Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Mégane R.S. je konečne odhalený

AUTOSALÓN
Namiesto dvojlitra so stádom 221 kW (300 k) má hot-hatch menší motor s nižším výkonom. Ponúkne však dve prevodovky, podvozky i verziu Trophy.
14 2 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Koncom marca začal Renault lákať na Mégane R.S. ďalšej generácie. Kampaň mu veľmi nevyšla, nakoľko ju poznačilo množstvo únikov. Na internete sa viackrát objavili fotografie auta a taktiež obrázky z jeho patentového konania. Dizajn bol teda jasný, o technickej stránke novinky sa však len špekulovalo. Nakoniec sa neoficiálne informácie ukázali ako nie celkom presné.

Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) 14 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) Zdroj: AUTO BILD

Doteraz sa v prípade Francúza pravidelne skloňoval benzínový turbomotor so zdvihovým objemom dva litre a maximom na úrovni 221 kW (300 k). Namiesto neho však pod kapotou nakoniec pracuje 1,8-litrový agregát, ktorý poháňa aj kupé Alpine A110. Hot-hatch dostal jeho silnejšie naladenie. Avizovaných tristo koní sa napriek tomu nekoná, štandardne bude štvorvalec produkovať nižší výkon „iba“ 206 kW (280 k). Krútiaci moment dosahuje špičkovú hodnotu 390 Nm.

Alpine A110: 252 koní a 1 080 kilogramov

Francúzske kupé odkazuje na rovnako označený historický model, má celohliníkovú konštrukciu a prepĺňaný 1,8-litrový štvorvalec.

Partnerom pohonnej jednotky môže byť očakávaná šesťstupňová dvojspojka, ale tiež manuál s rovnakým počtom prevodov. Na rozdiel od menšieho modelu Clio R.S. tak Renault klasiku z ponuky nevylúčil. EDC však má jednu výhodu, ktorou je funkcia Launch Control. Zabezpečí ideálny rozjazd v rôznych podmienkach. Poháňané sú výhradne predné kolesá, no riadené sú všetky štyri. Aj novinka disponuje systémom 4Control. Ako sme už dávnejšie vedeli, dostupná bude s dvomi verziami podvozka: Sport alebo Cup. Druhý menovaný prinesie tuhšie naladenie a tiež samosvorný diferenciál typu Torsen.

Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov 14 fotografií v galérii Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov Zdroj: Renault

Z hľadiska techniky teda premiéra prekvapila, no dizajnovo nemala ako. Všetko sme videli vopred. Mégane R.S. dostal agresívne tvarované nárazníky: kým predný obsahuje originálne tvarované svetlá, súčasťou zadného je veľký difúzor a centrálny lichobežník patriaci výfuku. Nový hot-hatch má okrem toho nafúknuté blatníky. Predné sú odvetrávané, karoséria je vďaka nim rozšírená o šesť centimetrov. Vzadu pribudlo 45 mm. Blatníky vypĺňajú špecifické disky, ktoré môžu mať 18 alebo 19 palcov.

Interiér prešiel očakávanými úpravami. Nasťahovali sa tam športové predné sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, volant nesúci označenie R.S. i vyznačenie stredovej polohy či kovové pedále. Samozrejmosťou sú špecifické materiály. Na viacerých miestach nájdeme alcantaru, panely dverí zasa pokrýva koža imitujúca karbón. K slovu prišlo červené prešívanie i detaily rovnakej farby.

Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru 14 fotografií v galérii Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru Zdroj: Renault

Mégane R.S. je teda vďaka premiére vo Frankfurte konečne odhalený. Na začiatok jeho predaja nebudeme čakať dlho, odštartovať by mal v decembri. Ceny zatiaľ nepoznáme. Renault však už teraz avizuje na budúci rok variant Trophy, ktorý má disponovať očakávaným stádom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Štandardne dostane podvozok Cup a devätnásťpalcové ráfiky.


Najnovšie články
Česi majú záujem najmä o jazdené autá

Špeciálny variant osemvalcového kupé má vyšší výkon, hutný zvuk pripomínajúci originál a množstvo dizajnových špecifík.

Mustang Bullitt ožíva na 50. narodeniny

V pokračovaní titulu Ant-Man od štúdia Marvel sa kórejský automobil predstaví ako špeciál disponujúcim prvkami kategórie hot-rod.

Veloster je pripravený na filmovú úlohu

Kupé-sedan disponuje vo verzii 53 šesťvalcom s dvomi formami prepĺňania a elektrickým dopingom, identické vnútornosti sa dostali aj do triedy E.

Mercedes-AMG: Silné medvede s iskrou

Slovenskí motoristi si v minulom roku mohli v autobazároch vyberať z ponuky až pol milióna ojazdených vozidiel. V rámci krajín V4 boli v ponuke nielen...

Slováci si vyberali z pol milióna jazdeniek

Hmotnosť pick-upu klesla o zhruba 200 kilogramov. Disponovať bude aj motormi V8, ktoré môžu teoreticky pracovať len na jeden valec.

Chevrolet Silverado podstúpil veľkú diétu

GR Super Sport Concept vo veľkej miere vychádza z vytrvalostného pretekára, okrem dizajnu bol motoršport aj zdrojom pohonu.

Toyota odhalila kupé s výkonom 1 000 koní
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×