Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Mégane R.S. je konečne odhalený

AUTOSALÓN
Namiesto dvojlitra so stádom 221 kW (300 k) má hot-hatch menší motor s nižším výkonom. Ponúkne však dve prevodovky, podvozky i verziu Trophy.
14 2 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Koncom marca začal Renault lákať na Mégane R.S. ďalšej generácie. Kampaň mu veľmi nevyšla, nakoľko ju poznačilo množstvo únikov. Na internete sa viackrát objavili fotografie auta a taktiež obrázky z jeho patentového konania. Dizajn bol teda jasný, o technickej stránke novinky sa však len špekulovalo. Nakoniec sa neoficiálne informácie ukázali ako nie celkom presné.

Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) 14 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) Zdroj: AUTO BILD

Doteraz sa v prípade Francúza pravidelne skloňoval benzínový turbomotor so zdvihovým objemom dva litre a maximom na úrovni 221 kW (300 k). Namiesto neho však pod kapotou nakoniec pracuje 1,8-litrový agregát, ktorý poháňa aj kupé Alpine A110. Hot-hatch dostal jeho silnejšie naladenie. Avizovaných tristo koní sa napriek tomu nekoná, štandardne bude štvorvalec produkovať nižší výkon „iba“ 206 kW (280 k). Krútiaci moment dosahuje špičkovú hodnotu 390 Nm.

Alpine A110: 252 koní a 1 080 kilogramov

Francúzske kupé odkazuje na rovnako označený historický model, má celohliníkovú konštrukciu a prepĺňaný 1,8-litrový štvorvalec.

Partnerom pohonnej jednotky môže byť očakávaná šesťstupňová dvojspojka, ale tiež manuál s rovnakým počtom prevodov. Na rozdiel od menšieho modelu Clio R.S. tak Renault klasiku z ponuky nevylúčil. EDC však má jednu výhodu, ktorou je funkcia Launch Control. Zabezpečí ideálny rozjazd v rôznych podmienkach. Poháňané sú výhradne predné kolesá, no riadené sú všetky štyri. Aj novinka disponuje systémom 4Control. Ako sme už dávnejšie vedeli, dostupná bude s dvomi verziami podvozka: Sport alebo Cup. Druhý menovaný prinesie tuhšie naladenie a tiež samosvorný diferenciál typu Torsen.

Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov 14 fotografií v galérii Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov Zdroj: Renault

Z hľadiska techniky teda premiéra prekvapila, no dizajnovo nemala ako. Všetko sme videli vopred. Mégane R.S. dostal agresívne tvarované nárazníky: kým predný obsahuje originálne tvarované svetlá, súčasťou zadného je veľký difúzor a centrálny lichobežník patriaci výfuku. Nový hot-hatch má okrem toho nafúknuté blatníky. Predné sú odvetrávané, karoséria je vďaka nim rozšírená o šesť centimetrov. Vzadu pribudlo 45 mm. Blatníky vypĺňajú špecifické disky, ktoré môžu mať 18 alebo 19 palcov.

Interiér prešiel očakávanými úpravami. Nasťahovali sa tam športové predné sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, volant nesúci označenie R.S. i vyznačenie stredovej polohy či kovové pedále. Samozrejmosťou sú špecifické materiály. Na viacerých miestach nájdeme alcantaru, panely dverí zasa pokrýva koža imitujúca karbón. K slovu prišlo červené prešívanie i detaily rovnakej farby.

Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru 14 fotografií v galérii Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru Zdroj: Renault

Mégane R.S. je teda vďaka premiére vo Frankfurte konečne odhalený. Na začiatok jeho predaja nebudeme čakať dlho, odštartovať by mal v decembri. Ceny zatiaľ nepoznáme. Renault však už teraz avizuje na budúci rok variant Trophy, ktorý má disponovať očakávaným stádom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Štandardne dostane podvozok Cup a devätnásťpalcové ráfiky.


Najnovšie články
Forester čaká onedlho generačná výmena

Odborníci vidia v autonómnych vozidlách obrovský potenciál, ktorý môže zmeniť nielen spôsob nášho cestovania, ale z hľadiska technológií aj každodenný život.

Autonómne autá môžu vytlačiť autobusy a vlaky

Fiat Chrysler zvoláva na americkom kontinente státisíce vozidiel pre potenciálne závažný problém s automatickou prevodovkou.

Fiat Chrysler zvoláva vyše 220 000 áut

Známe osobnosti majú vo svojich garážach často ukryté zaujímavé autá. Jedným z nich je aj Dodge Charger z roku 1969, ktorý v minulosti vlastnila nejedna...

Na tomto Chargeri jazdil Bruce Willis i Jay Kay

Téma elektromobilov vždy dokáže motoristov rozdeliť na tábor skeptikov a prívržencov. Hlavnou otázkou je pravdepodobne dojazd, ktorý je v súčasnosti...

Porovnanie elektroáut: Ktoré vás dovezie ďalej?

Vystrelenie elektromobilu smerom k červenej planéte inšpirovalo francúzsku pobočku značky, z Elona Muska si uťahuje úsmevnou reklamou.

Škoda predbehla Teslu v misii na Mars

Rusko je pre nemecké automobilky stále atraktívny a nevzdali sa ho ani počas niekoľko rokov trvajúceho prepadu. BMW je ďalším koncernom, ktorý tam plánuje...

BMW sa Ruska nevzdalo, postaví tam nový závod
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×