Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen sa rozhodol zúžiť portfólio produktov

Predseda správnej rady VW Matthias Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje.
12.09.2017 / TASR

V centrále koncernu Volkswagen (VW) začal pracovať nový tím. Bude posudzovať, čo nepatrí do ťažiska jeho podnikania. „Nepotrebujeme nijaké peniaze,“ uviedol človek dôverne oboznámený s problematikou.

Predseda správnej rady VW Matthias Müller schválenie nového tímu oznámil minulý týždeň v piatok (8.9.). Bude sa zaoberať predajom viacerých jeho nevýznamných aktivít. Müller v rozhovore pre americký denník Wall Street Journal všeobecne uviedol, že do ťažiska podnikania koncernu nepatria činnosti, ktoré majú na jeho výnosoch asi 20-% podiel.

Müller v lete 2016 začal hovoriť o nevyhnutnosti urobiť v koncerne hlbokú organizačnú reštrukturalizáciu. Ňou sa má dosiahnuť vyššia samostatnosť jeho divízií a zvýšenie zodpovednosti ich vedení za dosahované výsledky. Pri tejto príležitosti sa zmienil tiež o úlohe kriticky posúdiť portfólio produktov koncernu. V stratégii smerovania koncernu sa však nekladie dôraz na rýchlosť realizácie zmien. Nič sa nemá šiť horúcou ihlou.

Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje. „Nenecháme si však od nikoho diktovať, aké rozhodnutia máme prijať,“ zdôraznil.

Analytik Arndt Ellingorst z londýnskej spoločnosti Evercore ISI komentoval Müllerovo vyjadrenie slovami, že ide o dobré správy, keď predseda správnej rady túto tému tak zreteľne nastoľuje. Pripomenul však, že "podielnici musia vidieť, že sa veci hýbu“.

Analytici predpokladajú, že do jadra podnikateľských aktivít VW nepatrí výroba nákladných automobilov. Jej podiel na ročných výnosoch koncernu je 36 miliárd eur, konkrétne 16,6 %.

Za okrajovú oblasť podnikania VW sa istý čas pokladala aj výroba motocyklov Ducati. Mala byť na predaj za 1,5 miliardy eur. Proti zámeru sa však zdvihla vlna odporu v podnikovej závodnej rade. Vedenie minulý týždeň oznámilo, že sa výroba motoriek zatiaľ nebude predávať.

Volkswagen sa niektorých aktivít zbavoval aj v minulosti. Vlani predal svoj podiel v spoločnosti LeasePlan. Do firemnej pokladnice mu priniesol 2,2 miliardy eur. Na jeseň roku 2015 predal akcie, ktoré mal v japonskej automobilke Suzuki. Predtým však prestala platiť dohoda o spolupráci oboch subjektov.

(TASR)


Najnovšie články
NDS začne sprejazdňovať križovatku Blatné na D1

Spot zameraný na prezentáciu režimu Corsa ukazuje multimediálny systém s obrázkom vozidla, ktoré bude mať extrémne agresívny vzhľad.

Lamborghini Urus: Super-SUV prezradené

Spor medzi fanúšikmi benzínových a dieselových agregátov je odvekou diskusnou témou. Zdá sa, že v budúcnosti ju môže nahradiť iná. Honda nám ukázala, že vodík...

Jazda s Hondou Clarity: Vodíkové auto v realite

Britské kupé vychádza z hliníkovej platformy väčšieho súrodenca, no prichádza výhradne so štvorlitrovým nemeckým osemvalcom.

Aston Martin Vantage uvádza svieži dizajn

Taliansky výrobca pretekárskeho náradia predstavil ľahké športové vozidlo s karbónovým monokokom a motorom uprostred.

Dallara Stradale: 400 koní a 855 kilogramov

Vizualizácie kalifornskej firmy ukazujú kupé kombinujúce súčasnosť s minulosťou, poháňa ho 500 vzduchom chladených koní.

Singer predstavil ultimátnu retro 911

V kalifornskej metropole spoznáme koncept FT-AC, ktorý zatiaľ zostáva zahalený rúškom tajomstva. Predznamenáva špeciálny Hilux?

Toyota avizuje pre LA drsný off-road
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×