Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz EQA: Druhý člen rodiny

AUTOSALÓN
Kompaktný hatchback by mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A, má poháňané obe nápravy a dosahuje výkon vyše 200 kW (272 k).
15 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Pod vlajkou trojcípej hviezdy na frankfurtskom autosalóne je momentálne rušno, o čo sa pričinila najmä premiéra hyperšportu Project One s technológiou F1. Nejde však o jediného debutanta Mercedes-Benz. Obdobne dôležitou novinkou je koncept EQA, druhý člen vznikajúcej elektricky poháňanej rodiny. Tú vlani v Paríži inaugurovala štúdia SUV menom Generation EQ.

Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov 15 fotografií v galérii Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov Zdroj: AUTO BILD

Použitím písmena A v názve novinky automobilka naznačuje zaradenie v rámci jednotlivých segmentov. Ide o kompaktný hatchback, ktorý by v budúcnosti mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A. Jeho trojdverová karoséria disponuje pomerne čistými líniami s jasným dôrazom na vizuálnu dynamiku. Štylisticky nadväzuje na minuloročný koncept, zhodných rysov je viacero.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Podobne ako spomínané SUV má novinka imitáciu masky chladiča, ktorá plynulo prechádza do pomerne štíhlych LED svetlometov. Spoločným motívom sú tiež prepojené diódy na opačnej strane karosérie. Obe osvetľovacie jednotky však majú v tomto prípade väčšiu plochu a vyzerajú o niečo hodnovernejšie. Zaujímavá je spomínaná náhrada za gril. V skutočnosti totiž ide o displej, ktorý mení svoj vzhľad podľa zvoleného režimu. V prípade módu Sport Plus pripomína dizajn Panamericana.

Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch 15 fotografií v galérii Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch Zdroj: Mercedes-Benz

Do interiéru nás Mercedes-Benz nepustil a o technike prezradil zopár základných rysov. Elektromobil má poháňané obe nápravy. Dosahuje najvyšší výkon vyše 200 kW (272 k), pričom jeho pohon čerpá energiu z batérie s kapacitou 60 kWh. Vďaka nej by štúdia EQA mala byť schopná prejsť asi 400 kilometrov na jedno nabitie. Zatiaľ je otázne, či sa tieto parametre pretavia do reality. Stuttgart však v najbližších piatich rokoch plánuje uviesť na trh desať rýdzo elektrických áut a tento kompakt asi bude jedným z nich.


Najnovšie články
NDS začne sprejazdňovať križovatku Blatné na D1

Spot zameraný na prezentáciu režimu Corsa ukazuje multimediálny systém s obrázkom vozidla, ktoré bude mať extrémne agresívny vzhľad.

Lamborghini Urus: Super-SUV prezradené

Spor medzi fanúšikmi benzínových a dieselových agregátov je odvekou diskusnou témou. Zdá sa, že v budúcnosti ju môže nahradiť iná. Honda nám ukázala, že vodík...

Jazda s Hondou Clarity: Vodíkové auto v realite

Britské kupé vychádza z hliníkovej platformy väčšieho súrodenca, no prichádza výhradne so štvorlitrovým nemeckým osemvalcom.

Aston Martin Vantage uvádza svieži dizajn

Taliansky výrobca pretekárskeho náradia predstavil ľahké športové vozidlo s karbónovým monokokom a motorom uprostred.

Dallara Stradale: 400 koní a 855 kilogramov

Vizualizácie kalifornskej firmy ukazujú kupé kombinujúce súčasnosť s minulosťou, poháňa ho 500 vzduchom chladených koní.

Singer predstavil ultimátnu retro 911

V kalifornskej metropole spoznáme koncept FT-AC, ktorý zatiaľ zostáva zahalený rúškom tajomstva. Predznamenáva špeciálny Hilux?

Toyota avizuje pre LA drsný off-road
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×