Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Octavia dostáva úplne nový motor: 1.5 TSI

Škoda po vzore iných koncernových automobiliek do ponuky zaraďuje úplne nový zážihový motor. Má párny počet valcov, pričom dva z nich sa dajú vypnúť. Privítajte TSI s objemom 1,5 l vo faceliftovanej Octavii.
3 40 príspevkov 10.09.2017 / Filip Kadlečík

Modernizovaná Škoda Octavia prichádza so zaujímavým motorom, ktorý sa postupne rozširuje do všetkých koncernových kompaktov. Disponovať ním má Seat Ibiza i nové Polo, dočkať by sa ho mala i Ateca či s veľkou pravdepodobnosťou aj T-Roc. S určitosťou bude jednotka 1.5 TSI pracovať napríklad aj pod kapotou Volkswagenu Golf, príchod Seatu Leon s týmto agregátom by teda mal byť len otázkou času. Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h 3 fotografie v galérii Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h Zdroj: Filip Kadlečík

My sme si prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 l mali možnosť vyskúšať napríklad v novej Ibize, ktorá ho ponúka vo vyhotovení FR Line. Agregát je príjemne tichý, má dostatočný výkon i krútiaci moment. Prejavom je celkovo veľmi podobný motorizácii 1.4 TSI, ktorú sme naposledy testovali v Kodiaqu či Leone.

Samotná pohonná jednotka, ktorú dostane Octavia, je naladená na 110 kW (150 k) a 250 Nm. V prípade českého rodinného kompaktu bude spriahnutá s šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou samočinnou prevodovkou. Motor bude vo variante liftback s výbavou Active dostupný od 18 740 eur. Škoda pritom deklaruje kombinovanú spotrebu oscilujúcu v okolí hodnoty 5,0 l. Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI 3 fotografie v galérii Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI Zdroj: Filip Kadlečík

Zaujímavou danosťou motorizácie je fakt, že v rozmedzí 1 400 - 4 000 ot./min (cca 25 - 100 Nm výkonu agregátu) je schopná pracovať len na dva valce, vďaka čomu dochádza k úspore paliva. Dá sa predpokladať, že novinka čoskoro nahradí štvorvalec 1.4 TSI. Špekulovať možno aj o tom, že by časom mohla poháňať nielen Octaviu či Karoq, ale aj vynovenú Fabiu. O tej sa však zatiaľ v kuloároch nehovorí. Prítomnosť v sesterskej Ibize či Pole je v každom prípade dostatočnou indíciou.

Test Kodiaq 1.4 TSI: Netreba ho zatracovať

Škoda Kodiaq sa väčšine zákazníkov automaticky spája s dvojlitrovým dieselovým agregátom. Existuje však aj iná, lacnejšia, alternatíva. Stojí za to “risknúť” motor 1.4 TSI?


Najnovšie články
Kupé Tatry: Návrat slovenského klenotu?

Úhrady mýta pre nákladné vozidlá u nás stúpajú. V prvej polovici sa vybralo vyše 100 miliónov eur, čo je takmer o päť percent viac než v rovnakom období...

Štát vybral na mýte vyše 100 miliónov eur

Špeciálne vozidlo disponujúce 4,7-litrovým motorom dosiahne stovku za 4,2 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 274 km/h.

Aston Martin postavil osemvalcový Cygnet

Čínska stránka publikovala fotografie, ktoré ukazujú druhý karosársky variant medveďa bez kamufláže. Uvádza aj technické údaje.

Škoda Kodiaq GT: České SUV-kupé naživo

Talianskemu elektromobilu prorokujú dobre informované zdroje nekompromisné dynamické schopnosti, stovku zhltne pod dve sekundy.

Pininfarina avizuje elektrický hyperšport

Priechody pre chodcov sa výraznejšie nemenili už poriadne dlho. Môže nevídaná revolúcia prísť napríklad z Ruska? V Kazani sa objavili 3D priechody pre chodcov.

Nový typ priechodu z Ruska: Je nebezpečný?

Opel doteraz nebol v centre pozornosti vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom. Situácia sa však zmenila a úrady začínajú preverovať aj jeho systémy...

Dieselgate: Opel v centre pozornosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×