Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Frankfurt: BMW naznačuje budúci typ i5

AUTOSALÓN
Štíhla elektrická limuzína zaujme agresívnou prednou časťou i elegantnou siluetou. Na stovku má zrýchliť pod štyri sekundy.
17 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Od spustenia divízie BMW i nedávno ubehlo šesť rokov, počas ktorých zostalo jej dvojčlenné portfólio nezmenené. Príchod tretieho modelu bol viackrát terčom špekulácií. Zo zákulisia viackrát presiakli na verejnosť informácie o vozidle nesúcom označenie i5, vlani sa na internete dokonca objavili materiály z jeho údajnej patentovej registrácie. Ich hodnovernosť je dnes otázna. Automobilka totiž na frankfurtskom autosalóne naznačuje budúci typ, ktorý má od daných obrázkov ďaleko.

BMW i Vision Dynamics predznamenáva tretieho modelu 17 fotografií v galérii BMW i Vision Dynamics predznamenáva tretieho modelu Zdroj: AUTO BILD

Bavori ukázali na výstavisku koncept i Vision Dynamics, ktorý predznamenáva sériovú í-päťku. Namiesto očakávaného liftbacku s pomerne robustnými tvarmi ide o štíhlu elektrickú limuzínu. Jej predná časť upúta agresívnym vzhľadom, ktorý má okrem tenkých LED segmenov na svedomí aj nevšedná realizácia typickej masky chladiča. Obrys jej ľadviniek je prepojený a výrazne natiahnutý zhora nadol. Na tento prvok si evidentne musíme zvykať, nakoľko obdobné to má riešené aj štúdia obra menom X7.

BMW X7: Bavorský obor ukázal svoju tvár

Najväčšie mníchovské SUV má hranaté tvary podčiarkujúce jeho robustnosť, luxusný interiér s tromi radmi sedadiel a hybridný pohon.

Vozidlo má elegantnú siluetu, ktorú by jej marketingoví mágovia nepochybne označili za Gran Coupé. Zaujme originálne tvarovaným B-stĺpikom, oknami so zrezanými rohmi i zapustenými kľučkami dverí. Disky kolies sú tvorené takmer jednoliatou geometrickou výplňou. Vzadu si možno všimnúť zakrivené koncové svetlá z diód i modré obrysy v nárazníku, ktoré opticky suplujú chýbajúce výfukové koncovky. Netradičné je označenie zakomponované priamo do karosérie.

Bavori udávajú pre koncept elektromobilu úctyhodné údaje 17 fotografií v galérii Bavori udávajú pre koncept elektromobilu úctyhodné údaje Zdroj: BMW

Interiér sedanu BMW neukázalo a skúpe bolo aj na technické detaily. Hovorí akurát o zrýchlení na stovku pod štyri sekundy a maximálnom tempe vyše 200 km/h. To sú skutočne úctyhodné údaje, na ktoré bude nepochybne treba poriadnu silu. Na palube bude aj veľká batéria. Mníchovská automobilka totiž uvádza, že dojazd na jedno nabitie by mal dosiahnuť asi 600 kilometrov.

Oficiálne to síce nie je, no dobre informované zdroje hovoria o štyroch rôznych akumulátoroch s kapacitou 60 až 120 kWh. Spomínajú tiež výkon vyše 331 kW (450 k) a pokročilé autonómne schopnosti. Ak sa tieto informácie potvrdia, pôjde v segmente o silného hráča. Podľa zákulisných informácii sa sériová výroba BMW i5 začne v roku 2021.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×