Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mustang po facelifte: Silnejší i slabší

AUTOSALÓN
Európska verzia zaoceánskej ikony prešla technickými zmenami. Osemvalcu konské sily pribudli, motor EcoBoost však o nejaké prišiel.
32 3 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Na tohtoročnom autosalóne v Detroite predstavil Ford zmodernizovanú verziu svojho najzvučnejšieho mena. Mustang dostal okrem iného upravenú vizáž, digitálny prístrojový panel a odlišne naladené motory. Pri premiére sme sa však konkrétne detaily o technickej stránke nedozvedeli. Modrý ovál ich zverejnil počas leta, no informácie sa týkali len domácich exemplárov. Európska verzia slávneho športového vozidla ich o sebe prezradila počas frankfurtského autosalóna.

Ford Mustang prichádza do Európy s upravenými motormi 32 fotografií v galérii Ford Mustang prichádza do Európy s upravenými motormi Zdroj: Ford

Zverejnenie bližších informácií prinieslo jedno prekvapenie, Mustang je totiž po facelifte netradične silnejší i slabší. Prvý prívlastok platí pre päťlitrový atmosférický osemvalec. Ten prešiel viacerými konštrukčnými úpravami, má napríklad odlišné vstrekovanie paliva či vyššie položený obmedzovač otáčok. Jeho najvyšší výkon stúpol o štyridsať koní na 331 kW (450 k).

Omladený Mustang dýcha na krk Európanom

Americké športové autá boli vždy odlišné od tých európskych. Kým v Európe sa výrobcovia doťahujú o to, kto vyrobí motor s čo najmenším objemom a najvyšším výkonom, v Spojených štátoch nechcú...

Pri prepĺňanom štvorvalci EcoBoost s objemom 2,3 litra je situácia opačná. Z dôvodu pripravovaných emisných noriem musel podstúpiť zmeny, ktoré jeho maximum skresali z 233 kW (317 k) na 213 kW (290 k). Podľa automobilky to však dynamické parametre neovplyvnilo.

Výkonový odstup medzi osemvalcom a štvorvalcom sa zväčšil 32 fotografií v galérii Výkonový odstup medzi osemvalcom a štvorvalcom sa zväčšil Zdroj: Ford

Oba motory štandardne dostávajú kompletne prepracovaný šesťstupňový manuál, no zvoliť si k nim možno aj desaťstupňový automat nahrádzajúci zastaraný „šesťkvalt“. Množstvom konštrukčných zmien prešiel tiež podvozok dostupný aj s magneticky riadenými tlmičmi. Pribudol systém Drag Strip určený na rýchle rozjazdy i funkcia Good Neighbor, ktorá obmedzuje hlučnosť výfuku.

Z vizuálneho hľadiska sa európsky variant zaoceánskej ikony neodlišuje od toho amerického, má teda upravenú kapotu, masku chladiča, svetlá i nárazníky. Novinkou sú štyri výfukové koncovky osemvalcového modelu GT. V interiéri pribudol multimediálny systém Sync 3 a digitálny prístrojový panel, ktorý je opciou. Podľa slov výrobcu sú tu použité aj kvalitnejšie materiály.


Najnovšie články
Ram 1500 má mikrohybridnú techniku

Motoristi majú v cene diaľničnej známky majú aj bezplatnú službu Diaľničnej patroly, ktorá pomáha pri viacerých typoch problémov. Vlani pomáhala takmer pri 18...

Záujem o služby Diaľničnej patroly rastie

Počet aj suma vybraných pokút sa síce vlani znížili, no i tak Slováci každoročne prispievajú do nemalými čiastkami vo výške niekoľkých miliónov eur. Za aké...

Hitparáda pokút: Za čo sme vlani platili najviac?

Mitsubishi si nedávno pripravilo špeciálnu edíciu populárneho Outlandera. SUV oslavuje storočnicu značky atraktívnou cenovkou. Oplatí sa však do neho...

Test Mitsubishi Outlander: Storočnica

Elektromobily sú v súčasnosti v centre pozornosti politiky aj automobiliek. Výnimkou nie je ani francúzsky koncern PSA, ktorý chce do roka 2025 ponúknuť...

PSA sa zameria na elektromobily

Robustne vyzerajúca štúdia s futuristickými detailmi nesie označenie XMotion a teoreticky môže avizovať nástupcu typu X-Trail.

Nissan naznačuje budúcnosť svojich SUV

Britská automobilka prináša špeciálnu edíciu legendy, ktorá zaujme svojou technickou stránkou i mastnou cenovkou.

Defender: Vzkriesenie s osemvalcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×