Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen sa rozhodol zúžiť portfólio produktov

Predseda správnej rady VW Matthias Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje.
12.09.2017 / TASR

V centrále koncernu Volkswagen (VW) začal pracovať nový tím. Bude posudzovať, čo nepatrí do ťažiska jeho podnikania. „Nepotrebujeme nijaké peniaze,“ uviedol človek dôverne oboznámený s problematikou.

Predseda správnej rady VW Matthias Müller schválenie nového tímu oznámil minulý týždeň v piatok (8.9.). Bude sa zaoberať predajom viacerých jeho nevýznamných aktivít. Müller v rozhovore pre americký denník Wall Street Journal všeobecne uviedol, že do ťažiska podnikania koncernu nepatria činnosti, ktoré majú na jeho výnosoch asi 20-% podiel.

Müller v lete 2016 začal hovoriť o nevyhnutnosti urobiť v koncerne hlbokú organizačnú reštrukturalizáciu. Ňou sa má dosiahnuť vyššia samostatnosť jeho divízií a zvýšenie zodpovednosti ich vedení za dosahované výsledky. Pri tejto príležitosti sa zmienil tiež o úlohe kriticky posúdiť portfólio produktov koncernu. V stratégii smerovania koncernu sa však nekladie dôraz na rýchlosť realizácie zmien. Nič sa nemá šiť horúcou ihlou.

Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje. „Nenecháme si však od nikoho diktovať, aké rozhodnutia máme prijať,“ zdôraznil.

Analytik Arndt Ellingorst z londýnskej spoločnosti Evercore ISI komentoval Müllerovo vyjadrenie slovami, že ide o dobré správy, keď predseda správnej rady túto tému tak zreteľne nastoľuje. Pripomenul však, že "podielnici musia vidieť, že sa veci hýbu“.

Analytici predpokladajú, že do jadra podnikateľských aktivít VW nepatrí výroba nákladných automobilov. Jej podiel na ročných výnosoch koncernu je 36 miliárd eur, konkrétne 16,6 %.

Za okrajovú oblasť podnikania VW sa istý čas pokladala aj výroba motocyklov Ducati. Mala byť na predaj za 1,5 miliardy eur. Proti zámeru sa však zdvihla vlna odporu v podnikovej závodnej rade. Vedenie minulý týždeň oznámilo, že sa výroba motoriek zatiaľ nebude predávať.

Volkswagen sa niektorých aktivít zbavoval aj v minulosti. Vlani predal svoj podiel v spoločnosti LeasePlan. Do firemnej pokladnice mu priniesol 2,2 miliardy eur. Na jeseň roku 2015 predal akcie, ktoré mal v japonskej automobilke Suzuki. Predtým však prestala platiť dohoda o spolupráci oboch subjektov.

(TASR)


Najnovšie články
Duster druhej generácie aj s logom Renault

Tretia generácia sedanu pripomína na fotografii koncept nasledujúceho Áčka, no charakteristický tvar jeho karosérie zostane zachovaný.

Mercedes-Benz CLS: Nástupca príde do LA

Špeciálny model bude mať prepracovanú karosériu, nižšiu hmotnosť a vyšší výkon. Na trati sa má rýchlosťou vyrovnať monopostom F1.

Aston Martin Valkyrie sa chystá na okruhy

Hoci investície do tradičného výskumu a vývoja sú stále vysoké, automobilky majú problémy nájsť modely spolupráce so startupmi.

Rekordné Investície do automobilových startupov

Duo amerických elektromobilov svorne uchvacuje parametrami, vďaka ktorým oba ašpirujú na niekoľko rekordov.

Tesla šokuje: Superrýchly ťahač i roadster

Súčasný vývoj na ropných trhoch naznačuje, že palivá by mohli čoskoro mierne zlacnieť. Hoci nič nie je isté, momentálne tankujeme citeľne drahšie než pred...

Tankujeme o 10 centov drahšie než pred rokom

Dvorný úpravca Mercedesu z Bottropu je známy pre jeho extrémne počiny. Najnovšie si prichystal k monštruóznemu výkonu aj špičkový luxus s dotykom amerického...

Brabus vyšperkoval svalnatý off-road G63
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×