Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mustang po facelifte: Silnejší i slabší

AUTOSALÓN
Európska verzia zaoceánskej ikony prešla technickými zmenami. Osemvalcu konské sily pribudli, motor EcoBoost však o nejaké prišiel.
32 3 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Na tohtoročnom autosalóne v Detroite predstavil Ford zmodernizovanú verziu svojho najzvučnejšieho mena. Mustang dostal okrem iného upravenú vizáž, digitálny prístrojový panel a odlišne naladené motory. Pri premiére sme sa však konkrétne detaily o technickej stránke nedozvedeli. Modrý ovál ich zverejnil počas leta, no informácie sa týkali len domácich exemplárov. Európska verzia slávneho športového vozidla ich o sebe prezradila počas frankfurtského autosalóna.

Ford Mustang prichádza do Európy s upravenými motormi 32 fotografií v galérii Ford Mustang prichádza do Európy s upravenými motormi Zdroj: Ford

Zverejnenie bližších informácií prinieslo jedno prekvapenie, Mustang je totiž po facelifte netradične silnejší i slabší. Prvý prívlastok platí pre päťlitrový atmosférický osemvalec. Ten prešiel viacerými konštrukčnými úpravami, má napríklad odlišné vstrekovanie paliva či vyššie položený obmedzovač otáčok. Jeho najvyšší výkon stúpol o štyridsať koní na 331 kW (450 k).

Omladený Mustang dýcha na krk Európanom

Americké športové autá boli vždy odlišné od tých európskych. Kým v Európe sa výrobcovia doťahujú o to, kto vyrobí motor s čo najmenším objemom a najvyšším výkonom, v Spojených štátoch nechcú...

Pri prepĺňanom štvorvalci EcoBoost s objemom 2,3 litra je situácia opačná. Z dôvodu pripravovaných emisných noriem musel podstúpiť zmeny, ktoré jeho maximum skresali z 233 kW (317 k) na 213 kW (290 k). Podľa automobilky to však dynamické parametre neovplyvnilo.

Výkonový odstup medzi osemvalcom a štvorvalcom sa zväčšil 32 fotografií v galérii Výkonový odstup medzi osemvalcom a štvorvalcom sa zväčšil Zdroj: Ford

Oba motory štandardne dostávajú kompletne prepracovaný šesťstupňový manuál, no zvoliť si k nim možno aj desaťstupňový automat nahrádzajúci zastaraný „šesťkvalt“. Množstvom konštrukčných zmien prešiel tiež podvozok dostupný aj s magneticky riadenými tlmičmi. Pribudol systém Drag Strip určený na rýchle rozjazdy i funkcia Good Neighbor, ktorá obmedzuje hlučnosť výfuku.

Z vizuálneho hľadiska sa európsky variant zaoceánskej ikony neodlišuje od toho amerického, má teda upravenú kapotu, masku chladiča, svetlá i nárazníky. Novinkou sú štyri výfukové koncovky osemvalcového modelu GT. V interiéri pribudol multimediálny systém Sync 3 a digitálny prístrojový panel, ktorý je opciou. Podľa slov výrobcu sú tu použité aj kvalitnejšie materiály.


Najnovšie články
Chorvátsko: Nepríjemné pokuty už aj poštou

Po zatknutí doterajšieho šéfa muselo Audi reagovať rýchlo. Na miesto Ruperta Stadlera si sadne doterajší riaditeľ predaja Bram Schot.

Dieselgate: Audi má nového šéfa

EXKLUZÍVNA JAZDA Kráľ štyroch kolies harmonicky spája tradície a moderné technológie s cieľom poskytnúť svojim pasažierom čo najväčšie pohodlie.

Rolls-Royce Phantom: Dokonalá symbióza

Päťdverový hatchback mierne narástol a je štylisticky ovplyvnený väčšími súrodencami, vrcholný variant má dosahovať výkon 147 kW (200 k).

Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Farmári z viacerých regiónov Slovenska smerujú do Bratislavy tromi trasami: z Michaloviec, Námestova a Veľkého Medera. Hoci polícia avizovala niektoré...

Protest farmárov: Obrňte sa trpezlivosťou

Automobilka v týchto dňoch odhalila tretí variant crossoveru, pre ktorý bude ponúkať dva akumulátory. Pôjde o najrýchlejšieho člena modelového radu.

Niro na elektrinu: Kedy príde do predaja?

Volkswagen potvrdil, že v súvislosti s vyšetrovaním emisného škandálu vyšetrovatelia zadržali šéfa Audi Ruperta Stadlera.

Dieselgate: Šéfa Audi zadržala polícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×