Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz EQA: Druhý člen rodiny

AUTOSALÓN
Kompaktný hatchback by mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A, má poháňané obe nápravy a dosahuje výkon vyše 200 kW (272 k).
15 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Pod vlajkou trojcípej hviezdy na frankfurtskom autosalóne je momentálne rušno, o čo sa pričinila najmä premiéra hyperšportu Project One s technológiou F1. Nejde však o jediného debutanta Mercedes-Benz. Obdobne dôležitou novinkou je koncept EQA, druhý člen vznikajúcej elektricky poháňanej rodiny. Tú vlani v Paríži inaugurovala štúdia SUV menom Generation EQ.

Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov 15 fotografií v galérii Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov Zdroj: AUTO BILD

Použitím písmena A v názve novinky automobilka naznačuje zaradenie v rámci jednotlivých segmentov. Ide o kompaktný hatchback, ktorý by v budúcnosti mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A. Jeho trojdverová karoséria disponuje pomerne čistými líniami s jasným dôrazom na vizuálnu dynamiku. Štylisticky nadväzuje na minuloročný koncept, zhodných rysov je viacero.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Podobne ako spomínané SUV má novinka imitáciu masky chladiča, ktorá plynulo prechádza do pomerne štíhlych LED svetlometov. Spoločným motívom sú tiež prepojené diódy na opačnej strane karosérie. Obe osvetľovacie jednotky však majú v tomto prípade väčšiu plochu a vyzerajú o niečo hodnovernejšie. Zaujímavá je spomínaná náhrada za gril. V skutočnosti totiž ide o displej, ktorý mení svoj vzhľad podľa zvoleného režimu. V prípade módu Sport Plus pripomína dizajn Panamericana.

Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch 15 fotografií v galérii Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch Zdroj: Mercedes-Benz

Do interiéru nás Mercedes-Benz nepustil a o technike prezradil zopár základných rysov. Elektromobil má poháňané obe nápravy. Dosahuje najvyšší výkon vyše 200 kW (272 k), pričom jeho pohon čerpá energiu z batérie s kapacitou 60 kWh. Vďaka nej by štúdia EQA mala byť schopná prejsť asi 400 kilometrov na jedno nabitie. Zatiaľ je otázne, či sa tieto parametre pretavia do reality. Stuttgart však v najbližších piatich rokoch plánuje uviesť na trh desať rýdzo elektrických áut a tento kompakt asi bude jedným z nich.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×