Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Discovery SVX: Do terénu s osemvalcom

AUTOSALÓN
Vrchol modelového radu má navijak, obutie do náročných podmienok, väčšiu svetlú výšku, silný motor a uzamykateľné diferenciály.
14 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Od svojho opätovného spustenia v roku 2014 sa divízia Special Vehicle Operations podpísala pod viacero zaujímavých produktov koncernu Jaguar Land Rover. Jej logo nechýba ani na frankfurtskom autosalóne, kde prezentuje zástupcu terénnej časti rodiny. Ide o špičkovú verziu typu Discovery. Momentálne je to síce prototyp, no má byť veľmi blízko sériovky avizovanej na budúci rok.

Land Rover Discovery SVX je blízko sériovky 14 fotografií v galérii Land Rover Discovery SVX je blízko sériovky Zdroj: Land Rover

Väčšinou tvorí vrchol modelového radu športové či luxusné vyhotovenie, ale v tomto prípade je scenár iný. Variant nesúci štítok SVX je totiž určený do terénu. Evidentné je to na prvý pohľad, SUV totiž okrem väčšej svetlej výšky (presnú hodnotu nepoznáme) disponuje rozšírenými blatníkmi vyplnenými dvadsaťpalcovými kolesami s pneumatikami Goodyear Wrangler do náročných podmienok.

Land Rover Discovery: Ľahší o pol tony

Offroadová ikona Discovery prešla poriadnou zmenou. Dizajn je moderný a jemný, vnútri je dosť miesta pre sedem dospelých. Mieri Land Rover na rodiny?

Popri obutí má tento model špecifické aj nárazníky, ktoré majú väčšiu plochu ochranných plechov. Súčasťou toho predného je označenie i oko na ťažné lano. Rovnaký komponent nájdeme vzadu, kde mu sekunduje vstavaný navijak. Novinkou je prídavné LED osvetlenie na streche. Land Rover má navyše modifikovanú masku chladiča a početné oranžové prvky, ktoré nájdeme aj v interiéri. Túto farbu nesie prešívanie i malé X na odlišnom voliči prevodovky. Čalúnenie obsahuje symboly modelu.

Osemvalec dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) 14 fotografií v galérii Osemvalec dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) Zdroj: Land Rover

Discovery SVX má pod kapotou klasiku známu z väčšiny silných modelov koncernu, prichádza teda s päťlitrovým mechanicky prepĺňaným osemvalcom. Motor však má nové naladenie. V tomto prípade dosahuje najvyšší výkon 386 kW (525 k) a krútiaci moment 625 Nm, ktorý spracúva automatická prevodovka s upraveným softvérom. Nejde o jedinú zmenu. SUV má tiež upravený systém Terrain Response 2 a môže sa pochváliť uzamykateľným diferenciálom uprostred i na zadnej náprave.


Najnovšie články
Ram 1500 má mikrohybridnú techniku

Motoristi majú v cene diaľničnej známky majú aj bezplatnú službu Diaľničnej patroly, ktorá pomáha pri viacerých typoch problémov. Vlani pomáhala takmer pri 18...

Záujem o služby Diaľničnej patroly rastie

Počet aj suma vybraných pokút sa síce vlani znížili, no i tak Slováci každoročne prispievajú do nemalými čiastkami vo výške niekoľkých miliónov eur. Za aké...

Hitparáda pokút: Za čo sme vlani platili najviac?

Mitsubishi si nedávno pripravilo špeciálnu edíciu populárneho Outlandera. SUV oslavuje storočnicu značky atraktívnou cenovkou. Oplatí sa však do neho...

Test Mitsubishi Outlander: Storočnica

Elektromobily sú v súčasnosti v centre pozornosti politiky aj automobiliek. Výnimkou nie je ani francúzsky koncern PSA, ktorý chce do roka 2025 ponúknuť...

PSA sa zameria na elektromobily

Robustne vyzerajúca štúdia s futuristickými detailmi nesie označenie XMotion a teoreticky môže avizovať nástupcu typu X-Trail.

Nissan naznačuje budúcnosť svojich SUV

Britská automobilka prináša špeciálnu edíciu legendy, ktorá zaujme svojou technickou stránkou i mastnou cenovkou.

Defender: Vzkriesenie s osemvalcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×