Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 GT3 Touring: Náhrada za 911 R

AUTOSALÓN
Nový balík odkazuje na rovnomenné vybavenie ponúkané v roku 1973 pri legende menom Carrera RS. Automobilka si zaň nepýta žiaden príplatok.
8 8 príspevkov 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Na vlaňajšom ženevskom autosalóne Porsche potešilo mnohých konzervatívnych fanúšikov. Ikonickú deväťstojedenástku predstavilo vo verzii R, ktorá priniesla atmosférických 500 koní a manuálnu prevodovku. Po jej limitovanej sérii tisíc exemplárov sa len tak zaprášilo. Kupé sa okamžite stali zberateľskými kúskami, za ktoré si predajcovia pýtajú astronomické sumy. Výrobca sa situáciu rozhodol riešiť.

Porsche 911 GT3 dostalo vo Frankfurte balík Touring 8 fotografií v galérii Porsche 911 GT3 dostalo vo Frankfurte balík Touring Zdroj: AUTO BILD

Frankfurt priniesol v týchto dňoch debut nového balíka Touring pre ostrý model GT3, ktorý je akousi náhradou za vypredané vyhotovenie R. Názvom odkazuje na rovnomenné vybavenie ponúkané v roku 1973 pri legende menom Carrera RS. Jeho najvýraznejším špecifikom je absencia obrovského prítlačného krídla, ktoré nahradil vysúvací kúsok z variantov Carrera so zvýšenou odtrhovou hranou. Namiesto mriežky s ním susedí sieťovina s označením. Kupé okrem toho nemá zatmavené svetlá. Civilnejší vzhľad sa snaží dosiahnuť aj strieborným lemom okien či pochrómovanými koncovkami výfuku, no všetky tieto prvky možno na želanie obliecť späť do čiernej.

Porsche 911 GT3 prináša späť manuál

Zuffenhausen odhalil počas aktuálneho ženevského autosalóna omladený variant kupé so štvorlitrovým motorom.

V interiéri Zuffenhausen upravil materiály. Alcantaru na mnohých plochách nahradila koža, stred sedadiel je čalúnený textilom. Volant má decentne vyznačenú stredovú polohu. Technika sa nemenila, pohon naďalej zabezpečuje štvorlitrový plochý šesťvalec naladený na 368 kW (500 k). K dispozícii je výhradne s manuálnou prevodovkou. Tým sa zásadne líši od klasiky, ktoré od jarného faceliftu ponúka zákazníkom voľbu medzi mechanikou a dvojspojkou PDK. Zrýchlenie z pokoja na stovku za 3,9 sekundy je identické. Maximálna rýchlosť trochu klesla, dosahuje 316 km/h namiesto pôvodných 320 km/h.

Najvýraznejším špecifikom je absencia prítlačného krídla 8 fotografií v galérii Najvýraznejším špecifikom je absencia prítlačného krídla Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 s balíkom Touring si už momentálne možno objednať. Mnohých záujemcov iste poteší, že nemecká automobilka si zaň nepýta žiaden príplatok. Na domácom trhu stojí športové vozidlo rovnakých 152 416 eur ako štandardná gé-té-trojka. A na rozdiel od drahej limitovanej verzie 911 R ide o bežný sériový model, pri ktorom sa netreba obávať rýchleho rozchytania všetkých kusov.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×