Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Discovery SVX: Do terénu s osemvalcom

AUTOSALÓN
Vrchol modelového radu má navijak, obutie do náročných podmienok, väčšiu svetlú výšku, silný motor a uzamykateľné diferenciály.
14 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Od svojho opätovného spustenia v roku 2014 sa divízia Special Vehicle Operations podpísala pod viacero zaujímavých produktov koncernu Jaguar Land Rover. Jej logo nechýba ani na frankfurtskom autosalóne, kde prezentuje zástupcu terénnej časti rodiny. Ide o špičkovú verziu typu Discovery. Momentálne je to síce prototyp, no má byť veľmi blízko sériovky avizovanej na budúci rok.

Land Rover Discovery SVX je blízko sériovky 14 fotografií v galérii Land Rover Discovery SVX je blízko sériovky

Väčšinou tvorí vrchol modelového radu športové či luxusné vyhotovenie, ale v tomto prípade je scenár iný. Variant nesúci štítok SVX je totiž určený do terénu. Evidentné je to na prvý pohľad, SUV totiž okrem väčšej svetlej výšky (presnú hodnotu nepoznáme) disponuje rozšírenými blatníkmi vyplnenými dvadsaťpalcovými kolesami s pneumatikami Goodyear Wrangler do náročných podmienok.

Land Rover Discovery: Ľahší o pol tony

Offroadová ikona Discovery prešla poriadnou zmenou. Dizajn je moderný a jemný, vnútri je dosť miesta pre sedem dospelých. Mieri Land Rover na rodiny?

Popri obutí má tento model špecifické aj nárazníky, ktoré majú väčšiu plochu ochranných plechov. Súčasťou toho predného je označenie i oko na ťažné lano. Rovnaký komponent nájdeme vzadu, kde mu sekunduje vstavaný navijak. Novinkou je prídavné LED osvetlenie na streche. Land Rover má navyše modifikovanú masku chladiča a početné oranžové prvky, ktoré nájdeme aj v interiéri. Túto farbu nesie prešívanie i malé X na odlišnom voliči prevodovky. Čalúnenie obsahuje symboly modelu.

Osemvalec dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) 14 fotografií v galérii Osemvalec dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k)

Discovery SVX má pod kapotou klasiku známu z väčšiny silných modelov koncernu, prichádza teda s päťlitrovým mechanicky prepĺňaným osemvalcom. Motor však má nové naladenie. V tomto prípade dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) a krútiaci moment 625 Nm, ktorý spracúva automatická prevodovka s upraveným softvérom. Nejde o jedinú zmenu. SUV má tiež upravený systém Terrain Response 2 a môže sa pochváliť uzamykateľným diferenciálom uprostred i na zadnej náprave.


Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×