Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mustang po facelifte: Silnejší i slabší

AUTOSALÓN
Európska verzia zaoceánskej ikony prešla technickými zmenami. Osemvalcu konské sily pribudli, motor EcoBoost však o nejaké prišiel.
32 3 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Na tohtoročnom autosalóne v Detroite predstavil Ford zmodernizovanú verziu svojho najzvučnejšieho mena. Mustang dostal okrem iného upravenú vizáž, digitálny prístrojový panel a odlišne naladené motory. Pri premiére sme sa však konkrétne detaily o technickej stránke nedozvedeli. Modrý ovál ich zverejnil počas leta, no informácie sa týkali len domácich exemplárov. Európska verzia slávneho športového vozidla ich o sebe prezradila počas frankfurtského autosalóna.

Ford Mustang prichádza do Európy s upravenými motormi 32 fotografií v galérii Ford Mustang prichádza do Európy s upravenými motormi Zdroj: Ford

Zverejnenie bližších informácií prinieslo jedno prekvapenie, Mustang je totiž po facelifte netradične silnejší i slabší. Prvý prívlastok platí pre päťlitrový atmosférický osemvalec. Ten prešiel viacerými konštrukčnými úpravami, má napríklad odlišné vstrekovanie paliva či vyššie položený obmedzovač otáčok. Jeho najvyšší výkon stúpol o štyridsať koní na 331 kW (450 k).

Omladený Mustang dýcha na krk Európanom

Americké športové autá boli vždy odlišné od tých európskych. Kým v Európe sa výrobcovia doťahujú o to, kto vyrobí motor s čo najmenším objemom a najvyšším výkonom, v Spojených štátoch nechcú...

Pri prepĺňanom štvorvalci EcoBoost s objemom 2,3 litra je situácia opačná. Z dôvodu pripravovaných emisných noriem musel podstúpiť zmeny, ktoré jeho maximum skresali z 233 kW (317 k) na 213 kW (290 k). Podľa automobilky to však dynamické parametre neovplyvnilo.

Výkonový odstup medzi osemvalcom a štvorvalcom sa zväčšil 32 fotografií v galérii Výkonový odstup medzi osemvalcom a štvorvalcom sa zväčšil Zdroj: Ford

Oba motory štandardne dostávajú kompletne prepracovaný šesťstupňový manuál, no zvoliť si k nim možno aj desaťstupňový automat nahrádzajúci zastaraný „šesťkvalt“. Množstvom konštrukčných zmien prešiel tiež podvozok dostupný aj s magneticky riadenými tlmičmi. Pribudol systém Drag Strip určený na rýchle rozjazdy i funkcia Good Neighbor, ktorá obmedzuje hlučnosť výfuku.

Z vizuálneho hľadiska sa európsky variant zaoceánskej ikony neodlišuje od toho amerického, má teda upravenú kapotu, masku chladiča, svetlá i nárazníky. Novinkou sú štyri výfukové koncovky osemvalcového modelu GT. V interiéri pribudol multimediálny systém Sync 3 a digitálny prístrojový panel, ktorý je opciou. Podľa slov výrobcu sú tu použité aj kvalitnejšie materiály.


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×