Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford modernizuje EcoSport aj pre Európu

Vozidlo dostalo verziu ST Line so športovejším bodykitom, nový 1,5-litrový diesel EcoBlue s výkonom 92 kW (125 k) a pohon AWD.
14 09.09.2017 / Marek Pokrývka

Svoje najmenšie SUV vyvinul Ford prioritne pre rozvojové trhy, no postupne ho začal predávať v rôznych častiach sveta. Koncom minulého roka ho uviedol v Spojených štátoch. No keďže to bolo vyše štyri roky po prvotnej premiére, do USA priniesol rovno jeho omladenú verziu. Momentálne vozidlo modernizuje aj pre Európu. Ukáže ho vo Frankfurte, teda už o pár dní.

Ford uvedie vo Frankfurte model EcoSport ST Line 14 fotografií v galérii Ford uvedie vo Frankfurte model EcoSport ST Line Zdroj: Ford

Starý kontinent dostane EcoSport s obdobnými úpravami, akými prešiel americký model. Dizajnovo sa inšpiroval mohutnejšími príbuznými. Upravené sú svetlomety, predná kapota, maska chladiča i nárazník, inak zostalo takmer všetko po starom. Zadná časť je viac-menej zachovaná. Zmenila sa však ponuka lakov či diskov kolies, úplnou novinkou je opcia dvojfarebnej karosérie.

Ford EcoSport bude mať verziu ST Line

Modrý ovál chce zatraktívniť svoje najmenšie SUV. Pred verejnosťou to neutajil, vozidlo sa podarilo odfotiť bez maskovania.

Modrý ovál uvedie SUV počas frankfurtskej výstavy v novom vyhotovení. Ako nedávno naznačili amatérske fotografie, do ponuky pribudne variant ST Line. Vyznačuje sa športovejším bodykitom. Jeho súčasťou sú modifikované nárazníky, nadstavce prahov a tiež leštené osemnásťpalcové ráfiky. Kombinácia týchto prvkov s kontrastnou strechou dáva malému vozidlu zaujímavú vizáž.

Interiér malého SUV sa pri facelifte výrazne zmenil 14 fotografií v galérii Interiér malého SUV sa pri facelifte výrazne zmenil Zdroj: Ford

Zopár dizajnových špecifík prináša tento model aj do interiéru, ide napríklad o kovové pedále či kontrastné prešívanie. Samotná kabína sa výrazne zmenila. Ako sme už mohli vidieť pri vlaňajšej premiére v USA, Ford siahol po kompletne odlišnej palubnej doske i viacerých ďalších komponentoch. Facelift mal priniesol lepšie materiály a tiež dlhší zoznam vybavenia, vrátane systému Sync 3.

Zásadnou zmenou pre EcoSport je uvedenie pohonu AWD, ktorý v Európe nebol dostupný. Zvoliť si ho bude možné s novým 1,5-litrovým dieselom. Štvorvalec s označením EcoBlue má výkon 92 kW (125 k) a krútiaci moment 300 Nm, pričom sa štandardne kombinuje so šesťstupňovým manuálom. V ponuke bude tiež variant naladený na 74 kW (100 k) dostupný iba s predným pohonom. Nahrádza staršiu verziu agregátu  s maximom 70 kW (95 k), ktorú dopĺňala prevodovka s piatimi stupňami.

Európski zákazníci si budú môcť zvoliť aj pohon AWD 14 fotografií v galérii Európski zákazníci si budú môcť zvoliť aj pohon AWD Zdroj: Ford

Minulosťou je tiež atmosférický benzínový štvorvalec 1.5 Ti-VCT, po novom si zákazníci budú môcť voliť len medzi tromi naladeniami litrového EcoBoostu. Na výber majú byť modely so špičkou 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 103 kW (140 k). Vo všetkých prípadoch bude štandardom pohon prednej nápravy a šesťstupňová mechanika, prostredné naladenie možno kombinovať aj s automatom. Predaj omladeného typu EcoSport by sa mal začať do konca tohto roka.


Najnovšie články
Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom

Výrobca airbagov Takata síce zbankrotoval, do problémy s jeho airbagmi stále pretrvávajú. Automobilky totiž musia kompenzovať poškodených zákazníkov...

Ford odškodní klientov pre airbagy Takata

Na Slovensku často vznikajú aj fascinujúce veci, na ktoré môžeme byť hrdí. Jedným z nich môže byť znovuzrodenie Tatry 603X Coupé, ktorá sa mohla stať jedným...

Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×