Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen sa rozhodol zúžiť portfólio produktov

Predseda správnej rady VW Matthias Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje.
12.09.2017 / TASR

V centrále koncernu Volkswagen (VW) začal pracovať nový tím. Bude posudzovať, čo nepatrí do ťažiska jeho podnikania. „Nepotrebujeme nijaké peniaze,“ uviedol človek dôverne oboznámený s problematikou.

Predseda správnej rady VW Matthias Müller schválenie nového tímu oznámil minulý týždeň v piatok (8.9.). Bude sa zaoberať predajom viacerých jeho nevýznamných aktivít. Müller v rozhovore pre americký denník Wall Street Journal všeobecne uviedol, že do ťažiska podnikania koncernu nepatria činnosti, ktoré majú na jeho výnosoch asi 20-% podiel.

Müller v lete 2016 začal hovoriť o nevyhnutnosti urobiť v koncerne hlbokú organizačnú reštrukturalizáciu. Ňou sa má dosiahnuť vyššia samostatnosť jeho divízií a zvýšenie zodpovednosti ich vedení za dosahované výsledky. Pri tejto príležitosti sa zmienil tiež o úlohe kriticky posúdiť portfólio produktov koncernu. V stratégii smerovania koncernu sa však nekladie dôraz na rýchlosť realizácie zmien. Nič sa nemá šiť horúcou ihlou.

Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje. „Nenecháme si však od nikoho diktovať, aké rozhodnutia máme prijať,“ zdôraznil.

Analytik Arndt Ellingorst z londýnskej spoločnosti Evercore ISI komentoval Müllerovo vyjadrenie slovami, že ide o dobré správy, keď predseda správnej rady túto tému tak zreteľne nastoľuje. Pripomenul však, že "podielnici musia vidieť, že sa veci hýbu“.

Analytici predpokladajú, že do jadra podnikateľských aktivít VW nepatrí výroba nákladných automobilov. Jej podiel na ročných výnosoch koncernu je 36 miliárd eur, konkrétne 16,6 %.

Za okrajovú oblasť podnikania VW sa istý čas pokladala aj výroba motocyklov Ducati. Mala byť na predaj za 1,5 miliardy eur. Proti zámeru sa však zdvihla vlna odporu v podnikovej závodnej rade. Vedenie minulý týždeň oznámilo, že sa výroba motoriek zatiaľ nebude predávať.

Volkswagen sa niektorých aktivít zbavoval aj v minulosti. Vlani predal svoj podiel v spoločnosti LeasePlan. Do firemnej pokladnice mu priniesol 2,2 miliardy eur. Na jeseň roku 2015 predal akcie, ktoré mal v japonskej automobilke Suzuki. Predtým však prestala platiť dohoda o spolupráci oboch subjektov.

(TASR)


Najnovšie články
Forester čaká onedlho generačná výmena

Odborníci vidia v autonómnych vozidlách obrovský potenciál, ktorý môže zmeniť nielen spôsob nášho cestovania, ale z hľadiska technológií aj každodenný život.

Autonómne autá môžu vytlačiť autobusy a vlaky

Fiat Chrysler zvoláva na americkom kontinente státisíce vozidiel pre potenciálne závažný problém s automatickou prevodovkou.

Fiat Chrysler zvoláva vyše 220 000 áut

Známe osobnosti majú vo svojich garážach často ukryté zaujímavé autá. Jedným z nich je aj Dodge Charger z roku 1969, ktorý v minulosti vlastnila nejedna...

Na tomto Chargeri jazdil Bruce Willis i Jay Kay

Téma elektromobilov vždy dokáže motoristov rozdeliť na tábor skeptikov a prívržencov. Hlavnou otázkou je pravdepodobne dojazd, ktorý je v súčasnosti...

Porovnanie elektroáut: Ktoré vás dovezie ďalej?

Vystrelenie elektromobilu smerom k červenej planéte inšpirovalo francúzsku pobočku značky, z Elona Muska si uťahuje úsmevnou reklamou.

Škoda predbehla Teslu v misii na Mars

Rusko je pre nemecké automobilky stále atraktívny a nevzdali sa ho ani počas niekoľko rokov trvajúceho prepadu. BMW je ďalším koncernom, ktorý tam plánuje...

BMW sa Ruska nevzdalo, postaví tam nový závod
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×