Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Octavia dostáva úplne nový motor: 1.5 TSI

Škoda po vzore iných koncernových automobiliek do ponuky zaraďuje úplne nový zážihový motor. Má párny počet valcov, pričom dva z nich sa dajú vypnúť. Privítajte TSI s objemom 1,5 l vo faceliftovanej Octavii.
3 39 príspevkov 10.09.2017 / Filip Kadlečík

Modernizovaná Škoda Octavia prichádza so zaujímavým motorom, ktorý sa postupne rozširuje do všetkých koncernových kompaktov. Disponovať ním má Seat Ibiza i nové Polo, dočkať by sa ho mala i Ateca či s veľkou pravdepodobnosťou aj T-Roc. S určitosťou bude jednotka 1.5 TSI pracovať napríklad aj pod kapotou Volkswagenu Golf, príchod Seatu Leon s týmto agregátom by teda mal byť len otázkou času. Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h 3 fotografie v galérii Agregát 1.5 TSI je schopný pracovať v režime dvoch valcov až do rýchlosti 113 km/h Zdroj: Filip Kadlečík

My sme si prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,5 l mali možnosť vyskúšať napríklad v novej Ibize, ktorá ho ponúka vo vyhotovení FR Line. Agregát je príjemne tichý, má dostatočný výkon i krútiaci moment. Prejavom je celkovo veľmi podobný motorizácii 1.4 TSI, ktorú sme naposledy testovali v Kodiaqu či Leone.

Samotná pohonná jednotka, ktorú dostane Octavia, je naladená na 110 kW (150 k) a 250 Nm. V prípade českého rodinného kompaktu bude spriahnutá s šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou samočinnou prevodovkou. Motor bude vo variante liftback s výbavou Active dostupný od 18 740 eur. Škoda pritom deklaruje kombinovanú spotrebu oscilujúcu v okolí hodnoty 5,0 l. Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI 3 fotografie v galérii Zážihová jednapäťka s prepĺňaním sa chrakterom veľmi ponáša na starší agregát 1.4 TSI Zdroj: Filip Kadlečík

Zaujímavou danosťou motorizácie je fakt, že v rozmedzí 1 400 - 4 000 ot./min (cca 25 - 100 Nm výkonu agregátu) je schopná pracovať len na dva valce, vďaka čomu dochádza k úspore paliva. Dá sa predpokladať, že novinka čoskoro nahradí štvorvalec 1.4 TSI. Špekulovať možno aj o tom, že by časom mohla poháňať nielen Octaviu či Karoq, ale aj vynovenú Fabiu. O tej sa však zatiaľ v kuloároch nehovorí. Prítomnosť v sesterskej Ibize či Pole je v každom prípade dostatočnou indíciou.

Test Kodiaq 1.4 TSI: Netreba ho zatracovať

Škoda Kodiaq sa väčšine zákazníkov automaticky spája s dvojlitrovým dieselovým agregátom. Existuje však aj iná, lacnejšia, alternatíva. Stojí za to “risknúť” motor 1.4 TSI?


Najnovšie články
Rekordné Investície do automobilových startupov

Duo amerických elektromobilov svorne uchvacuje parametrami, vďaka ktorým oba ašpirujú na niekoľko rekordov.

Tesla šokuje: Superrýchly ťahač i roadster

Súčasný vývoj na ropných trhoch naznačuje, že palivá by mohli čoskoro mierne zlacnieť. Hoci nič nie je isté, momentálne tankujeme citeľne drahšie než pred...

Tankujeme o 10 centov drahšie než pred rokom

Dvorný úpravca Mercedesu z Bottropu je známy pre jeho extrémne počiny. Najnovšie si prichystal k monštruóznemu výkonu aj špičkový luxus s dotykom amerického...

Brabus vyšperkoval svalnatý off-road G63

František podpísal a požehnal špeciálne talianske kupé, no darovaný superšport nechce. Plánuje ho vydražiť pre dobročinné účely.

Pápež dostal do daru Lamborghini Huracán

Pozitívny vývoj zaznamenali takmer všetky veľké trhy EÚ. Predaj v Španielsku a Francúzsku vyskočil rovnako o 13,7 % a v Taliansku o 7,1 %.

Predaj áut v EÚ v októbri opäť vzrástol

Pri pomyslení na automobily Rolls-Royce je luxus jedno z prvých slov, ktoré vám napadnú. Úpravca Spofec to však vidí inak, z britskej cestnej jachty urobil...

Spofec: Extrémny tuning pre Rolls-Royce Dawn
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×