Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz EQA: Druhý člen rodiny

AUTOSALÓN
Kompaktný hatchback by mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A, má poháňané obe nápravy a dosahuje výkon vyše 200 kW (272 k).
15 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Pod vlajkou trojcípej hviezdy na frankfurtskom autosalóne je momentálne rušno, o čo sa pričinila najmä premiéra hyperšportu Project One s technológiou F1. Nejde však o jediného debutanta Mercedes-Benz. Obdobne dôležitou novinkou je koncept EQA, druhý člen vznikajúcej elektricky poháňanej rodiny. Tú vlani v Paríži inaugurovala štúdia SUV menom Generation EQ.

Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov 15 fotografií v galérii Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov

Použitím písmena A v názve novinky automobilka naznačuje zaradenie v rámci jednotlivých segmentov. Ide o kompaktný hatchback, ktorý by v budúcnosti mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A. Jeho trojdverová karoséria disponuje pomerne čistými líniami s jasným dôrazom na vizuálnu dynamiku. Štylisticky nadväzuje na minuloročný koncept, zhodných rysov je viacero.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Podobne ako spomínané SUV má novinka imitáciu masky chladiča, ktorá plynulo prechádza do pomerne štíhlych LED svetlometov. Spoločným motívom sú tiež prepojené diódy na opačnej strane karosérie. Obe osvetľovacie jednotky však majú v tomto prípade väčšiu plochu a vyzerajú o niečo hodnovernejšie. Zaujímavá je spomínaná náhrada za gril. V skutočnosti totiž ide o displej, ktorý mení svoj vzhľad podľa zvoleného režimu. V prípade módu Sport Plus pripomína dizajn Panamericana.

Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch 15 fotografií v galérii Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch

Do interiéru nás Mercedes-Benz nepustil a o technike prezradil zopár základných rysov. Elektromobil má poháňané obe nápravy. Dosahuje najvyšší výkon vyše 200 kW (272 k), pričom jeho pohon čerpá energiu z batérie s kapacitou 60 kWh. Vďaka nej by štúdia EQA mala byť schopná prejsť asi 400 kilometrov na jedno nabitie. Zatiaľ je otázne, či sa tieto parametre pretavia do reality. Stuttgart však v najbližších piatich rokoch plánuje uviesť na trh desať rýdzo elektrických áut a tento kompakt asi bude jedným z nich.


Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×