Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

FOTO
Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných prvkov. Reklama však nie vždy reflektuje realitu.
45 46 príspevkov 20.09.2017 / Filip Kadlečík

O priepastných rozdieloch medzi svetom reklamy a realitou sme písali už pred niekoľkými týždňami. Vtedy sme sa zamerali predovšetkým na nemecké automobilky. Tentokrát sa na zúbok pozeráme japonským výrobcom. Aj automobilky z ďalekých kútov Ázie totiž robia veľké rozdiely medzi základnou a plnou výbavou.

Toyota Yaris je žiarivým príkladom rozdielov medzi základnou a vrcholnou verziou. V galérii je vždy zobrazená najskôr základná a potom plná výbava 45 fotografií v galérii Toyota Yaris je žiarivým príkladom rozdielov medzi základnou a vrcholnou verziou. V galérii je vždy zobrazená najskôr základná a potom plná výbava Zdroj: Filip Kadlečík

Ako obyčajne, v závislosti od ceny sa menia nielen farby a štýly lakovania karosérie, ale napríklad aj disky kolies či po novom úroveň svetlometov. V extrémnych prípadoch model začína s bežnými halogénovými svetlami, na strednej úrovni ponúka bi-xenónové výbojky a v najvyššom vyhotovení ich ešte kombinuje s LED technológiou.

Rozdiely sú markantné aj pri pohľade do kabíny. Japonci drahšie vyhotovenie spravidla odlišujú širším vencom volantu s koženým prešívaním, väčším displejom infotainmentu, duálnou klimatizáciou či voľbou odlišných materiálov. Niektoré vozidlá sa v dôsledku toho zmenia aj z hľadiska dizajnu, pri iných má voľba výbavového stupňa vplyv len na funkčnosť interiérových prvkov.

>>> Kompletný prehľad japonských vozidiel nájdete vo veľkej galérii <<<

Samozrejme, veľké odchýlky sa dejú aj na poli technológií. Tie sú však zvyčajne nebadateľné. V prípade takého Nissanu Qashqai je však jednoznačne vidieť, že znak verzie Visia je jednoduchý, zatiaľ čo variant Tekna+ už v strede čelnej masky pod logom automobilky ukrýva dištančný radar.

V každom prípade - takýto postup automobilkám v podstate nemožno zazlievať. Svoje produkty prezentujú len v tom najlepšom svetle. Na druhú stranu, tento fakt si musí uvedomiť aj zákazník. Často totiž túži po verzii, ktorá je doslova zbytočne prezdobená a to len preto, že ju videl v reklame. Odlišná realita však potom môže fungovať ako studená sprcha.

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely...

Od ideálneho sveta televíznych spotov totiž môže byť na míle vzdialená. Na záver treba podotknúť, že producenti Suzuki, Mitsubishi či iné japonské automobilky sa v tomto zozname nenachádzajú kvôli faktu, že neponúkajú moderný online konfigurátor. Dostať sa teda k reprezentatívnym snímkam základného vyhotovenia je takmer nemožné.


Najnovšie články
Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol

V dnešnom svete už Subaru WRX STi pôsobí ako vystrihnuté z inej dimenzie. Je drsné, tvrdé a extrém z neho cítiť na každom centimetri jazdy. Z tohto auta môžete...

Test Subaru WRX STi: Auto z inej galaxie

Ford Mustang, Dodge Challenger a Chevrolet Corvette sú už legendami motoristickej histórie. Toto je vývoj najznámejších musclecars na sérii krátkych videí.

Americké legendy: História v krátkom videu

Dvojdverová novinka má povedomý dizajn aj interiér, dostala však karbónovú karosériu a štvorvalec doplnený dvomi elektromotormi.

Polestar 1: Hybridné kupé má 600 koní

Fabrické vyhotovenie spaľujúce benzín i ropný plyn disponuje základným trojvalcom s výkonom 60 kW (81 k) a 36-litrovou nádržou na ropný plyn.

Opel Crossland X prichádza vo verzii LPG
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×