Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW I.D. Crozz II: O tri roky v predaji

AUTOSALÓN
Frankfurtská výstava priniesla evolúciu elektromobilu. Korekčná ceruzka sa dotkla farby laku, diskov kolies i čalúnenia kabíny.
24 3 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Na šanghajskom autosalóne odhalil Volkswagen štúdiu I.D. Crozz, ktorá je jeho predstavou zástupcu kategórie SUV pre nasledujúce desaťročie. Nešlo len o štylistické cvičenie. Frankfurtská výstava totiž v týchto dňoch priniesla evolúciu batériami poháňaného vozidla, v ktorej mene sa objavilo číslo dva. Podľa nemeckého giganta je bližšie k sériovému produktu.

Volkswagen I.D. Crozz II má preštylizovanú karosériu 24 fotografií v galérii Volkswagen I.D. Crozz II má preštylizovanú karosériu Zdroj: Volkswagen

Najvýraznejšou zmenou medzi dvojicou konceptov je farba laku. Kým originálny elektromobil bol oblečený do striebornej, I.D. Crozz II má hlavnú časť karosérie oblečenú do výraznej červenej. Okrem toho disponuje odlišnými diskami kolies s priemerom 21 palcov. Došlo však aj k úpravám karosérie: jemne preštylizované sú svetlá, nárazníky či priestor označovaný pri konvenčných autách za masku chladiča.

VW I.D. Crozz: SUV pre budúcu dekádu

Tretie vozidlo zo série autonómnych elektromobilov zaujme dynamicky klesajúcou strechou, obrovskými kolesami i vzdušným interiérom.

Evolučná korekčná ceruzka sa dotkla aj kabíny. Nejde pritom len o farebné zmeny, ktoré zahŕňajú odlišne čalúnené sedadlá s ozdobným prešívaním. V prvom rade sa tu objavil volant s naznačenými dotykovými ovládačmi. Tie zahŕňajú aj tlačidlá samočinnej prevodovky, čo je neštandardné.

O niečo konvenčnejšie než v minulosti pôsobí digitálny prístrojový panel i 10,2-palcová centrálna obrazovka na palubnej doske. Štúdia si ponechala autonómne schopnosti, okrem toho disponuje hlasovým ovládaním a má interiérové osvetlenie Smart Lights reagujúce na rôzne podnety. Vodiča dokáže napríklad upozorniť na riziko kolízie.

Interiér elektromobilu pôsobí o niečo konvenčnejšie 24 fotografií v galérii Interiér elektromobilu pôsobí o niečo konvenčnejšie Zdroj: Volkswagen

Technická stránka sa nezmenila. Pohon oboch náprav verzie I.D. Crozz II opäť zabezpečuje duo elektromotorov so spoločným výkonom asi tristo koní, ktoré zásobuje energiou batéria uložená pod podlahou. Jej kapacita má vystačiť na dojazd približne 500 kilometrov. V minulosti hovorila automobilka o zrýchlení z pokoja na stovku za menej než šesť sekúnd, teraz zasa prezradila maximálne tempo. Limitom má byť 180 km/h.

Obdobné čísla možno očakávať pri pripravovanej sériovke, ktorá mala podľa pôvodných informácií prísť niekedy počas budúcej dekády. Nakoniec sa však asi objaví o niečo skôr. Volkswagen momentálne hovorí, že v predaji bude už o tri roky.

Volkswagen I.D. Crozz II naživo vo Frankfurte 24 fotografií v galérii Volkswagen I.D. Crozz II naživo vo Frankfurte Zdroj: AUTO BILD


Najnovšie články
NDS začne sprejazdňovať križovatku Blatné na D1

Spot zameraný na prezentáciu režimu Corsa ukazuje multimediálny systém s obrázkom vozidla, ktoré bude mať extrémne agresívny vzhľad.

Lamborghini Urus: Super-SUV prezradené

Spor medzi fanúšikmi benzínových a dieselových agregátov je odvekou diskusnou témou. Zdá sa, že v budúcnosti ju môže nahradiť iná. Honda nám ukázala, že vodík...

Jazda s Hondou Clarity: Vodíkové auto v realite

Britské kupé vychádza z hliníkovej platformy väčšieho súrodenca, no prichádza výhradne so štvorlitrovým nemeckým osemvalcom.

Aston Martin Vantage uvádza svieži dizajn

Taliansky výrobca pretekárskeho náradia predstavil ľahké športové vozidlo s karbónovým monokokom a motorom uprostred.

Dallara Stradale: 400 koní a 855 kilogramov

Vizualizácie kalifornskej firmy ukazujú kupé kombinujúce súčasnosť s minulosťou, poháňa ho 500 vzduchom chladených koní.

Singer predstavil ultimátnu retro 911

V kalifornskej metropole spoznáme koncept FT-AC, ktorý zatiaľ zostáva zahalený rúškom tajomstva. Predznamenáva špeciálny Hilux?

Toyota avizuje pre LA drsný off-road
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×