Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

FOTO
Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných prvkov. Reklama však nie vždy reflektuje realitu.
45 45 príspevkov 20.09.2017 / Filip Kadlečík

O priepastných rozdieloch medzi svetom reklamy a realitou sme písali už pred niekoľkými týždňami. Vtedy sme sa zamerali predovšetkým na nemecké automobilky. Tentokrát sa na zúbok pozeráme japonským výrobcom. Aj automobilky z ďalekých kútov Ázie totiž robia veľké rozdiely medzi základnou a plnou výbavou.

Toyota Yaris je žiarivým príkladom rozdielov medzi základnou a vrcholnou verziou. V galérii je vždy zobrazená najskôr základná a potom plná výbava 45 fotografií v galérii Toyota Yaris je žiarivým príkladom rozdielov medzi základnou a vrcholnou verziou. V galérii je vždy zobrazená najskôr základná a potom plná výbava Zdroj: Filip Kadlečík

Ako obyčajne, v závislosti od ceny sa menia nielen farby a štýly lakovania karosérie, ale napríklad aj disky kolies či po novom úroveň svetlometov. V extrémnych prípadoch model začína s bežnými halogénovými svetlami, na strednej úrovni ponúka bi-xenónové výbojky a v najvyššom vyhotovení ich ešte kombinuje s LED technológiou.

Rozdiely sú markantné aj pri pohľade do kabíny. Japonci drahšie vyhotovenie spravidla odlišujú širším vencom volantu s koženým prešívaním, väčším displejom infotainmentu, duálnou klimatizáciou či voľbou odlišných materiálov. Niektoré vozidlá sa v dôsledku toho zmenia aj z hľadiska dizajnu, pri iných má voľba výbavového stupňa vplyv len na funkčnosť interiérových prvkov.

>>> Kompletný prehľad japonských vozidiel nájdete vo veľkej galérii <<<

Samozrejme, veľké odchýlky sa dejú aj na poli technológií. Tie sú však zvyčajne nebadateľné. V prípade takého Nissanu Qashqai je však jednoznačne vidieť, že znak verzie Visia je jednoduchý, zatiaľ čo variant Tekna+ už v strede čelnej masky pod logom automobilky ukrýva dištančný radar.

V každom prípade - takýto postup automobilkám v podstate nemožno zazlievať. Svoje produkty prezentujú len v tom najlepšom svetle. Na druhú stranu, tento fakt si musí uvedomiť aj zákazník. Často totiž túži po verzii, ktorá je doslova zbytočne prezdobená a to len preto, že ju videl v reklame. Odlišná realita však potom môže fungovať ako studená sprcha.

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely...

Od ideálneho sveta televíznych spotov totiž môže byť na míle vzdialená. Na záver treba podotknúť, že producenti Suzuki, Mitsubishi či iné japonské automobilky sa v tomto zozname nenachádzajú kvôli faktu, že neponúkajú moderný online konfigurátor. Dostať sa teda k reprezentatívnym snímkam základného vyhotovenia je takmer nemožné.


Najnovšie články
Predaj áut v Číne vzrástol len mierne

Pri opise apetítu automobilov sa zväčša používa sloveso “spotrebuje”, pri týchto autách je však úplne na mieste aj vyjadrenie “zožerie”. Živiť výkonný stroj...

Číry luxus: Moderné autá s najväčšou spotrebou

Druhá generácia japonského SUV je výborná na ceste i mimo nej. V teréne dokáže vďaka štedrej svetlej výške a režimu X-Mode prekvapujúco veľa.

Subaru XV: Schopnejšie, než by ste čakali

Mladá Boleslav pripravila špeciálnu verziu hatchbacku odkazujúcu na pretekára. Má špecifické farby, bohaté vybavenie a najmä motor 1.4 TSI.

Škoda Fabia dostala najrýchlejší variant

Mercedes-Benz ukázal interiér chystaného off-roadu. Podľa očakávania sa v ňom objavilo duo veľkých displejov, ktoré však nebude štandardom.

Kabína novej triedy G oficiálne odhalená

Dacia uvádza do slovenských obchodov novú verziu svojho populárneho SUV. Ponúkať ju bude v štyroch úrovniach a s piatimi motormi.

Duster druhej generácie prichádza na trh

Úrad rozhodol o zvolaní áut do servisov ešte 8. decembra. V celom svete sa zvolávanie týka 57 600 vozidiel, z toho 25 800 v Nemecku.

Pre emisie musí do servisov aj VW Touareg
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×