 fotografií v galérii Kompakt bol vybavený balíkom Beats Audio, ktorý pridáva audio s výkonom 300 W. Podstatné však je, že vyzerá výborne – chválime použitie matných dekorov Zdroj: Filip Kadlečík

Ak nepatríte medzi fanúšikov digitalizácie, siahnuť môžete aj po analógových „budíkoch“. Tie sú skombinované s veľkým displejom, pomocou ktorého možno ovládať médiá, telefón, navigáciu či iné elementy vozidla. Pri práci s nimi zohráva dôležitú úlohu aj výborne tvarovaný volant. Jeho multifunknčné tlačidlá sú rozhraním medzi vodičom a informačno-zábavným systémom Pola.

Odhliadnuc od toho, či Polo je alebo nie je, vybavené príplatkovým Active Info displejom, zohráva kľúčovú úlohu najmä zobrazovacia jednotka umiestnená na vrchole centrálneho panelu. Tá má uhlopriečku 8“ a je plne dotyková. Našťastie, Volkswagen v nej zachoval aspoň dva hardvérové otočné ovládače. 68 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík Štandardná prístrojová doska je viac než dostatočná, za príplatok však Polo môže ako prvé koncernové auto disponovať aj druhou generáciou digitálnej, ktorá má niekoľko režimov zobrazenia. 68 fotografií v galérii Štandardná prístrojová doska je viac než dostatočná, za príplatok však Polo môže ako prvé koncernové auto disponovať aj druhou generáciou digitálnej, ktorá má niekoľko režimov zobrazenia. Zdroj: Filip Kadlečík

Jeden z nich slúži na nastavovanie hlasitosti, druhý zasa na orientáciu v menu, resp. odďaľovanie a približovanie mapy navigácie. Pozitívom displeja je najmä jeho pozícia – je dostatočne vysoko na to, aby vodič pri práci s ním či napríklad sledovaní mapy nemusel spúšťať oči z vozovky.

Volkswagen Polo: Šiesta evolúcia odhalená

Nemecký hatchback narástol takmer vo všetkých smeroch. Dostal vylepšený digitálny prístrojový štít a prichádza aj vo verzii GTI s dvojlitrovým motorom.

Výduchy klimatizácie sú z toho dôvodu až pod veľkým displejom. Ešte o niečo nižšie je panel, ktorým sa nastavuje teplota vo vozidle a ďalšie funkcie súvisiace s cirkuláciou vzduchu. Mimochodom, Polo disponuje aj indukčnou nabíjačkou na smartfóny – káble teda nemusia byť nutnosťou.

Dobrý podvozok a motor na každý deň

Napriek všetkým danostiam by však tvrdenie, že Polo je dobrým adeptom „len“ na rodinné auto, bolo krivdou. Má výborne nastavený podvozok, ktorý si rozumie aj so štýlovými 16“ diskami kolies. Jeho charakteristiky sú neutrálne – zvláda dynamickú jazdu, ale s rovnakou istotou vás prevezie aj cez nepohodu slovenských ciest. Po skúsenostiach so sesterským modelom Ibiza by sme však na toto auto väčšie než 16“ disky radšej nemontovali. Sedemnástky či nebodaj osemnástky už tlmičom dajú zabrať podstatne viac.

V zážihovej ponuke sa nachádzajú tri trojvalce. Jeden spaľuje aj CNG, dva len benzín. Jeden z nich je atmosférický a ďalší sa môže pochváliť vyšším výkonom a prepĺňaním. 68 fotografií v galérii V zážihovej ponuke sa nachádzajú tri trojvalce. Jeden spaľuje aj CNG, dva len benzín. Jeden z nich je atmosférický a ďalší sa môže pochváliť vyšším výkonom a prepĺňaním. Zdroj: Filip Kadlečík

V prípade, že patríte medzi vodičov, ktorí preferujú športovú jazdu, určite by sme vám z ponuky trojvalcov odporučili siahnuť po agregáte 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k).  S ním má kompakt slušnú dynamiku. Väčšinu kilometrov sme počas prvej jazdy strávili v Pole trojvalcom naladeným na 70 kW (95 k), ktorý bol spriahnutý s päťstupňovým manuálom.

Túto kombináciu pasujeme za dobrú možnosť na denné „približovanie“ do práce. Prevodovka má dlhé prevody, čo síce uberá na mrštnosti vozidla, zato však je schopné jazdiť so spotrebou ľahko nad 5,0 l/100 km, pričom vodič nemusí zbytočne často preraďovať. Výhoda dlhšieho sprevodovania sa prejaví aj na diaľnici – pri rýchlosti 130 km/h točí motor približne 2 900 ot./min a v kabíne je stále ticho.

Najväčší tromf Pola? V porovnaní s konkurenciou je ním jednoznačne batožinový priestor. Objem 351 litrov prekonáva aj niekoľko kompaktných hatchbackov, ktoré slúžia na rodinné účely 68 fotografií v galérii Najväčší tromf Pola? V porovnaní s konkurenciou je ním jednoznačne batožinový priestor. Objem 351 litrov prekonáva aj niekoľko kompaktných hatchbackov, ktoré slúžia na rodinné účely Zdroj: Filip Kadlečík

Inak však agregát športovou náturou podľa očakávaní neohúri. Ak však jazdíte pokojne a zo zásady sa nenáhlite, testovaná pohonná jednotka pre vás bude vynikajúcou voľbou. Navyše, pre tých skutočne rýchlych čoskoro pribudne aj variant GTI. Jeho dvojliter má ponúkať až 147 kW (200 k).

Nečakaný konkurent pre Golf

Automobil sa nám ako celok páčil. Miestami nám prekážala len typická konzervatívnosť. Vidieť ju napríklad na digitálnej prístrojovke – jej grafika mohla byť odvážnejšia. Volkswagen Polo vstupuje do šiesteho pokračovania jeho histórie tou správnou nohou. Ponúka vynikajúci mix technológií, vnútorného priestoru a príjemných jazdných vlastností.

Volkswagen Polo s testovaným motorom by sme pasovali do úlohy každodenného služobníka - ponúka priestranný interiér s bohatou výbavou, rozumnú spotrebu a adekvátnu dynamiku 68 fotografií v galérii Volkswagen Polo s testovaným motorom by sme pasovali do úlohy každodenného služobníka - ponúka priestranný interiér s bohatou výbavou, rozumnú spotrebu a adekvátnu dynamiku Zdroj: Filip Kadlečík

Navyše, o chvíľu sa do ponuky dostane aj moderná jednotka 1,5 TSI. Od aktuálneho Golfa ho delí predovšetkým užšia paleta agregátov či technických vychytávok - z hľadiska priestorovej ponuky je mu až nebezpečne blízko. Wolfsburg svojej legende postavil zaujímavého a veľmi schopného konkurenta v rámci rovnakej firmy.


Najnovšie články
Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×