Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 GT3 Touring: Náhrada za 911 R

AUTOSALÓN
Nový balík odkazuje na rovnomenné vybavenie ponúkané v roku 1973 pri legende menom Carrera RS. Automobilka si zaň nepýta žiaden príplatok.
8 8 príspevkov 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Na vlaňajšom ženevskom autosalóne Porsche potešilo mnohých konzervatívnych fanúšikov. Ikonickú deväťstojedenástku predstavilo vo verzii R, ktorá priniesla atmosférických 500 koní a manuálnu prevodovku. Po jej limitovanej sérii tisíc exemplárov sa len tak zaprášilo. Kupé sa okamžite stali zberateľskými kúskami, za ktoré si predajcovia pýtajú astronomické sumy. Výrobca sa situáciu rozhodol riešiť.

Porsche 911 GT3 dostalo vo Frankfurte balík Touring 8 fotografií v galérii Porsche 911 GT3 dostalo vo Frankfurte balík Touring

Frankfurt priniesol v týchto dňoch debut nového balíka Touring pre ostrý model GT3, ktorý je akousi náhradou za vypredané vyhotovenie R. Názvom odkazuje na rovnomenné vybavenie ponúkané v roku 1973 pri legende menom Carrera RS. Jeho najvýraznejším špecifikom je absencia obrovského prítlačného krídla, ktoré nahradil vysúvací kúsok z variantov Carrera so zvýšenou odtrhovou hranou. Namiesto mriežky s ním susedí sieťovina s označením. Kupé okrem toho nemá zatmavené svetlá. Civilnejší vzhľad sa snaží dosiahnuť aj strieborným lemom okien či pochrómovanými koncovkami výfuku, no všetky tieto prvky možno na želanie obliecť späť do čiernej.

Porsche 911 GT3 prináša späť manuál

Zuffenhausen odhalil počas aktuálneho ženevského autosalóna omladený variant kupé so štvorlitrovým motorom.

V interiéri Zuffenhausen upravil materiály. Alcantaru na mnohých plochách nahradila koža, stred sedadiel je čalúnený textilom. Volant má decentne vyznačenú stredovú polohu. Technika sa nemenila, pohon naďalej zabezpečuje štvorlitrový plochý šesťvalec naladený na 368 kW (500 k). K dispozícii je výhradne s manuálnou prevodovkou. Tým sa zásadne líši od klasiky, ktoré od jarného faceliftu ponúka zákazníkom voľbu medzi mechanikou a dvojspojkou PDK. Zrýchlenie z pokoja na stovku za 3,9 sekundy je identické. Maximálna rýchlosť trochu klesla, dosahuje 316 km/h namiesto pôvodných 320 km/h.

Najvýraznejším špecifikom je absencia prítlačného krídla 8 fotografií v galérii Najvýraznejším špecifikom je absencia prítlačného krídla

Porsche 911 GT3 s balíkom Touring si už momentálne možno objednať. Mnohých záujemcov iste poteší, že nemecká automobilka si zaň nepýta žiaden príplatok. Na domácom trhu stojí športové vozidlo rovnakých 152 416 eur ako štandardná gé-té-trojka. A na rozdiel od drahej limitovanej verzie 911 R ide o bežný sériový model, pri ktorom sa netreba obávať rýchleho rozchytania všetkých kusov.


Najnovšie články
NDS potrebuje do roku 2020 ešte 935 mil. eur

Súťaž na tento 4,4-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R3 medzi Tvrdošínom a Nižnou vyhlásila NDS v júli tohto roku. Cenu za práce diaľničiari odhadujú vo výške...

O výstavbu R3 chce súťažiť 13 záujemcov

Anglická automobilka Bentley predstavila v roku 2015 svoje prvé SUV. Bentayga reprezentuje vrchol luxusu vo svojej triede, no úpravca Kahn sa pokúsil jej...

Bentayga v temnom odeve od Kahn Design

Podľa diaľničiarov sa navrhli dva varianty trasovania tunela, ktoré bolo potrebné posúdiť procesom EIA, čiže posúdiť v rámci ich vplyvu na životné prostredie.

Razenie tunela Čebrať sa má obnoviť v januári

Americká šoférka prechádzala cez železničné priecestie, keď tu zrazu rampy začali klesať. Panika ju na chvíľu doslova paralyzovala. Vyriešila situáciu správne?

Takmer ju zrazil vlak: Kde spravila chybu?

Severskú novinku si už možno objednať, do predaja prichádza v dvoch verziách. Portfólio sa má v budúcnosti rozširovať.

Volvo XC40: Kompletizuje švédsku rodinu

Osemvalcový automobil dostal ľahšie výfukové potrubie, ktoré si nevyžaduje ďalšie zásahy. Vhodné je pre verzie GT i GT S.

Akrapovič  vyladil Mercedes-AMG GT
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×