Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW 340i: Návykový koncert motora

Vrchol štandardnej ponuky je racionálnejšou alternatívou k plnohodnotnému modelu M3, ktorá ponúka dostatok zábavy na každý deň.
38 30 príspevkov 10.09.2017 / Marek Pokrývka

Od uvedenia súčasnej generácie mníchovského radu tri čoskoro uplynie šesť rokov, Bavori teda nepochybne intenzívne varia jej nástupcu. Šieste vydanie automobilu však ešte nejaký čas zostane aktuálne. V redakcii ho dôverne poznáme, viackrát sme si vyskúšali aj jeho omladenú podobu. Naposledy našimi rukami prešiel benzínový plug-in hybrid 330e.

BMW 340i nahradilo v portfóliu predchádzajúci variant 335i 38 fotografií v galérii BMW 340i nahradilo v portfóliu predchádzajúci variant 335i

Facelift kľúčového produktu BMW priniesol pod jeho kapotu kontroverzné trojvalce, no zároveň obohatil opačný koniec ponuky o variant 340i. Ide o náhradu za starší kúsok 335i. Model stojaci tesne pod športovým vrcholom M3 sme si vyskúšali v kombinácii s pohonom všetkých kolies a bohatým vybavením. To zahŕňalo aj najnovšiu verziu multimediálneho systému iDrive.

Aktualizácia infotainmentu prišla v trojke pomerne nedávno, no okrem toho sa od polčasovej modernizácie na nemeckom premiantovi strednej triedy nič zásadné nezmenilo. V našom prípade vozidlo disponovalo exteriérovým balíkom M Sport a devätnásťpalcovými kolesami. Všetko však už poznáme, hlavnou hviezdou testu tak bol jednoznačne motor. Jeho prítomnosť pod kapotou prezrádza okrem štítka na veku kufra aj charakteristické duo okrúhlych výfukových koncoviek.

Najnovšiu verziu multimediálneho systému už má aj rad tri 38 fotografií v galérii Najnovšiu verziu multimediálneho systému už má aj rad tri

Silnou stránkou je dynamika i nádherný zvuk

Za označením 340i sa skrýva známy trojlitrový šesťvalec dopovaný dvojkomorovým turbodúchadlom. V modernejšom rade päť má výkon 250 kW (340 k), trojka si však musí vystačiť s variantom naladeným „len“ na 240 kW (326 k). Krútiaci moment dosahuje najviac 450 Nm. Táto hodnota je dostupná v širokom rozmedzí otáčok, čo sa prejavuje na pružnom prejave motora.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Sedan strednej triedy dokáže s týmto srdcom zrýchliť na stovku za necelých päť sekúnd, čo je viac než dostatočné pre akékoľvek podmienky. Naoko civilný Bavor vie narobiť problémy aj nejednému športovému modelu. Akceleruje naozaj svižne, pričom vďaka dostatočnej rezerve sily sa dobre vyrovnáva aj s plným zaťažením. Zároveň vzorne spolupracuje s perfektným osemstupňovým automatom.

Trojlitrový šesťvalec dosahuje maximálny výkon 240 kW (326 k) 38 fotografií v galérii Trojlitrový šesťvalec dosahuje maximálny výkon 240 kW (326 k)

Silnou stránkou tejto pohonnej jednotky je nádherný zvuk. Už pri predchádzajúcich modeloch 335i sme sa nevedeli nabažiť jeho benzínovej melódie a tristoštyridsiatka ju nijak zásadne nezmenila. V niektorých podmienkach znie podľa nás dokonca lepšie než model M3. Bublanie prechádza do revu, pričom nechýba ani prskanie do výfukov. Šesťvalcový koncert je skutočne návykový.

Samozrejme, časté šteklenie trojlitrového agregátu sa odráža na spotrebe paliva, v bežných podmienkach však nie je nijaká závratná. V meste treba rátať s približne desiatimi litrami. Mimo neho ide apetít nižšie, na diaľnici pracuje motor pri zhruba 1 900 otáčkach a priemerne si pýta 7,8 l/100 km. Pri jazde okresnými cestami sme sa dostali pod sedemlitrovú hranicu.

Na devätnásťpalcových diskoch je BMW tuhé, no nie príliš 38 fotografií v galérii Na devätnásťpalcových diskoch je BMW tuhé, no nie príliš

Vzhľadom na parametre vozidla ide o pekné čísla. No pre nadšencov hospodárnej jazdy BMW ponúka iné modely, tento je určený vodičom túžiacim po zábave za volantom. Ich želania dokáže tristoštyridsiatka splniť. V našom prípade však bola vybavená pohonom xDrive, ktorý obmedzuje driftérske chúťky na občasné jemné pohodenie zadkom. Inak je sedan zväčša prísne neutrálny.

S pohonom oboch náprav má Bavor gripu na rozdávanie a zákruty reže veľmi presnými trajektóriami. V našom prípade k výborným jazdným vlastnostiam prispeli aj nízkoprofilové devätnástky Bridgestone. Na nich je vozidlo pomerne tuhé, ale nie príliš. Podvozok ich dobre zvláda.

Opcie pridali na účet približne 20-tisíc eur

Slovenský cenník radu tri štartuje na úrovni 32 450 eur, táto čiastka platí pre model 318i disponujúci trojvalcom a manuálnou prevodovkou. Nami skúšaný variant je z finančného hľadiska podstatne vyššie. Okrem dvojnásobného počtu piestov má totiž štandardne pohon oboch náprav, no automatická prevodovka je naďalej príplatkovou voľbou. Po jej zarátaní je cena takmer 54-tisíc.

V zozname príplatkových prvkov sedanu bolo viacero balíkov 38 fotografií v galérii V zozname príplatkových prvkov sedanu bolo viacero balíkov

Ako sme si už pri produktoch BMW zvykli, opcie dokážu tvoriť naozaj veľké percento finálnej sumy za automobil. V tomto prípade pridali na účet približne 20-tisíc eur. Najzásadnejšími položkami v zozname boli exteriérové dielce M Sport, devätnásťpalcové disky a balíky obsahujúce množstvo komfortných prvkov, menovite šlo o Innovation, Business Class, First Class Upgrade a ConnectedDrive Advanced. Výsledkom celej bavorskej rovnice bola čiastka 73 674 eur.

Racionálnejšia alternatíva k modelu M3

Pri bohatom vybavení teda nie je model 340i vôbec lacný, to sa však od druhého najsilnejšieho variantu ani nedalo očakávať. Pri porovnaní s plnohodnotným modelom M3 stojí stále o poznanie menej. Vrchol štandardnej ponuky je k nemu akousi racionálnejšou alternatívou, ktorá ponúka dostatok zábavy na každý deň. Svojím zrýchlením a pružnosťou dokáže potrápiť aj športové autá.

Spevu tejto dvojice výfukových koncoviek sa ťažko dá nabažiť 38 fotografií v galérii Spevu tejto dvojice výfukových koncoviek sa ťažko dá nabažiť

BMW 340i síce nemôže s em-trojkou súperiť z hľadiska dynamiky či jazdných vlastností, no okrem kúpnej ceny láka aj na nižšiu spotrebu či melódiu motora. Spevu jej dvojice výfukových koncoviek sa ťažko dá nabažiť. Zásadným bonusom oproti M3 je tiež dostupnosť pohonu xDrive, ktorý iste mnohí zákazníci ocenia. Daňou za jeho prítomnosť je obmedzenie driftérskych chúťok. No vozidlu dáva veľké množstvo gripu v zákrutách a prispieva k jeho použiteľnosti aj počas zimnej sezóny.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 998 cm3
Max. výkon
240 kW/326 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
450 Nm
pri otáčkach
1 380-5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 633 mm
Šírka
1 811 mm
Výška
1 434 mm
Rázvor náprav
2 810 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 615 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 690 kg
Užitočná hmotnosť
550 kg
Celková hmotnosť
2 165 kg
Objem batožinového priestoru
480 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
4,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
9,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,3 l/100 km
Mesto - počas testu
10,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
169 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 32 450 €
Základná cena verzie
od 53 993 €
Cena testovaného exemplára
73 674 €

Najnovšie články
Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×