Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz EQA: Druhý člen rodiny

AUTOSALÓN
Kompaktný hatchback by mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A, má poháňané obe nápravy a dosahuje výkon vyše 200 kW (272 k).
15 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Pod vlajkou trojcípej hviezdy na frankfurtskom autosalóne je momentálne rušno, o čo sa pričinila najmä premiéra hyperšportu Project One s technológiou F1. Nejde však o jediného debutanta Mercedes-Benz. Obdobne dôležitou novinkou je koncept EQA, druhý člen vznikajúcej elektricky poháňanej rodiny. Tú vlani v Paríži inaugurovala štúdia SUV menom Generation EQ.

Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov 15 fotografií v galérii Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov

Použitím písmena A v názve novinky automobilka naznačuje zaradenie v rámci jednotlivých segmentov. Ide o kompaktný hatchback, ktorý by v budúcnosti mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A. Jeho trojdverová karoséria disponuje pomerne čistými líniami s jasným dôrazom na vizuálnu dynamiku. Štylisticky nadväzuje na minuloročný koncept, zhodných rysov je viacero.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Podobne ako spomínané SUV má novinka imitáciu masky chladiča, ktorá plynulo prechádza do pomerne štíhlych LED svetlometov. Spoločným motívom sú tiež prepojené diódy na opačnej strane karosérie. Obe osvetľovacie jednotky však majú v tomto prípade väčšiu plochu a vyzerajú o niečo hodnovernejšie. Zaujímavá je spomínaná náhrada za gril. V skutočnosti totiž ide o displej, ktorý mení svoj vzhľad podľa zvoleného režimu. V prípade módu Sport Plus pripomína dizajn Panamericana.

Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch 15 fotografií v galérii Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch

Do interiéru nás Mercedes-Benz nepustil a o technike prezradil zopár základných rysov. Elektromobil má poháňané obe nápravy. Dosahuje najvyšší výkon vyše 200 kW (272 k), pričom jeho pohon čerpá energiu z batérie s kapacitou 60 kWh. Vďaka nej by štúdia EQA mala byť schopná prejsť asi 400 kilometrov na jedno nabitie. Zatiaľ je otázne, či sa tieto parametre pretavia do reality. Stuttgart však v najbližších piatich rokoch plánuje uviesť na trh desať rýdzo elektrických áut a tento kompakt asi bude jedným z nich.


Najnovšie články
McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Nemecká firma prezentovala ďalšiu verziu vozidla, ktorá svoju podstatu prezrádza názvom MHX 800. Z osemvalca vyžmýkal špecialista presne 605 kW (823 k).

Monštruózne BMW dostalo ešte viac výkonu

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Podľa spravodajského servera portfolio.hu kabinet už pracuje na príprave zákona o tzv. e-mobilite i jeho vykonávacích predpisoch.

Maďarská vláda nakúpi 200 elektromobilov

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 20. septembra 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Omladený Citroën C-Elysée sme už testovali v jeho benzínovej verzii, teraz nadišiel čas na výkonnejší a drahší naftiak. Oplatí sa zvážiť kúpu tohto dostupného...

Test Citroën C-Elysée: Dvojitá úspora s naftou?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×