Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Discovery SVX: Do terénu s osemvalcom

AUTOSALÓN
Vrchol modelového radu má navijak, obutie do náročných podmienok, väčšiu svetlú výšku, silný motor a uzamykateľné diferenciály.
14 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Od svojho opätovného spustenia v roku 2014 sa divízia Special Vehicle Operations podpísala pod viacero zaujímavých produktov koncernu Jaguar Land Rover. Jej logo nechýba ani na frankfurtskom autosalóne, kde prezentuje zástupcu terénnej časti rodiny. Ide o špičkovú verziu typu Discovery. Momentálne je to síce prototyp, no má byť veľmi blízko sériovky avizovanej na budúci rok.

Land Rover Discovery SVX je blízko sériovky 14 fotografií v galérii Land Rover Discovery SVX je blízko sériovky Zdroj: Land Rover

Väčšinou tvorí vrchol modelového radu športové či luxusné vyhotovenie, ale v tomto prípade je scenár iný. Variant nesúci štítok SVX je totiž určený do terénu. Evidentné je to na prvý pohľad, SUV totiž okrem väčšej svetlej výšky (presnú hodnotu nepoznáme) disponuje rozšírenými blatníkmi vyplnenými dvadsaťpalcovými kolesami s pneumatikami Goodyear Wrangler do náročných podmienok.

Land Rover Discovery: Ľahší o pol tony

Offroadová ikona Discovery prešla poriadnou zmenou. Dizajn je moderný a jemný, vnútri je dosť miesta pre sedem dospelých. Mieri Land Rover na rodiny?

Popri obutí má tento model špecifické aj nárazníky, ktoré majú väčšiu plochu ochranných plechov. Súčasťou toho predného je označenie i oko na ťažné lano. Rovnaký komponent nájdeme vzadu, kde mu sekunduje vstavaný navijak. Novinkou je prídavné LED osvetlenie na streche. Land Rover má navyše modifikovanú masku chladiča a početné oranžové prvky, ktoré nájdeme aj v interiéri. Túto farbu nesie prešívanie i malé X na odlišnom voliči prevodovky. Čalúnenie obsahuje symboly modelu.

Osemvalec dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) 14 fotografií v galérii Osemvalec dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) Zdroj: Land Rover

Discovery SVX má pod kapotou klasiku známu z väčšiny silných modelov koncernu, prichádza teda s päťlitrovým mechanicky prepĺňaným osemvalcom. Motor však má nové naladenie. V tomto prípade dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) a krútiaci moment 625 Nm, ktorý spracúva automatická prevodovka s upraveným softvérom. Nejde o jedinú zmenu. SUV má tiež upravený systém Terrain Response 2 a môže sa pochváliť uzamykateľným diferenciálom uprostred i na zadnej náprave.


Najnovšie články
Chorvátsko: Nepríjemné pokuty už aj poštou

Po zatknutí doterajšieho šéfa muselo Audi reagovať rýchlo. Na miesto Ruperta Stadlera si sadne doterajší riaditeľ predaja Bram Schot.

Dieselgate: Audi má nového šéfa

EXKLUZÍVNA JAZDA Kráľ štyroch kolies harmonicky spája tradície a moderné technológie s cieľom poskytnúť svojim pasažierom čo najväčšie pohodlie.

Rolls-Royce Phantom: Dokonalá symbióza

Päťdverový hatchback mierne narástol a je štylisticky ovplyvnený väčšími súrodencami, vrcholný variant má dosahovať výkon 147 kW (200 k).

Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Farmári z viacerých regiónov Slovenska smerujú do Bratislavy tromi trasami: z Michaloviec, Námestova a Veľkého Medera. Hoci polícia avizovala niektoré...

Protest farmárov: Obrňte sa trpezlivosťou

Automobilka v týchto dňoch odhalila tretí variant crossoveru, pre ktorý bude ponúkať dva akumulátory. Pôjde o najrýchlejšieho člena modelového radu.

Niro na elektrinu: Kedy príde do predaja?

Volkswagen potvrdil, že v súvislosti s vyšetrovaním emisného škandálu vyšetrovatelia zadržali šéfa Audi Ruperta Stadlera.

Dieselgate: Šéfa Audi zadržala polícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×