Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Mégane R.S. je konečne odhalený

AUTOSALÓN
Namiesto dvojlitra so stádom 221 kW (300 k) má hot-hatch menší motor s nižším výkonom. Ponúkne však dve prevodovky, podvozky i verziu Trophy.
14 5 príspevkov 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Koncom marca začal Renault lákať na Mégane R.S. ďalšej generácie. Kampaň mu veľmi nevyšla, nakoľko ju poznačilo množstvo únikov. Na internete sa viackrát objavili fotografie auta a taktiež obrázky z jeho patentového konania. Dizajn bol teda jasný, o technickej stránke novinky sa však len špekulovalo. Nakoniec sa neoficiálne informácie ukázali ako nie celkom presné.

Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) 14 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k)

Doteraz sa v prípade Francúza pravidelne skloňoval benzínový turbomotor so zdvihovým objemom dva litre a maximom na úrovni 221 kW (300 k). Namiesto neho však pod kapotou nakoniec pracuje 1,8-litrový agregát, ktorý poháňa aj kupé Alpine A110. Hot-hatch dostal jeho silnejšie naladenie. Avizovaných tristo koní sa napriek tomu nekoná, štandardne bude štvorvalec produkovať nižší výkon „iba“ 206 kW (280 k). Krútiaci moment dosahuje špičkovú hodnotu 390 Nm.

Alpine A110: 252 koní a 1 080 kilogramov

Francúzske kupé odkazuje na rovnako označený historický model, má celohliníkovú konštrukciu a prepĺňaný 1,8-litrový štvorvalec.

Partnerom pohonnej jednotky môže byť očakávaná šesťstupňová dvojspojka, ale tiež manuál s rovnakým počtom prevodov. Na rozdiel od menšieho modelu Clio R.S. tak Renault klasiku z ponuky nevylúčil. EDC však má jednu výhodu, ktorou je funkcia Launch Control. Zabezpečí ideálny rozjazd v rôznych podmienkach. Poháňané sú výhradne predné kolesá, no riadené sú všetky štyri. Aj novinka disponuje systémom 4Control. Ako sme už dávnejšie vedeli, dostupná bude s dvomi verziami podvozka: Sport alebo Cup. Druhý menovaný prinesie tuhšie naladenie a tiež samosvorný diferenciál typu Torsen.

Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov 14 fotografií v galérii Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov

Z hľadiska techniky teda premiéra prekvapila, no dizajnovo nemala ako. Všetko sme videli vopred. Mégane R.S. dostal agresívne tvarované nárazníky: kým predný obsahuje originálne tvarované svetlá, súčasťou zadného je veľký difúzor a centrálny lichobežník patriaci výfuku. Nový hot-hatch má okrem toho nafúknuté blatníky. Predné sú odvetrávané, karoséria je vďaka nim rozšírená o šesť centimetrov. Vzadu pribudlo 45 mm. Blatníky vypĺňajú špecifické disky, ktoré môžu mať 18 alebo 19 palcov.

Interiér prešiel očakávanými úpravami. Nasťahovali sa tam športové predné sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, volant nesúci označenie R.S. i vyznačenie stredovej polohy či kovové pedále. Samozrejmosťou sú špecifické materiály. Na viacerých miestach nájdeme alcantaru, panely dverí zasa pokrýva koža imitujúca karbón. K slovu prišlo červené prešívanie i detaily rovnakej farby.

Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru 14 fotografií v galérii Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru

Mégane R.S. je teda vďaka premiére vo Frankfurte konečne odhalený. Na začiatok jeho predaja nebudeme čakať dlho, odštartovať by mal v decembri. Ceny zatiaľ nepoznáme. Renault však už teraz avizuje na budúci rok variant Trophy, ktorý má disponovať očakávaným stádom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Štandardne dostane podvozok Cup a devätnásťpalcové ráfiky.


Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×