Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

FOTO
Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných prvkov. Reklama však nie vždy reflektuje realitu.
45 45 príspevkov 20.09.2017 / Filip Kadlečík

O priepastných rozdieloch medzi svetom reklamy a realitou sme písali už pred niekoľkými týždňami. Vtedy sme sa zamerali predovšetkým na nemecké automobilky. Tentokrát sa na zúbok pozeráme japonským výrobcom. Aj automobilky z ďalekých kútov Ázie totiž robia veľké rozdiely medzi základnou a plnou výbavou.

Toyota Yaris je žiarivým príkladom rozdielov medzi základnou a vrcholnou verziou. V galérii je vždy zobrazená najskôr základná a potom plná výbava 45 fotografií v galérii Toyota Yaris je žiarivým príkladom rozdielov medzi základnou a vrcholnou verziou. V galérii je vždy zobrazená najskôr základná a potom plná výbava Zdroj: Filip Kadlečík

Ako obyčajne, v závislosti od ceny sa menia nielen farby a štýly lakovania karosérie, ale napríklad aj disky kolies či po novom úroveň svetlometov. V extrémnych prípadoch model začína s bežnými halogénovými svetlami, na strednej úrovni ponúka bi-xenónové výbojky a v najvyššom vyhotovení ich ešte kombinuje s LED technológiou.

Rozdiely sú markantné aj pri pohľade do kabíny. Japonci drahšie vyhotovenie spravidla odlišujú širším vencom volantu s koženým prešívaním, väčším displejom infotainmentu, duálnou klimatizáciou či voľbou odlišných materiálov. Niektoré vozidlá sa v dôsledku toho zmenia aj z hľadiska dizajnu, pri iných má voľba výbavového stupňa vplyv len na funkčnosť interiérových prvkov.

>>> Kompletný prehľad japonských vozidiel nájdete vo veľkej galérii <<<

Samozrejme, veľké odchýlky sa dejú aj na poli technológií. Tie sú však zvyčajne nebadateľné. V prípade takého Nissanu Qashqai je však jednoznačne vidieť, že znak verzie Visia je jednoduchý, zatiaľ čo variant Tekna+ už v strede čelnej masky pod logom automobilky ukrýva dištančný radar.

V každom prípade - takýto postup automobilkám v podstate nemožno zazlievať. Svoje produkty prezentujú len v tom najlepšom svetle. Na druhú stranu, tento fakt si musí uvedomiť aj zákazník. Často totiž túži po verzii, ktorá je doslova zbytočne prezdobená a to len preto, že ju videl v reklame. Odlišná realita však potom môže fungovať ako studená sprcha.

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely...

Od ideálneho sveta televíznych spotov totiž môže byť na míle vzdialená. Na záver treba podotknúť, že producenti Suzuki, Mitsubishi či iné japonské automobilky sa v tomto zozname nenachádzajú kvôli faktu, že neponúkajú moderný online konfigurátor. Dostať sa teda k reprezentatívnym snímkam základného vyhotovenia je takmer nemožné.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×